Gå til innhold

Er det bare jeg som synes Freia melkesjokolade smaker annerledes enn før?

Freesia97

Anbefalte innlegg

3 hours ago, AnonymBruker said:

Spot on! Jeg tror jeg var tidlig i tenårene da dette skjedde, og gikk fra å elske Freia melkesjokolade til å hate den nye innpakningen og smaken. Syntes det var en markant forskjell i smak! 

Senere har jeg nok spist min andel melkesjokolade uansett, men smaken er ikke hva den en gang var. 

Anonymkode: ae1c0...3f8

Absolutt. Merkelig det hvordan de har helt lik innpakning som i andre land og andre merker nå... not. Det smaker jo det samme over alt.

Anonymkode: b51ed...c43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er slettes ingen sjokoladekjenner, men jeg synes også den smaker annerledes. Smaker søtere og mindre på en måte, og konsistensen er hardere. Kan være innbilling da, hadde vært interessant med en blindprøve :vetikke:

Savner Bergene Melk! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle mener ikke det, nei. 

Anonymkode: 7308d...7c5

Mange da om du absolutt vil kverulere.

Anonymkode: fb7b1...9d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres rart ut at Freia skulle tukle med oppskriften til en av de sterkeste merkevarene sine. Skal ikke utelukke at de gjør "noe" annerledes i dag kontra tiden før oppkjøpet, men at det skal smake veldig annerledes? Det tror jeg er mer innbilning enn noe annet. 

Med store endringer risikerer de at salget går i dass, den sjansen tror jeg ikke de tar.

De prøvde seg visst i år 2000, men det ble rimelig kjapt reversert. 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/BJRpRQ/tuklet-med-melkesjokoladen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Guile said:

Høres rart ut at Freia skulle tukle med oppskriften til en av de sterkeste merkevarene sine. Skal ikke utelukke at de gjør "noe" annerledes i dag kontra tiden før oppkjøpet, men at det skal smake veldig annerledes? Det tror jeg er mer innbilning enn noe annet. 

Med store endringer risikerer de at salget går i dass, den sjansen tror jeg ikke de tar.

De prøvde seg visst i år 2000, men det ble rimelig kjapt reversert. 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/BJRpRQ/tuklet-med-melkesjokoladen

Kjøp en plate melkesjokolade av merket Lindt og kjøp en plate Freia melkesjokolade. Sammenlign.

Før i tiden smakte Freia omtrent som Lindt.

(Jeg tar et lite forbehold om at det er lenge siden jeg har kjøpt Lindt sjokolade. Så det er en mulighet for at dette firmaet har begynt å fuske i faget også. Men det tviler jeg på. Sveitserne er sære. Økonomi står riktignok sterkt der i gården, men det gjør også kvalitet.)

Endret av T-Rex
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 20.8.2018 den 20.09, Mallard skrev:

Savner fremdeles Soho-sjokoladen jeg...

Jeg oooog. Var sååå lei meg for at de nok en gang ikke ble solgt mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...