Gå til innhold

Epost fra Securator? Forsikring? Hva er dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Kjære kunde Du har valgt å tegne forsikring på ditt produkt Vi håper du v..." står det  i overskriften fra eposten fra Securator (som jeg aldri før har hørt om!). Er dette svindelforsøk? Eposten inneholder også en pdf. Jeg vil ikke åpne denne eposten. Er det sannsynligvis spam?

Anonymkode: bc659...103

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et kjapt googlesøk forteller at det er et selskap i Danmark. Vært der i det siste? Kanskje leid bil eller feriehus?

hvis ikke, slett med god samvittighet.

Anonymkode: 9d5c6...fcc

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Et kjapt googlesøk forteller at det er et selskap i Danmark. Vært der i det siste? Kanskje leid bil eller feriehus?

hvis ikke, slett med god samvittighet.

Anonymkode: 9d5c6...fcc

Takk for hjelpen! :) Jeg har aldri vært i Danmark.

Skrevet

Du har ikke kjøpt kamera/kamerautstyr med forsikring hos Japan Photo f.eks.? De har forsikring i samarbeid med Securator.

Anonymkode: 39234...93b

Skrevet

Eller noe hos Skousen med forsikring (hvitevarer etc.). De har også samme forsikringsselskap. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du har ikke kjøpt kamera/kamerautstyr med forsikring hos Japan Photo f.eks.? De har forsikring i samarbeid med Securator.

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Eller noe hos Skousen med forsikring (hvitevarer etc.). De har også samme forsikringsselskap. 

Takk for svar og hjelp! :)  Nei, jeg har ikke kjøpt noe hos disse forretningene, og jeg har heller ikke kjøpt noen produkter med forsikring de siste årene i det hele tatt.  Jeg har nettopp slettet eposten nå. 

Skrevet

Jeg har i årenes løp fått ganske mange eposter som påstår at de kommer fra en bestemt bank, hvor de ber meg klikke på en lenke og oppdatere informasjonen om meg. Deriblant navn, fødselsdato, adrsse og så videre. 

Men jeg har ALDRI hatt noen bank-konto hos akkurat den banken noensinne. Så jeg har jo aldri klikket på noe som helst slike lenker, eller fylt ut noe informasjon der. Dersom slike ting skal "oppdateres" så gjøres jo det uansett direkte i nettbanken, aldri via slike ikke-krypterte eposter. 

Anonymkode: cf4da...e2d

• Liker 1
Skrevet

jo flere kjente og mindre kjente nettsteder man bruker jo lettere er det å bli svindlet.

jeg har ikke tall på hvor mange ganger f.eks. jeg har fått en "facebook" oppdatering på mail eller linkdin et eller annet oppdatering som jeg sletter (enkelt skjønne tegningen når man ikke er registrert her uansett)

Anonymkode: be175...9dd

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har i årenes løp fått ganske mange eposter som påstår at de kommer fra en bestemt bank, hvor de ber meg klikke på en lenke og oppdatere informasjonen om meg. Deriblant navn, fødselsdato, adrsse og så videre. 

Men jeg har ALDRI hatt noen bank-konto hos akkurat den banken noensinne. Så jeg har jo aldri klikket på noe som helst slike lenker, eller fylt ut noe informasjon der. Dersom slike ting skal "oppdateres" så gjøres jo det uansett direkte i nettbanken, aldri via slike ikke-krypterte eposter. 

Anonymkode: cf4da...e2d

Takk :) 

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jo flere kjente og mindre kjente nettsteder man bruker jo lettere er det å bli svindlet.

jeg har ikke tall på hvor mange ganger f.eks. jeg har fått en "facebook" oppdatering på mail eller linkdin et eller annet oppdatering som jeg sletter (enkelt skjønne tegningen når man ikke er registrert her uansett)

Anonymkode: be175...9dd

Takk :) 

Skrevet
På 19.8.2018 den 11.50, AnonymBruker skrev:

Takk for svar og hjelp! :)  Nei, jeg har ikke kjøpt noe hos disse forretningene, og jeg har heller ikke kjøpt noen produkter med forsikring de siste årene i det hele tatt.  Jeg har nettopp slettet eposten nå. 

Da flytter du eposten til spam og sletter den der fra. Ferdig arbeid.

Anonymkode: 45623...ba5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...