Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere studenter i høyere utdanning: Tar dere notater/skriver sammendrag fra det dere leser? 

Anonymkode: c85fb...ada

Videoannonse
Annonse
Skrevet

...Eller sybes dere det fungerer best å kun ta notater fra forelesninger? 

Skrevet

Tar notater både fra forelesning og pensum. Forelesningene er bare en slags overflatisk gjennomgang av pensum, og liker å ha notater fra det meste slik at det blir enklere å repetere, men jeg vet at noen foretrekker å bare markere i bøkene i stedet. 

Anonymkode: 9f808...897

• Liker 1
Skrevet

tar fra både forelesning og pensum. vet at mange i klassen kun noterer fra forelesning, men da får de bare overflaten av det man skal kunne. bruker forelesningsnotatene som utgangspunkt for videre lesning.

Anonymkode: 055d8...6b2

• Liker 1
Skrevet

Jeg tar både fra forelesninger og pensum. Bruker forelesningene som en «inngangsport» for å kunne gå i dybden i pensum hjemme.

Anonymkode: b0f6a...e2d

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar! Klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg skal lage notater fra hele pensum eller bare streke under i boka og så ta notater fra forelesninger. Det er jo mer slitsomt og tidkrevende med notater fra hele pensum, men samtidig enklere når man skal repetere som du sier... vil gjerne høre hvordan flere her synes det er best å gjøre det! 😊

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg skal lage notater fra hele pensum eller bare streke under i boka og så ta notater fra forelesninger. Det er jo mer slitsomt og tidkrevende med notater fra hele pensum, men samtidig enklere når man skal repetere som du sier... vil gjerne høre hvordan flere her synes det er best å gjøre det! 😊

For min del lærer jeg mye mer av å ta notater istedenfor å bare markere, i tillegg til at det er en fordel når det skal repeteres. 

Anonymkode: 9f808...897

• Liker 2
Gjest Reputation
Skrevet

Jeg tok ingen notater, men lagte tankekart av pensum i de fagene det gikk ann. Ofte så ble notatene for detaljerte at jeg like så godt kunne lese boka om igjen, så sluttet med det. Så holdt meg til tankekart og markeringer i boken. Noterte kun det foreleseren sa var viktig og hva han sa kom på eksamen. Skrev ofte bare de notatene direkte i boken.  

Tok uansett med notatblokk for å drodle på, da aktivitet gjør at du følger bedre med. 

Skrevet

Det blir nok notater fra pensum også for meg! 😉 Hilsen t.s. 

Skrevet

Skriver notater for hånd etter forelesning. Forelesningene er bare en gjennomgang og det går litt fort i svingene når mye skal gjennomgås.

Jeg kan begynne å skrive en setning og innen jeg er halvveis har vi gått 4 lysbilder frem liksom. 😂

Noterer stikkord av og til, men thats it. 

• Liker 1
Skrevet

Bør notere for hånd, men har kraftig muskel- og senebetennelse i høyre arm, så det skjer ikke. Studerer IT nå også, mye er praktiske ting som må gjøres på pc uansett, så har gått over til bare digitale notater.

Jeg noterer både fra forelesning, og når jeg leser pensum. Med gode nok pensum-notater leser jeg kun på de til eksamen, printer de ut og markerer f.eks definisjoner i en farge, viktige poeng i en annen farge osv. Virker å fungere greit for meg å gjøre det slik :)

Anonymkode: 3b710...530

Skrevet (endret)

De legger ut alt på Canvas uansett så å ta notater er poengløst. Dessuten er jeg en forferdelig multitasker så hadde ikke fungert for min del.

Endret av hocane

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...