AnonymBruker Skrevet 19. august 2018 #1 Skrevet 19. august 2018 SÅ mange trapptgrnder som ikke kan brukes oppe, hva er greia med det? Vi ser etter en trappegrind som ikke må skrus inn i veggen (og etterlater store skruehull) og som kan brukes på toppen av en trapp. Tips? Anonymkode: 7d753...7e8
atropos Skrevet 19. august 2018 #2 Skrevet 19. august 2018 Det finner du ikke. Det er en grunn til at spenngrinder ikke anbefales øverst i trappa. Det er fordi de kan bli løsere ved bruk og plutselig gi etter en dag barnet står og lener seg på den. Ta en som skal skrus, og sparkle/mal over når dere er ferdig med å bruke den.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2018 #3 Skrevet 19. august 2018 1 minutt siden, atropos skrev: Det finner du ikke. Det er en grunn til at spenngrinder ikke anbefales øverst i trappa. Det er fordi de kan bli løsere ved bruk og plutselig gi etter en dag barnet står og lener seg på den. Ta en som skal skrus, og sparkle/mal over når dere er ferdig med å bruke den. aha, er det derfor! Jaja, da får vi bare leve med det. TS Anonymkode: 7d753...7e8 1
Splittbinders Skrevet 19. august 2018 #4 Skrevet 19. august 2018 Problemet oppstår forsi du vil ha en som ikke skrus i veggen. Og alle de jeg har sett som ikke skrus fast, har en tverrstang nederst. Og på toppen av en trapp blir jo det en snublefelle som er lite heldig. Jeg ser ikke helt hvordan en grind som ikke er skrudd, skal klare å henge godt nok fast uten denne tverrstanga nederst. Men om det er umulig vet jeg. Vi har to ulike grinder og begge kan brukes både øverst og nederst. De er skrudd fast. Det sparkler og maler vi over når vi tar de ned.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2018 #5 Skrevet 19. august 2018 Etter du har pusset over, sparklet og malt over flekken i samme farge som resten av rommet, kan du ikke se at det har vært hull. Anonymkode: bcfad...592
AnonymBruker Skrevet 19. august 2018 #6 Skrevet 19. august 2018 Akkurat nå, Splittbinders skrev: Problemet oppstår forsi du vil ha en som ikke skrus i veggen. Og alle de jeg har sett som ikke skrus fast, har en tverrstang nederst. Og på toppen av en trapp blir jo det en snublefelle som er lite heldig. Jeg ser ikke helt hvordan en grind som ikke er skrudd, skal klare å henge godt nok fast uten denne tverrstanga nederst. Men om det er umulig vet jeg. Vi har to ulike grinder og begge kan brukes både øverst og nederst. De er skrudd fast. Det sparkler og maler vi over når vi tar de ned. Man blir vel vandt til en slik stang tenker jeg... TS Anonymkode: 7d753...7e8
Splittbinders Skrevet 19. august 2018 #7 Skrevet 19. august 2018 Ja også vil ingen garantere sikkerheten når de ikke er skrudd. De _kan_ jo løsne om du dytter hardt nok. Ikke farlig nederst, veldig farlig øverst.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2018 #8 Skrevet 19. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Etter du har pusset over, sparklet og malt over flekken i samme farge som resten av rommet, kan du ikke se at det har vært hull. Anonymkode: bcfad...592 problemet er å finne igjen den fargen som forrige eier har brukt på denne veggen for x antall år siden. Selv i barnehagen til datteren min bruker de slike grinder på toppen av trappen, så jeg tenker det går bra. Fint å være klar over da. Det er jo stor forskjell på barn hvor mye de klarere også. Min datter er egentlig ikke interessert i grinda og om ca 6 mnd. ser jeg for meg at den kan tas ned uansett. TS Anonymkode: 7d753...7e8
AnonymBruker Skrevet 19. august 2018 #9 Skrevet 19. august 2018 4 minutter siden, Splittbinders skrev: Ja også vil ingen garantere sikkerheten når de ikke er skrudd. De _kan_ jo løsne om du dytter hardt nok. Ikke farlig nederst, veldig farlig øverst. ja, det er noe å være obs på. TS Anonymkode: 7d753...7e8
AnonymBruker Skrevet 19. august 2018 #10 Skrevet 19. august 2018 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: problemet er å finne igjen den fargen som forrige eier har brukt på denne veggen for x antall år siden. Selv i barnehagen til datteren min bruker de slike grinder på toppen av trappen, så jeg tenker det går bra. Fint å være klar over da. Det er jo stor forskjell på barn hvor mye de klarere også. Min datter er egentlig ikke interessert i grinda og om ca 6 mnd. ser jeg for meg at den kan tas ned uansett. TS Anonymkode: 7d753...7e8 men herre Gud bryr du deg ikke om barnets sikkerhet?! Når det ikke er anbefalt så kan du ikke bruke den oppe! Helt vilt at barnehager bruker dette. Anonymkode: 7820c...9c4
AnonymBruker Skrevet 19. august 2018 #11 Skrevet 19. august 2018 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: men herre Gud bryr du deg ikke om barnets sikkerhet?! Når det ikke er anbefalt så kan du ikke bruke den oppe! Helt vilt at barnehager bruker dette. Anonymkode: 7820c...9c4 Det er kun en anbefaling. Man må jo se an situasjonen og barnet. TS Anonymkode: 7d753...7e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå