Gå til innhold

Hvilke hobbyer hadde du som barn, når var du barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva drev du med aktivt og privat, hvilke alder var du?

Anonymkode: aaddc...709

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hest, starta og stelle hester på rideskolen her jeg bor😊 Så ble jeg 13, og fikk en fjording på helfor i et år. Så ble jeg konfirmant, da fikk jeg egen hest, ei kaldblods hoppe😊

Gikk også et år på jazzercise. 😊

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, Maestro skrev:

Hest, starta og stelle hester på rideskolen her jeg bor😊 Så ble jeg 13, og fikk en fjording på helfor i et år. Så ble jeg konfirmant, da fikk jeg egen hest, ei kaldblods hoppe😊

Gikk også et år på jazzercise. 😊

Driver du fortsatt med det?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Driver du fortsatt med det?

Nei, skole og jobb kom dessverre i veien da jeg ble 18. Så ble jeg 22, å stelte en hest i et par år, men hesten og jeg klaffa ikke så da slutta jeg. 

• Liker 1
Skrevet

Barneskolealder var det å samle på servietter, glansbilder, iddiser og klinkekuler. Spilte litt piano. 

Som ungdom var det hest for alle penga! Hadde totalt 3 hester etter hverandre fra 13 års alderen til nesten 20.

Anonymkode: 3bf18...afc

Skrevet

Samlet glansbilder, papirdukker osv. Alt ettersom hva andre samlet på. Spilte i korps og har den hobbyen fortsatt. 

• Liker 1
Skrevet

Tegnet. Spilte håndball, volleyball og fotball. Gjør ingenting av det i dag. Prøver tegne innimellom men mistet lysten 😣

Anonymkode: 9d36e...be3

• Liker 1
Skrevet

Gikk 1år på turn fra 5-6 år.

Spilte piano på Kulturskolen fra jeg var 7-12.

Gikk på leikarringen (folkedans) fra 7-ca 12(da måtte jeg velge mellom det eller korpset). 

Gikk i korps fra jeg var 9-25.

Startet i kor da jeg var 6 år,synger enda i en alder av over 40😉 startet med private sangtimer hos pedagog for 15år siden,gjør det enda. 

Anonymkode: 70eea...313

• Liker 1
Skrevet

Tegnet og skrev veldig mye. Leste mange bøker. Etter hvert begynte jeg med teater, og da jeg var rundt 13-14 begynte jeg med bilderedigering og koding. Hovedsakelig Photoshop og html.

Anonymkode: 8e6c6...a9e

Skrevet

Samlet også på ting, selvfølgelig :)

Klistremerker, glansbilder, pogs, pokemonkort... 

Anonymkode: 8e6c6...a9e

Gjest Stella Rose
Skrevet (endret)

Var barn på 80-tallet, drev med fotball, kor, tegnet, samlet på viskelær, klistermerker, glansbilder og steiner :fnise:

Spilte også endel Sega.

Endret av Stella Rose
Skrevet

Samlet på diverse: viskelær, brevpapir, lykketroll osv.

Drev litt med hest i noen år.

Spilte litt. Supernintendo og Gameboy. Litt Amiga også.

Leste mye bøker. Første boken jeg oppdaget, som jeg leste selv, var vel Knerten :)

Likte også å tegne og drive med kreative ting.

Skrevet (endret)

Leste veldig mye

Et par år ned kor, frem til vi flyttet et sted uten barnekor.

Hengte rundt i alle staller i tre kilometers avstand fra ca niårsalderen. - Da de nærmeste solgte hestene, begynte jeg også å stelle litt med kyr.

Turn fra 9-16 ( ikke konkurranseturning) 

En barneklubb der vi laget ting av naturmaterialer, ispinner, klesklyper og sånt fra 10-13. 

Fotball i noen år

Orientering fra ca 12-14

Samlet på bilder av div kjendiser fra ca niårsalderen. 

Var glad i å tegne, strikket litt, laget ting i makrame fra ca 8 årsalderen. - div håndarbeid.

Endret av absinthia
Skrevet (endret)

Er fra så lite sted, så da deltok en på alt som skjedde hele grunnskolen siden en raskt var utenfor om en ikke deltok. Alt skjedde etter sesong og hvilke foreldre som kunne drive det. Gikk i fotball, basaltrening, basket, langrenn, turn, dametrim, håndarbeid (toving, mosaikk, klessying) sykkelturer, fredagskvelder hos en dame hvor vi fikk mat og sydde, og sang i kor. 

Privat likte jeg å lage klær til barbie og andre dukker ut av stoffrestene til mamma, samlet på glansbilder en periode, tegnet mye, danset, skrev sanger en lengre periode og rundet flåklypaspillet et par ganger :ler: Eneste som egentlig har fulgt meg ordentlig videre er spillglede, tegning og at jeg liker å lage ting i blant. 

Endret av Moonwalker
  • Liker 1
Skrevet

Kor, håndball, slalåm, sykling, tegning, håndarbeid gjennom grunnskolen. Har fortsatt trening som hobby, mest sykling og løping og litt fjelltur. 

Anonymkode: 362d6...c7b

Skrevet (endret)

Organiserte aktiviteter: Gospel, håndball, speider, dans, turn, kampsport. Drev med gospel, håndball, speider og dans samtidig gjennom nesten hele barneskolen. Drev med kampsport fra jeg var 12 år og fremdeles litt aktiv (er i 30-årene). 

Sammen med foreldre eller alene: Slalåm, lesing, skrive historier, håndarbeid, tegning, samlet på servietter og viskelær. Var også i et "band" hvor vi sang til ulike popartister. Elsket å leke med barbie-dukker og vanlige dukker på barneskolen. 

Endret av SPOCA
Skrevet

Hadde ikke tid til noen hobby da jeg flyktet gjennom Afrika og Europa.

Anonymkode: 30529...2c0

• Liker 1
Skrevet

Alt egentlig😊 Kor, speidern, ridning, fotball, kickboksing, freestyle ( for det var jo det alle de kule jentene drev med🤣) jassbalett, og håndball. 

Ikke alt dette samtidig da😅

Skrevet

Gikk på fotball, håndball, turn og trampett. Likte å tegne, male, være ute, ha boksen går/sisten o.l., spille spill (ds, wii, brettspill) og samle glansbilder, frimerker, servietter og fingerbøler. Har og alltid synes det var gøy å gjøre lekser og regne mattestykker selv om det ikke var lekse.😛

Anonymkode: 3d806...ca4

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Gikk på fotball, håndball, turn og trampett. Likte å tegne, male, være ute, ha boksen går/sisten o.l., spille spill (ds, wii, brettspill) og samle glansbilder, frimerker, servietter og fingerbøler. Har og alltid synes det var gøy å gjøre lekser og regne mattestykker selv om det ikke var lekse.😛

Og likte veldig godt å bygge lego (ikke leke, bare bygge) og å kle opp barbiedukker. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...