AnonymBruker Skrevet 19. august 2018 #1 Skrevet 19. august 2018 Det virker ikke som at kjæresten har forståelse for at jeg innimellom kan synes det er vanskelig med bonus barn. F.eks så var det en dag jeg følte meg litt uttafor fordi vi var med fler folk som hadde barn og da tolket han det som at han ble dratt mellom meg og barnet. Det vil jeg jo IKKE! Og en gang nevnte han en tur vi tre skulle ta, så sa jeg at jeg også gledet meg til en tur han og jeg hadde planlagt og da tolket han det som om jeg ikke ville på tur med barnet. Og det er jo HELLER ikke sant! Jeg organiserer masse turer for oss 3! Føler at han er over ømfintlig, hårsår og tolker ting feil ganske ofte og at han ikke syns forholdet fungerer optimalt pga det. Jeg prøver så utrolig hardt å vise min kjærlighet til dem begge men så gjør det så vondt når han tolker hver bidige lille pust fra meg feil. Men jeg syns jo det er utfordrende til tider med barn! Har jo aldri hatt det før. Men det virker ikke ut som om han har forståelse for det og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre😞 Anonymkode: 85418...193 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #2 Skrevet 20. august 2018 Høres ikke ut som om han er rett for deg. Og nei, ikke på grunn av barnet, men fordi han ikke er en god kjæreste. Anonymkode: 6d391...97b 12
Gjest Nilsen32 Skrevet 1. desember 2018 #3 Skrevet 1. desember 2018 På 19.8.2018 den 23.26, AnonymBruker skrev: Det virker ikke som at kjæresten har forståelse for at jeg innimellom kan synes det er vanskelig med bonus barn. F.eks så var det en dag jeg følte meg litt uttafor fordi vi var med fler folk som hadde barn og da tolket han det som at han ble dratt mellom meg og barnet. Det vil jeg jo IKKE! Og en gang nevnte han en tur vi tre skulle ta, så sa jeg at jeg også gledet meg til en tur han og jeg hadde planlagt og da tolket han det som om jeg ikke ville på tur med barnet. Og det er jo HELLER ikke sant! Jeg organiserer masse turer for oss 3! Føler at han er over ømfintlig, hårsår og tolker ting feil ganske ofte og at han ikke syns forholdet fungerer optimalt pga det. Jeg prøver så utrolig hardt å vise min kjærlighet til dem begge men så gjør det så vondt når han tolker hver bidige lille pust fra meg feil. Men jeg syns jo det er utfordrende til tider med barn! Har jo aldri hatt det før. Men det virker ikke ut som om han har forståelse for det og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre😞 Anonymkode: 85418...193 Dette høres HELT ut som min kjæreste! Han er også kjempe hårsår. Og om jeg ikke reagerer AKKURAT som moren eller han ville gjort når vi ser på bilder eller snakker om henne blir han småsur på meg!
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #4 Skrevet 1. desember 2018 Hvorfor ikke finne deg en barnøs mann? Det er mange av dem. Anonymkode: 97a71...a86 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #5 Skrevet 1. desember 2018 Vanskelig for han også dette. For han så betyr barnet alt! Barnet kommer i første rekke. Ikke du. Han har kanskje ikke barnet hos seg hele tiden og dermed ønsker at barnet skal være med på reiser osv.? Men jeg lurer på en ting; på hvilken måte skal han vise ovenfor deg at han forstår at dette er utfordrende for deg? Skal han la være å tilbringe tid med folk som har barn? Anonymkode: 22751...c0d 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #6 Skrevet 1. desember 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor ikke finne deg en barnøs mann? Det er mange av dem. Anonymkode: 97a71...a86 Tåpelig svar. Det er noe som heter kjærlighet. Det er ikke bare å dumpe kjæresten å finne seg en ny. Anonymkode: 22751...c0d 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #7 Skrevet 1. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Vanskelig for han også dette. For han så betyr barnet alt! Barnet kommer i første rekke. Ikke du. Han har kanskje ikke barnet hos seg hele tiden og dermed ønsker at barnet skal være med på reiser osv.? Men jeg lurer på en ting; på hvilken måte skal han vise ovenfor deg at han forstår at dette er utfordrende for deg? Skal han la være å tilbringe tid med folk som har barn? Anonymkode: 22751...c0d Å vise forståelse for at en situasjon kan være vanskelig er jo ikke det samme som å unngå hele situasjonen. Hovedproblemet er slik jeg forstår det, ikke at de var sammen med andre som hadde barn, men at han tok det ille opp at hun nevnte at hun følte seg utenfor. Anonymkode: 49ce2...ee4 1
Rosmarin(ert) Skrevet 1. desember 2018 #8 Skrevet 1. desember 2018 3 minutter siden, AnonymBruker said: Vanskelig for han også dette. For han så betyr barnet alt! Barnet kommer i første rekke. Ikke du. Han har kanskje ikke barnet hos seg hele tiden og dermed ønsker at barnet skal være med på reiser osv.? Men jeg lurer på en ting; på hvilken måte skal han vise ovenfor deg at han forstår at dette er utfordrende for deg? Skal han la være å tilbringe tid med folk som har barn? Anonymkode: 22751...c0d Som et menneske uten barn, så kan det tidvis være vanskelig å omgås foreldre. Fordi foreldre - samme om dere i hodene deres tror dere ikke gjør det - snakker FRYKTELIG MYE om barna sine. Når man ikke har egne barn, så er det kanskje både uinteressant og uvant (og helt ærlig ganske uappetittlig og ekkelt til tider). Hvis man da er litt usikker på sin egen rolle, kanskje forholdet er ganske ferskt, kanskje man nylig har blitt introdusert for barnet, så lesses den usikkerheten på toppen av følelsen av å være ubekvem. Da blir det fort ganske klamt. For å svare direkte på spørsmålet ditt; nei, han skal ikke la være å tilbringe tid med folk som har barn. Men - fordi han er kjæresten til TS - så skal han faktisk sørge for at hun føler seg inkludert. Det trenger ikke være store ting, det kan være en betryggende hånd på korsryggen, et smil tvers over rommet, et lite "jeg elsker deg" hvisket i øret. Det kan være å invitere TS med i leken, oppfordre barnet til å leke med TS, hjelpe til med å brygge bo mellom barn og kjæreste. Ikke MINST! så skal han høre på henne. Være åpen for at dette er en ny rolle. Klare å ha samtaler rundt det uten å gå i forsvarsposisjon, prøve å sette seg inn i den andre siden. Sørge for å prioritere kjærestetid. Nei, det betyr ikke å prioritere TS over barnet, det betyr bare at et kjærlighetsforhold også må prioriteres. At det må være lov for TS å si at hun gleder seg til de skal på tur bare de to. 11
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #9 Skrevet 1. desember 2018 9 timer siden, Nilsen32 skrev: Dette høres HELT ut som min kjæreste! Han er også kjempe hårsår. Og om jeg ikke reagerer AKKURAT som moren eller han ville gjort når vi ser på bilder eller snakker om henne blir han småsur på meg! Hvorfor er dere sammen med sånne menn? De har stor bagasje med seg fra sitt forrige forhold/ekteskap, også forventer de at dere skal leve livet etter hans pipe?! De burde heller være glad for at noen damer gir dem en sjanse, for det å ha barn fra før av gjør at de ikke er førstevalget til mange, også blir de irritert når dere har HELT normale følelser? Det kan bli for mye (til tider) å forholde seg noen som barn fra tidligere forhold, spesielt hvis en ikke selv har barn fra før av. Da er en ikke vant til morsrollen og en er jo ikke mor til barnet heller! Da burde disse mennene finne seg damer som har barn selv, så får de oppleve hvor vrient det kan være. Anonymkode: e3bb7...e90 9
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #10 Skrevet 1. desember 2018 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tåpelig svar. Det er noe som heter kjærlighet. Det er ikke bare å dumpe kjæresten å finne seg en ny. Anonymkode: 22751...c0d Jeg har valgt bort menn som har barn. Mannen til TS får finne seg en dame med barn dersom han forventer at kjæresten skal ta morsrollen. Å bli sammen med folk som har barn fra før er utfordrende og tøft til tider. Ikke greit av en mann med barn å forvente at den nye kjæresten skal godta alt og ikke kunne innrømme at det er tøft. Anonymkode: e3bb7...e90 4
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #11 Skrevet 1. desember 2018 Jeg har selv vært i forhold med bonusbarn for mange år siden og jeg forstår at det er vanskelig for TS. Jeg har selv kjent på den følelsen av å ikke være inkludert. Men i ettertid så ser jeg selv at det nok ikke var lett for min samboer den gang. Det er nok ikke lett for han hvis han skal måtte hensynta henne og hennes behov i tillegg til barnets. For han er barnet første prioritet. Vil tro det er mye flere episoder enn det som nevnes her. Hun visste at han hadde barn fra før. Hvis det er slik at han har barnet annen hver helg eller annenhver uke, så forstår jeg godt at han bruker mye tid til barnet. Synes han må kunne lytte til henne, men hva mer kan han egentlig gjøre annerledes enn å lytte? Han er en far. Hvis en synes det er så vanskelig å være i et forhold der det er barn, så børe en vurdere om forholdet er verdt å satse videre på. Det er et vanskelig valg, men kanskje det beste på sikt. Anonymkode: 22751...c0d 2
Gjest O.G. Skrevet 2. desember 2018 #12 Skrevet 2. desember 2018 Vær barnløs og skaffe seg kjæreste med unger....
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #13 Skrevet 2. desember 2018 Akkurat derfor jeg styrer unna alle som har barn. "Bonus barn" er bare propaganda, det burde hete "ekstra byrde". Anonymkode: d3d7b...368 6
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #14 Skrevet 2. desember 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Akkurat derfor jeg styrer unna alle som har barn. "Bonus barn" er bare propaganda, det burde hete "ekstra byrde". Anonymkode: d3d7b...368 Enig!!! Ingen bonus. Anonymkode: 97a71...a86 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #15 Skrevet 2. desember 2018 Er i forhold med en mann med barn og jeg har barn selv. Synes det er utfordrende, spes med ekser som må taes hensyn til. Sikter da til hans eks. Så er enig med deg. Anonymkode: 69770...0e1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #16 Skrevet 2. desember 2018 Hvis du surmuler ofte og kommer med små stikk så forstår jeg godt at han ikke er så "forståelsesfull". Det er vanskelig å vite når en ikke er tilstede i situasjonene om det er du eller han. Den episoden hvor han snakker om at dere tre skal på tur, hvor du svarer med at du gleder deg til en tur med bare dere to. En trenger ikke være hårsår for å tolke dette som at du ser på barnet som femte hjul på vogna. Enhver normal forelder går piggene ut da. Anonymkode: 59d50...386 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #17 Skrevet 2. desember 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du surmuler ofte og kommer med små stikk så forstår jeg godt at han ikke er så "forståelsesfull". Det er vanskelig å vite når en ikke er tilstede i situasjonene om det er du eller han. Den episoden hvor han snakker om at dere tre skal på tur, hvor du svarer med at du gleder deg til en tur med bare dere to. En trenger ikke være hårsår for å tolke dette som at du ser på barnet som femte hjul på vogna. Enhver normal forelder går piggene ut da. Anonymkode: 59d50...386 Tuller du? Alle må vel ha forståelse for At man gleder seg til en tur med kjæresten også??? Når man har planlagt en tur før barn og kjæreste men også gleder seg til en kjærestetur.. Anonymkode: 086b8...9b1 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #18 Skrevet 2. desember 2018 Jeg mener er det virkelig nødvendig at du "gnir det inn"? At du følte deg utilpass, at du vil ha alenetid. Forstår at det er utfordrende å finne sin plass men han er ikke lett for han heller. Tror folk som har barn forstår dette bedre. Å velge en partner med barn fra før krever stor grad av modenhet, raushet og selvtillit. En skal tåle og ikke være førstepri samtidig som en skal finne sin plass. Det er ikke for nybegynnere. Anonymkode: 59d50...386 2
Gjest O.G. Skrevet 2. desember 2018 #19 Skrevet 2. desember 2018 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Akkurat derfor jeg styrer unna alle som har barn. "Bonus barn" er bare propaganda, det burde hete "ekstra byrde". Anonymkode: d3d7b...368 For folk som ikke har unger fra før så kan de bli det ja.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #20 Skrevet 2. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tuller du? Alle må vel ha forståelse for At man gleder seg til en tur med kjæresten også??? Når man har planlagt en tur før barn og kjæreste men også gleder seg til en kjærestetur.. Anonymkode: 086b8...9b1 Ja selvfølgelig er det fint å si at man gleder seg til kjærestetur. Jeg syntes det var unødvendig å si det i den settingen. Utifra historien har det visst vært mange slike episoder. De må ihvertfall lære seg å kommunisere bedre. Han tolket det slik jeg tolket det også. Anonymkode: 59d50...386 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå