Gå til innhold

Medisin mot overtenking?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenker og FØLER for mye. Overtenker. Katastrofe-tanker. Dette går utover feks forhold til venner og kjæreste. 

Men ; jeg har lest at hjernen legger baner feks på en måte om man har opplevd mye traume (det har jeg) og at å bekymre seg er noe fysisk og at det eneste som hjelper er å være i omgivelser hvor det er trygt og tillitsbasert så hjernen legger nye baner ... stemmer dette ? 

jeg har håpet jeg skulle få mindre angst men får mere. Overtenker mye.

Jeg Har Mange negative tanker (men ofte har jeg dessverre rett m min intuisjon .... selv om jeg blir kalt negativ / dramatisk ) .

Skal man medisinere seg flat ?

Eller jobbe m intuisjon ? Hvordan skille mellom gammel frykt og magefølelse ? 

Rotete innlegg. Håper på innspill 

Anonymkode: 444b3...1d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lest om mange som har fått hjelp av å meditasjon. Har prøvd dette selv, men har en tendens til å falle av/gi opp etter hvert. Har du prøvd meditasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det litt på samme måte. Er vel en type angst? Tenker det verste om alt. Skal jeg på flytur, ser jeg for meg at flyet faller ned. (Noe som aldri hendt). Skal jeg til legen, er jeg sikker på at nå, denne gangen finner hun tegn på alvorlig sykdom. (Er fortsatt frisk). Så jeg forstår hva du mener. Jeg har også en sterk intuisjon og magefølelse vedrørende nye mennesker jeg møter- og den stemmer som oftest. Men jeg er som deg og tenker det verste om alle situasjoner- slitsomt. 

Anonymkode: d7aa3...f0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du beskriver. Det holdt på å ødelegge meg helt. Jeg prøvde mye forskjellig av terapi og medisinering, og Cipralex ble redningen min. Den medisinerer meg slett ikke flat, men hjalp meg ut av problemene.

Anonymkode: 5f1fa...15c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du beskriver. Det holdt på å ødelegge meg helt. Jeg prøvde mye forskjellig av terapi og medisinering, og Cipralex ble redningen min. Den medisinerer meg slett ikke flat, men hjalp meg ut av problemene.

Anonymkode: 5f1fa...15c

Hvordan har du det nå i forhold til før ? 

Anonymkode: 444b3...1d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du beskriver. Det holdt på å ødelegge meg helt. Jeg prøvde mye forskjellig av terapi og medisinering, og Cipralex ble redningen min. Den medisinerer meg slett ikke flat, men hjalp meg ut av problemene.

Anonymkode: 5f1fa...15c

 

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har det litt på samme måte. Er vel en type angst? Tenker det verste om alt. Skal jeg på flytur, ser jeg for meg at flyet faller ned. (Noe som aldri hendt). Skal jeg til legen, er jeg sikker på at nå, denne gangen finner hun tegn på alvorlig sykdom. (Er fortsatt frisk). Så jeg forstår hva du mener. Jeg har også en sterk intuisjon og magefølelse vedrørende nye mennesker jeg møter- og den stemmer som oftest. Men jeg er som deg og tenker det verste om alle situasjoner- slitsomt. 

Anonymkode: d7aa3...f0f

Ja jeg tenker også mye katastrofe- men jeg har dessverre ofte hatt rett ! Har tidvis vært sanndrømt også. Jeg blir helt forvirret. Folk flest virker ikke så påvirket av følelser. Jeg blir lei meg ikke bare pga meg selv men pga andre også. Fristende å nevne «høysensitiv» men blir vel ledd ut her da. 

Ofte har jeg følt ting, sagt fra, blitt kalt negativ, oppmerksomhetssøkende etc men så viser det seg å stemme. 

Jeg vil helst ikke på medisiner. Har prøvd medisin men ikke fått noen Rutine på det. 

Hva med NLP? Kan det hjelpe mot negative tanke-mønster? 

Jeg blir ekstra nevrotisk etter kaffe. 

Anonymkode: 444b3...1d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har begynt å isolere meg også da kontakt m andre er vanskelig 

Anonymkode: 444b3...1d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sobril eller seroquel ved behov fremfor antidepressiva man må ta hver dag. Jeg liker hvertfall ikke å ta medisiner hver dag, og det er fint å «pause» det. En uke trengs det fire dager, en annen uke ingen. 

Anonymkode: 55e94...0da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sobril eller seroquel ved behov fremfor antidepressiva man må ta hver dag. Jeg liker hvertfall ikke å ta medisiner hver dag, og det er fint å «pause» det. En uke trengs det fire dager, en annen uke ingen. 

Anonymkode: 55e94...0da

er det ikke bedre å gå fast på cipralex(eller en annen type)enn å ta sobril 0-4 ganger i uken?

jeg tar ca tre sobril 10 mg per mnd, og er redd for at det skader det kognitive. men har så sterk angst i noen situasjoner at det er helt nødvendig for meg

Anonymkode: 6815f...9ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...