Gå til innhold

Er orgasme så viktig?

Fremhevede innlegg

Gjest kozegut
Skrevet

Når jeg har sex med en dame er jeg ikke så opptatt av å få orgasme. Jeg trenger ingen dame for å få orgasme, orgasme kan jeg fikse for egen hånd.

Det jeg trenger en dame for er kosen, nærheten, hudkontakten, nyte å kjenne og se på kroppen hennes.

Selvfølgelig er det også deilig å få orgasme sammen, først og fremst å se og høre henne nyte å få orgasme, men også å bli gitt orgasme av henne.

Men orgasmen er for meg mer en bonus enn selve hovedmålet med sex´en. Jeg har mange ganger hatt sex uten å få orgasme, og likevel hatt det kjempedeilig og vert veldig tilfreds.

Men mange andre synes å fokusere voldsomt på orgasmen, at man omentrent må få synkroniserte multi-super-duper-orgasmer for å ha et vellykket sex-liv, og i liten grad verdsetter alt det andre delige ved å være naken sammen med et annet menneske.

Også i media synes jeg det er veldig ensidig fokusering på orgasme når det handler om sex, og man får lett inntrykk av at orasme er det eneste sex dreier seg om.

Hva mener dere om dette? Hvor viktig er orgasme sammen med partneren deres for at dere skal være fornøyd med sex-livet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle ønske du hadde valgt et annet gjestenick!

Orgasme er viktig, men for meg er ikke målet med samleie nødvendigvis å oppnå orgasme. Jeg som deg syns nærheten er viktig, øyekontakten, lydene, leken og latteren likeså - og som du så kjekt sier; orgasme kan man enkelt få til på, for ikke å si for, egen hånd!

Gjest Anonymous
Skrevet

Du høres jo ut som en superelsker :-) men for å være litt seriøs, jeg hadde satt pris på om min kjære tenkte litt som deg.

Ikke en eneste gang har han latt være å fokusere på sin egen orgasme som det ultimate mål.

Nå skal det sies at ingen menn, inkludert han, har fått meg til å komme. Derfor er sex for meg de tingene du skisserer: kos, berørelse, intimitet etc. Orgasmen fikser jeg på egenhånd. Men jeg må innrømme at det hadde vært flott om jeg kunne komme en gang i blant. Det er litt sårt for oss begge.

Vår sex er veldig ensidig fordi han ikke kunne tenke seg å fokusere mest på min nytelse en gang i blant. Det blir mye plankekjøring, hvor hans orgasme avslutter "seansen".

Savner at han legger litt meg følelser i sexen. Har prøvd å fortelle det til han ørten ganger, men det går inn et øre og ut igjen.

Veldig synd, er litt misunnelig på damen(e) din(e) nå :wink:

Gjest lurven
Skrevet

man har jo som regel sex for sin egen del også

ikke bare for partneren sin del.

men klart det er viktig at partneren har det godt/ får orgasme

Skrevet

Det som ihvertfall er viktig er å ikke skrive kose med z.

Gjest Lille Solstråle
Skrevet
Det som ihvertfall er viktig er å ikke skrive kose med z.

Hey, her kommer det noen på seksualitetsforumet uten noen løkbaktanker, men tvert imot med skikkelig konstruktive og sympatiske tanker, også disser du ham for nicket hans. Snakk om unødvendig og helt utenfor temaet...

Kozegut, jeg skulle virkelig ønske flere tenkte som deg!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvorfor er noen KG-brukere så opptatt av uviktige ting som å kritisere ting som f.eks nick fremfor å svare på selve innlegget? :klø:

Er da vel ikke noe vits i dette, konsentrer dere heller om spørsmålet til vedkommende ;)

Svar til trådstarter: Jeg synes egentlig hele pakka er viktig jeg, for å få et flott sexliv. Både kosen, nakenheten, nærheten og selve orgasmen. Orgasmen får både meg og partneren til å føle en "indre ro" (sært ordvalg kanskje) og er derfor en fin avslutning.

Men hvis jeg måtte velge mellom orgasme og pakka med både nærhet, nakenhet og kosen ville jeg valgt sistnevnte, uten tvil, for det er viktigst for meg og mest koselig.

Både jeg og partneren setter pakka med nærhet først, så det er jo bra :)

Gjest kozejente
Skrevet
Hvorfor er noen KG-brukere så opptatt av uviktige ting som å kritisere ting som f.eks nick fremfor å svare på selve innlegget? :klø:

Er da vel ikke noe vits i dette, konsentrer dere heller om spørsmålet til vedkommende

:Nikke:

Skrevet

Hey, her kommer det noen på seksualitetsforumet uten noen løkbaktanker, men tvert imot med skikkelig konstruktive og sympatiske tanker, også disser du ham for nicket hans. Snakk om unødvendig og helt utenfor temaet...

Jeg fant ikke noe særlig i innlegget å kritisere så da måtte det bli nicket som fikk gjennomgå..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...