Zenobia Skrevet 23. august 2018 #61 Del Skrevet 23. august 2018 På 20.8.2018 den 12.24, førstedamen skrev: Bor i Nord Norge, og ingen matavfall poser er bioplast her. Samt at all blank sortert plast går i stor dunken med restavfallet. Nytter ikke sortere i Nord Norge. Virkelig? Jeg bor i Troms (vitterlig Nord-Norge), og sorterer i rest (forbrenning), papir i egen dunk og plast i samlepose som blir hentet annenhver uke. Det er slutt med matavfallsortering her, men tidligere var det bioposer for det også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest førstedamen Skrevet 23. august 2018 #62 Del Skrevet 23. august 2018 1 time siden, Zenobia skrev: Virkelig? Jeg bor i Troms (vitterlig Nord-Norge), og sorterer i rest (forbrenning), papir i egen dunk og plast i samlepose som blir hentet annenhver uke. Det er slutt med matavfallsortering her, men tidligere var det bioposer for det også. Bor litt lengre nord, så troms er vel det nordligste fylket med slik ordning. Jeg samlet engang flere plastsekker med kun blank plast, dro på søppla for å levere det inn, og alt ble kastet med papp, papir, plast osv. Døds irriterende når man hadde brukt tid på å samle opp, så kunne jeg likeså latt det være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenobia Skrevet 23. august 2018 #63 Del Skrevet 23. august 2018 10 minutter siden, førstedamen skrev: Bor litt lengre nord, så troms er vel det nordligste fylket med slik ordning. Jeg samlet engang flere plastsekker med kun blank plast, dro på søppla for å levere det inn, og alt ble kastet med papp, papir, plast osv. Døds irriterende når man hadde brukt tid på å samle opp, så kunne jeg likeså latt det være. Godt tiltak at du gjorde dette; synd at du ikke fikk uttelling for initativet. Ang. kildesortering lengre nord, leser jeg at Vefas (lenker til plastinfo) har ansvaret for renovasjon i Alta, Kautokeino og et par andre kommuner i Finmark. Der er det innsamling av plast i blå poser som sendes til Tyskland(?!) for gjenvinning. Okei, man samler inn plast, men var det så lurt å sende det så langt, da?? Beklager avsporingen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest førstedamen Skrevet 24. august 2018 #64 Del Skrevet 24. august 2018 17 timer siden, Zenobia skrev: Godt tiltak at du gjorde dette; synd at du ikke fikk uttelling for initativet. Ang. kildesortering lengre nord, leser jeg at Vefas (lenker til plastinfo) har ansvaret for renovasjon i Alta, Kautokeino og et par andre kommuner i Finmark. Der er det innsamling av plast i blå poser som sendes til Tyskland(?!) for gjenvinning. Okei, man samler inn plast, men var det så lurt å sende det så langt, da?? Beklager avsporingen! Godt poeng, desverre bor jeg på "andre siden", så det er uaktuelt å kjøre helt til Alta med plasten desverre. Og det kan jo ikke være så miljøvennlig å frakte det til Tyskland 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bladlusa Skrevet 24. august 2018 #65 Del Skrevet 24. august 2018 18 timer siden, førstedamen skrev: Bor litt lengre nord, så troms er vel det nordligste fylket med slik ordning. Jeg samlet engang flere plastsekker med kun blank plast, dro på søppla for å levere det inn, og alt ble kastet med papp, papir, plast osv. Døds irriterende når man hadde brukt tid på å samle opp, så kunne jeg likeså latt det være. Hva mener du de skulle gjort? Det er jo null poeng å kildesortere og levere andre fraksjoner enn renovasjonsselskapet har systemer og utstyr for å håndtere, da må det jo behandles som restavfall likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå