Gå til innhold

Er dere med første skoledag etter første klasse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Står og lager matpakker til i morgen og begynte plutselig å lurer på hva som er vanlig. Eldstemann her i huset begynner i 2.klasse i morgen og har allerede vært noen dager på Sfo forrige uke, er det vanlig og følge til første skoledag eller sender dere på Sfo på morningen som vanlig? 🙄

Anonymkode: 266c4...e54

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi gjorde det ☺️ de blir ropt opp klassevis, så vi bare så det og vinket ha det. 

Anonymkode: eff0d...9dc

Skrevet

Sender ham alene som vanlig.

Anonymkode: 27f58...2d0

• Liker 2
Skrevet

4. klassingen min klarer seg selv: Men blir med andreklassingen for å henge på plass uteklær og skiftetøy i garderobeskapet  Det er også en liten samling i gymsalen for alle klasser, og de foreldre som vil, som er kjekk å få med seg.

Jeg har fri på formiddagen og full anledning til å bli med, så ikke noe problem sånn sett.

Anonymkode: a05a7...f8d

Skrevet

Nei.

Anonymkode: 280e1...bbf

• Liker 1
Skrevet

Jobber som lærer og på min skole er det ikke vanlig å være med på første skoledag for andre enn førsteklassingene :) 

Mange er ikke på SFO på morgenen denne første dagen, så da kjører gjerne foreldrene og blir med inn for å fylle opp korger med skifteklær, henge opp regndress osv. Men så er det hasta la vista :vinke: 

Anonymkode: 95a53...568

• Liker 2
Skrevet

På vår skole er det bare førsteklassingene som blir ropt opp, alle andre går som vanlig. :) 

Skrevet

Her skal alle klassene møte i skolegården og blir ropt opp. Men det blir ikke informert om det fra skolen, det synes jeg er for dårlig. Jeg vet bare tilfeldigvis om det fordi jeg har en nabo med eldre barn. Har sjekket både skolens og kommunens nettside og facebook side, absolutt ingen info i det hele tatt.

Anonymkode: 8dbe1...d70

• Liker 1
Skrevet

Her begynner alle unntatt førsteklassingene til vanlig tid. Jeg kjører mine til skolen, men de går inn i skolegården og stiller opp selv som vanlig. 

Skrevet
18 hours ago, AnonymBruker said:

Her skal alle klassene møte i skolegården og blir ropt opp. Men det blir ikke informert om det fra skolen, det synes jeg er for dårlig. Jeg vet bare tilfeldigvis om det fordi jeg har en nabo med eldre barn. Har sjekket både skolens og kommunens nettside og facebook side, absolutt ingen info i det hele tatt.

Hvis ikke det er snakk om førsteklassingen så hadde du ingenting der å gjøre uansett.  Foreldrene MÅ ikke være med på absolutt ALT når det gjelder barn. 

Anonymkode: f611e...b72

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis ikke det er snakk om førsteklassingen så hadde du ingenting der å gjøre uansett.  Foreldrene MÅ ikke være med på absolutt ALT når det gjelder barn. 

Amen! 

Anonymkode: 2c2e3...67e

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alltid de hysteriske mødrene. Men de er vel hjemme og dasser og kjeder seg uansett.

Anonymkode: ed932...8a1

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Pussig at alle de andre foreldrene til andreklassingene var med da.... Hadde blitt rimelig trist for mitt barn å være den eneste der uten foreldre.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pussig at alle de andre foreldrene til andreklassingene var med da.... Hadde blitt rimelig trist for mitt barn å være den eneste der uten foreldre.

Det hadde gått så bra. Noen må jo jobbe også. Aldri hørt om noen som har vært med noen andre enn 1. klassingene, var vel for noen å snylte litt permisjon sikkert.

Anonymkode: ed932...8a1

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

La meg gjette. Mange av de andre mødrene var der? Og ingen fedre; sant? Slik det pleier å være.

Anonymkode: 78353...ece

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

La meg gjette. Mange av de andre mødrene var der? Og ingen fedre; sant? Slik det pleier å være.

I mitt barns klasse var det faktisk flere fedre enn mødre, men mange hadde med begge. Hadde aldri trodd det skulle være sånn etter 1. klasse, men her har det visst alltid vært sånn. (De fleste som bor her er født og oppvokst her, men vi flyttet hit for 2 år siden, derfor visste ikke vi det.)

Skrevet

Sikker på du ikke vrir litt på sannheten her? For det virker veldig lite sannsynlig😆

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...