Gå til innhold

Er det bare jeg som synes Freia melkesjokolade smaker annerledes enn før?

Freesia97

Anbefalte innlegg

Før var Freia melkesjokolade den beste sjokoladen for meg, men nå synes jeg at den ikke er like god lenger. Det er altfor mye sukker i den, jeg blir nesten kvalm etter en liten bit. Synes Nidar sin melkesjokolade er mye bedre. Hva kan være grunnen til at Freia melkesjokolade smaker dårligere enn før? Er det fordi Freia ble solgt til det amerikanske selskapet mondelez internatianol? 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er helt enig med deg!! Og jeg er sjokoman. Merker stor forskjell. Foretrekker med kvikklunsj i stedet :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Olsen

Jeg også merker stor forskjell. Den smakte så mye bedre på 90-tallet da jeg var barn. De må ha endret oppskrift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker ikke noe forskjell, og jeg spiser sjokolade flere ganger i uka. Favoritten er Fruktnøtt fra Freia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spiser mye sjokolade, og hos meg er det enda den same gode kremaktige freia sjokoladen. Nidar er og godt, men ikke fult like godt. 

Anonymkode: d7e15...661

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke så ofte jeg spiser ren melkesjokolade, så jeg må innrømme at jeg ikke husker hva den burde smake sammenliknet med det den smaker nå. Men foretrekker uansett sjokolade med innhold, som f.eks. Kvikk Lunsj. :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Har ikke spist sjokolade på i hvertfall tre år pga det. Freia var vanvittig godt før..😒

Anonymkode: fb7b1...9d0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har merket det samme. Synes Nidar sin er bedre. Den har fyldigere og mer sjokoladesmak.

Anonymkode: 6e39b...610

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler den har blitt søtere og at det er mer fett/smør i den. Syntes Nidar sin melkesjokolade er bedre. Før var Freia favoritten.

Anonymkode: eed4b...c87

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at de endret oppskrift på begynnelsen av 2000-tallet. Smakte mye bedre før det. De har hatt endringer i nyere tid også som ikke har slått an. Vet ikke om de har gjort noen endringer nylig.

Anonymkode: fa7db...cc7

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har blitt mer hard og smaker mer karamellaktig.

Anonymkode: 4a672...19f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest frk_Molly

Jeg er helt enig! Trodde det bare var mine smaksløker som var blitt eldre. Freia var favoritten før, men nå kjøper jeg bare Nidar istedenfor. Syns den er mye bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte smake når jeg leste denne tråden, følte jeg tygde sukker på grensen til at det føltes som krokanrull, og det smakte sterk kakao med et hint av slik julesjokolade fra Nille som smaker «uekte».. det var skuffende! Før var den jo hard og smakte mest melk og mild sjokolade..

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes den har blitt så kornete. Før var den silke. Noen som er enige? Mulig det bare er jeg som mener dette, men Freia var den eneste sjokoladen jeg likte. Nå er Freia like kornete og oversøtet som alle andre merker.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 minutt siden, Guile skrev:

Smaksløkene endrer seg over tid. 

Ikke kall meg gammel😡

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...