Gjest Anonymous Skrevet 12. mars 2005 #1 Skrevet 12. mars 2005 Hvilke tanker gjør du deg når du leser om slike saker i media? Føler du at media er nøytral? Tenker man over at det finnes "omvendt justismord" og offer på alle kanter i slike saker? Leser med vantro at Se og Hør ved flere anledninger trykker saker av slik karakter med en særdeles partisk vending. Er Tore Sandberg/Se og Hør virkelig i stand til å drive nøytral etterforskning? Tror ikke det... hva tenker dere?
Gjest Anonymous Skrevet 12. mars 2005 #2 Skrevet 12. mars 2005 Ingen røyk uten ild... Det er jo en tankevekker at man sjelden ser offeret i media, i stedet brettes sakene ut i media, og Se og Hør trykker jo bilder og fullt navn av de "uskyldige". Men de er vel kjent for ukritisk journalistikk. Sender varme tanker til menneskene dette rammer og håper slikt ikke bidrar til taushet om sin egen situasjon. Jenter må opp og fram, sammen er vi sterke:-)
Brunhilde Skrevet 12. mars 2005 #3 Skrevet 12. mars 2005 Jenter må opp og fram, sammen er vi sterke:-) Tror du virkelig at overgrep kun rammer jenter? Åpenhet er viktig, men enda viktigere er det at offeret får den støtten han eller hun har bruk for, ikke minst er det viktig at vedkommende blir trodd! Om media er nøytralt? Neppe, men det er vel heller ikke noe mål i seg selv.
Gjest Anonymous Skrevet 12. mars 2005 #4 Skrevet 12. mars 2005 Er vi ikke på kvinneguiden da? Alle vet jo at også menn /gutter blir utsatt for overgrep. Men tråden her dreier seg jo ikke om det. Jeg tror det er viktig å tenke litt lengre når man ser slike saker bli omtalt i media.
Gjest Anonymous Skrevet 12. mars 2005 #5 Skrevet 12. mars 2005 Ser sjeldent de blar du referer til,men det står jo i dagspressen hver dag da. Jeg klarer å tenke med to tanker på samme tid. Nå vet vi at de aller fleste overgripere har vert tildels grovt misbrukt selv i barndommen. Noen opp til voksen alder. Samtidig så tenker eg at de er voksne og skal beskytte barn. Oergripere er vel personer som er "ødelagt" fra barnsben av. mentalt og har bremsesvikt. Så ddet har vert mange barn som er overgrepet før de ble voksen og ble overgripere selv. samtidig tenker jeg at rettsaken får avgjøre+etterforskning. Jeg er såpass voksen at jeg husker den tiden det ble "in" med slike saker i rettsystemet på tidlig 70/80 tall. Mange hevngjerrige sakerder hvor uskyldige ble dømt. Noen tok livet av seg. Mistet kontakt ubegrunnet med far osv. psykologene sto i kø for å finne tegn/spor på barn. De fant jo noe på de fleste i slike saker. Selvfølgelig er det de som er skyldig, og de bør dømmes for det
Pip Skrevet 13. mars 2005 #6 Skrevet 13. mars 2005 Trur denne typen saker 'lir' under å bli behandla så 'farga' i media. Ellers så er det framleis eit faktum at dei aller fleste tilfelle av incest/valdtekt ikkje når fram til politiet ein gong - langt mindre media...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå