Gjest Vanlig fyr Skrevet 19. august 2018 #1 Skrevet 19. august 2018 Hei har vasket en del tøy i dag, den nest siste vasken var oppvaskhåndklær og grytekluter osv osv, og siste vask var noen skjorter og slikt hvor jeg brukte både vanish og tøymykner. Problemet er at da jeg tok ut siste vask, så jeg at et oppvaskhåndkle lå igjen, som da hadde blitt vasket sammen med siste vask. Er det ok å bruke oppvaskhåndkle når det har tøymykner i seg? Det lukter veldig godt men vet ikke om det egner seg til å tørke feks glass med når jeg vasker opp.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2018 #2 Skrevet 19. august 2018 Jeg bruker tøymykner på alt unntatt sportstøy. Har aldri hatt noe problemer. Anonymkode: 72ed3...a95 1
Hjerte Skrevet 19. august 2018 #3 Skrevet 19. august 2018 Min mor bruker tøymykner på alt, inkludert oppvaskhåndklær. Det funker jo likevel. Jeg derimot, bruker ikke tøymykner til noe som helst. Det funker bedre. 5
AnonymBruker Skrevet 19. august 2018 #5 Skrevet 19. august 2018 Bruker tøymykner på alt jeg. Anonymkode: ba1ba...68e
AnonymBruker Skrevet 19. august 2018 #6 Skrevet 19. august 2018 Håndklær generelt bør man ikke bruke tøymykner på, fordi de da absorberer vann dårligere. De absorberer mer lettere om man ikke har brukt tøymykner. Tror det sto på etiketten til noen oppvaskhåndklær jeg kjøpte at det ikke skulle brukes skyllemiddel/tøymykner. Anonymkode: 77855...57d 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2018 #7 Skrevet 19. august 2018 Det går helt fint. Man skal ikke bruke tøymykner på handklær og kluter da de ikke vil ha like god sugeevne. Og man skal ikke bruke tøymykner på klær med stretch, microfiber eller jeansstoff da det ødelegger fibre og fører til at klærne blir "slappere". Fot handklær har det jo lite å si, ved neste vask er de tilbake på "normalen". Anonymkode: 982ee...dc3 2
Djungelvrål Skrevet 19. august 2018 #8 Skrevet 19. august 2018 Jeg bruker tøymykner på alt. Kan ikke vaske et kopphåndkle for selv. Bytter de ikke så ofte, har oppvaskmaskin så de blir nesten ikke brukt. 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2018 #9 Skrevet 19. august 2018 Tøymykner er helt unødvendig uansett hva du vasker. Men om du likevel gjør det, så kan selvfølgelig både klær og andre tekstiler brukes som vanlig. Klær blir ikke ødelagt av tøymykner, men det gjør miljøet... Anonymkode: 70e62...622 3
Gjest Vanlig fyr Skrevet 19. august 2018 #11 Skrevet 19. august 2018 3 hours ago, AnonymBruker said: Håndklær generelt bør man ikke bruke tøymykner på, fordi de da absorberer vann dårligere. De absorberer mer lettere om man ikke har brukt tøymykner. Tror det sto på etiketten til noen oppvaskhåndklær jeg kjøpte at det ikke skulle brukes skyllemiddel/tøymykner. Anonymkode: 77855...57d Jeg var mer bekymret for at det skulle komme kjemikalier fra tøymykneren over på ting jeg tørket. ☺️
Gjest Vanlig fyr Skrevet 19. august 2018 #12 Skrevet 19. august 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Tøymykner er helt unødvendig uansett hva du vasker. Men om du likevel gjør det, så kan selvfølgelig både klær og andre tekstiler brukes som vanlig. Klær blir ikke ødelagt av tøymykner, men det gjør miljøet... Anonymkode: 70e62...622 Bruker det bare fordi jeg liker at det lukter godt. Skal vurdere miljø argumentet ditt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå