AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #1 Skrevet 20. august 2018 Det er da vel ikke bare mannen som er årsaken til at tiing er som det er?! greit nok, kjønnslemmlestelse er ikke greit, burqa er ikke greit, men dette er noen land. Har det aldri slått enkelte av dere at det også er fattigdomen i landet som er med å gjøre det? noen steder er det ikke vanlig å sende barna i bhg, så det er naturlig at kvinnen er hjemme med barna og lager mat, mens mannen jobber. Men dette blir vridd om til "menn tvinger konen til å være hjemme mens han skal være ute på morsomheter". Jeg har sett slik oppførsel av norske menn og. Anonymkode: ebbde...743
AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #2 Skrevet 20. august 2018 Nei, bare nei. Før du skal begi deg ut på et slikt tema er det svært fornuftig å vite hva du snakker om. Og ikke komme med påstander det ikke finnes fotfeste i. Anonymkode: 9b68e...f40 3
AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #3 Skrevet 20. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, bare nei. Før du skal begi deg ut på et slikt tema er det svært fornuftig å vite hva du snakker om. Og ikke komme med påstander det ikke finnes fotfeste i. Anonymkode: 9b68e...f40 men for faen, kom med noe mer utfyllende da i stedet bare for et typisk kg svar. skriv hva du VET. Anonymkode: ebbde...743
AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #4 Skrevet 20. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er da vel ikke bare mannen som er årsaken til at tiing er som det er?! greit nok, kjønnslemmlestelse er ikke greit, burqa er ikke greit, men dette er noen land. Har det aldri slått enkelte av dere at det også er fattigdomen i landet som er med å gjøre det? noen steder er det ikke vanlig å sende barna i bhg, så det er naturlig at kvinnen er hjemme med barna og lager mat, mens mannen jobber. Men dette blir vridd om til "menn tvinger konen til å være hjemme mens han skal være ute på morsomheter". Jeg har sett slik oppførsel av norske menn og. Anonymkode: ebbde...743 1. Kjønnslemelste skjer dessverre hos begge kjønn. Dette er religion. 2. Fattigdom har ikke så mye med salen å gjøre igrunn. Selv om et land er fattig er det ikke slik at det er kvinnen skal være hjemme, nei, det er igjen grunnet RELIGION. 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: men for faen, kom med noe mer utfyllende da i stedet bare for et typisk kg svar. skriv hva du VET. Anonymkode: ebbde...743 Det irriterer meg grenseløst når du bare hiver sammen noen ord og håper på det beste. De er religion som har gjort samfunnet slik det har vært og slik det er. Mannen er sterkere biologisk sett, derfor var/er da mannen som tok de tunge jobbene. Før i tiden var det jo ikke noen lette "dame" jobber. Så du, les deg litt opp, så kan vi ta en diskusjon da 😊 Anonymkode: 9b68e...f40 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #5 Skrevet 20. august 2018 Det er nok mange kvinner som er med på å opprettholde slike tradisjoner også, ja. Anonymkode: b4f9d...b14
AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #6 Skrevet 20. august 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: 1. Kjønnslemelste skjer dessverre hos begge kjønn. Dette er religion. 2. Fattigdom har ikke så mye med salen å gjøre igrunn. Selv om et land er fattig er det ikke slik at det er kvinnen skal være hjemme, nei, det er igjen grunnet RELIGION. Det irriterer meg grenseløst når du bare hiver sammen noen ord og håper på det beste. De er religion som har gjort samfunnet slik det har vært og slik det er. Mannen er sterkere biologisk sett, derfor var/er da mannen som tok de tunge jobbene. Før i tiden var det jo ikke noen lette "dame" jobber. Så du, les deg litt opp, så kan vi ta en diskusjon da 😊 Anonymkode: 9b68e...f40 Så det er egentlig mannen som er kvinnens fiende hovedsaklig? Anonymkode: ebbde...743
AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #7 Skrevet 20. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så det er egentlig mannen som er kvinnens fiende hovedsaklig? Anonymkode: ebbde...743 Nei, det er ikke det jeg sier. Det skjønte du vel? Anonymkode: 9b68e...f40
AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #8 Skrevet 20. august 2018 men siden det er om å gjøre å behandle kvinner dårlig, så er vel menn egentlig kvinnens fiende? Anonymkode: ebbde...743
herzeleid Skrevet 20. august 2018 #9 Skrevet 20. august 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er da vel ikke bare mannen som er årsaken til at tiing er som det er?! greit nok, kjønnslemmlestelse er ikke greit, burqa er ikke greit, men dette er noen land. Har det aldri slått enkelte av dere at det også er fattigdomen i landet som er med å gjøre det? noen steder er det ikke vanlig å sende barna i bhg, så det er naturlig at kvinnen er hjemme med barna og lager mat, mens mannen jobber. Men dette blir vridd om til "menn tvinger konen til å være hjemme mens han skal være ute på morsomheter". Jeg har sett slik oppførsel av norske menn og. Anonymkode: ebbde...743 Kjenner meg ikke helt igjen i at menn får mye skryt for at kvinner har det så bra i vesten. Tvert imot legger en jo stor vekt på at dette er noe kvinner har "kjempet" frem, og det er gjerne stort fokus på det negative vestlige menn gjør, for ikke å snakke om det alltid skumle og mystiske "Patriarkatet".
AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #10 Skrevet 20. august 2018 Det er jo menn, som styrer og bestemmer i de landene, og kvinner har ikke stemmerett. Så det er både menn og religion. Men nå er det stor forskjell på muslimske land og, noen steder jobber kvinnen, dekker ikke håret, og har mye mer og si. Og i andre land, så er kvinnen 100% overgitt til mannen, og har ikke engang lov til å tenke en selvstendig tanke, ikke gå ut av huset. Og disse stedene er jo og voldt mot konen mer utbredt. Selv om jeg her i Norge, har blitt utsatt for helt grusomme ting av menn. Så er jeg fortsatt så glad for at jeg bor her. For her har jeg kunnet ta utdannelse, jobbe, kjøpe min egen bolig, og leve livet mitt som jeg vil. Og skulle en mann være slem mot meg, så kan jeg bare gå, fordi jeg klarer meg fint alene. Anonymkode: 295a2...c1c 1
Raven.Writingdesk Skrevet 20. august 2018 #11 Skrevet 20. august 2018 Problemet er at kvinner blir sett på som en blanding av en eiendom og et barn. Å være hjemme og passe barn slik du skriver i H.I er ikke problemet, (selv om det også bidrar til at jenter ikke får utdannelse i disse landene) problemet er når de giftes bort som kveg, og voldtas systematisk av en langt eldre «herre», og utsettes for vold og potensiell død, om de motsetter seg dette.
Gjest hind Skrevet 20. august 2018 #12 Skrevet 20. august 2018 5 hours ago, AnonymBruker said: Så det er egentlig mannen som er kvinnens fiende hovedsaklig? Anonymkode: ebbde...743 Menn er i alle fall den største trusselen mot kvinner.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #13 Skrevet 20. august 2018 Ikke legg skylden på selve religionen for undertrykkelse av mennesker. En fortelling om en mann som gjorde vann til vin kan ikke skade noen. Det er måten religion blir brukt av mennesker, som skaper konflikt og undertrykkelse. Måten de blander inn politikk og sosiokulturelle motivasjoner, for å kunne «krige i Guds navn». Religion har alltid vært en viktig spillebrikke i menneskets historie. Men felles for flere av verdensreligionene, er at de bygges på verdier som nestekjærlighet, respekt og ikke-voldelig oppførsel. Hvordan er dette i seg selv undertrykkende og farlig? Men så blir ordene snudd av mennesker, til å rettferdiggjøre innføringen av politikk som gagner dem selv. Så religion undertrykker ingen, mennesker gjør. Anonymkode: 619fd...82b 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #14 Skrevet 20. august 2018 Flere steder er det sånn at når en kvinne gifter seg så flytter hun hjem til mannen og hans foreldre. Hun steller for de eldre og etterhvert barn. Jentene flytter ut når de gifter seg, og gutta blir hjemme. Typen min er født og oppvokst i dette, skryter av hvor bra det er. Jeg som norsk ville følt meg kvalt. Liten plass flere sover på stua osv.. Anonymkode: 2e9d4...be9
AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #15 Skrevet 20. august 2018 Alle menn er udyr! Anonymkode: 5ebb5...433
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå