Anciol Skrevet 19. august 2018 #1 Skrevet 19. august 2018 Kjøpte frø og sådde i vår, fulgte instruksjon på pakken, men likevel har det ikke vokst opp noen ramsløkplante! Noen som har tips til å få den frem??
AnonymBruker Skrevet 19. august 2018 #2 Skrevet 19. august 2018 33 minutter siden, Anciol said: Kjøpte frø og sådde i vår, fulgte instruksjon på pakken, men likevel har det ikke vokst opp noen ramsløkplante! Noen som har tips til å få den frem?? Så du har forsøkt å sette såpotten i kjøleskap i en måned? Selv om du ikke får spiring nå, bør du ikke gi opp før frøene har fått en vinter ute. Det kan være det som får fram spiringen. Anonymkode: 3ff97...cc1
Anciol Skrevet 19. august 2018 Forfatter #3 Skrevet 19. august 2018 Ja den stod i kjøleskapet ca 1 mnd! og ingenting kom frem! Så jeg skal la potten stå ute i vinter=?!
AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #4 Skrevet 20. august 2018 I følge en hagegruppe på fb er det veldig, veldig vanskelig å få frem ramsløk av frø... Prøv heller å få tak i løk neste vår! Anonymkode: fc69a...143 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2018 #5 Skrevet 21. august 2018 På 20.8.2018 den 8.14, AnonymBruker skrev: I følge en hagegruppe på fb er det veldig, veldig vanskelig å få frem ramsløk av frø... Prøv heller å få tak i løk neste vår! Anonymkode: fc69a...143 Ja, det stemmer. Ramsløk kommer enkelt opp av setteløk. Den kommer jo på våren, så nå kommer den ikke. Men ikke gi opp! Prøv igjen! Anonymkode: 07bdd...aa1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2018 #6 Skrevet 21. august 2018 På 19.8.2018 den 23.26, Anciol skrev: Kjøpte frø og sådde i vår, fulgte instruksjon på pakken, men likevel har det ikke vokst opp noen ramsløkplante! Noen som har tips til å få den frem?? I år er naturen litt annerledes enn normalt, over hele sørnorge. Prøv igjen til neste år. Selv de gamle røttene med gressløk som alltid står fine har vært nesten død både på den ene og den andre tomten vår. Anonymkode: fc410...efe 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2018 #7 Skrevet 22. august 2018 Det er veldig vanskelig å få til ramsløk. La potta stå ute og til våren skal du se det kommer spirer. Sett potta et lyst og litt fuktig sted. Min har frødd seg selv og i år kom det opp bittesmå planter. De ble ca 5 cm høye, i juni visner de ned og jeg regner med de kommer opp igjen til våren. Vil uansett ta to-tre år før løkene er utvilket nok til at jeg kan høste noen blad. Anonymkode: 91d7e...baa
Anciol Skrevet 22. august 2018 Forfatter #8 Skrevet 22. august 2018 Hmm kanskhe jeg kan spørre naboen om en ramsløk avlegger?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå