AnonymBruker Skrevet 19. august 2018 #1 Skrevet 19. august 2018 Heisann alle! Bestilte et klorestativ til katten min for en ukes tid siden, og fikk beskjed om (etter jeg hadde betalt) at de var litt usikre på når varen kom, men at jeg ville få melding. Ringte opp igår bare for å høre om de visste noe mer, men fikk beskjed om at den ikke er bestilt ennå. Hun jeg snakket med fortalte at de ikke kan bestille før de har «nok folk på listen» til å kunne bestille. Dette vet de ikke når de får gjort. Jeg har med andre ord blitt satt på en venteliste(og allerede betalt), og for alt jeg vet blir varen bestilt i uviss tid. Føler meg ganske lurt, da kunne jeg jo like gjerne bestilt fra eBay ect til en brøkdel av prisen. Det jeg har bestilt koster nesten 6000.. Grunnen til at jeg bestilte fra denne siden er fordi det står på siden «vi har fokus på rask levering»... Er helt fortvilet og føler meg egentlig bare lurt Trodde jo varen ville bli bestilt med en gang... Hvilke rettigheter har jeg her? Vil også nevne at det er en seriøs dyrebutikk som finnes i flere byer. Anonymkode: 4d50b...8c1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2018 #2 Skrevet 19. august 2018 (Må også nevne at katten min ødelegger sofaen min, og jeg ikke kan vente ) Anonymkode: 4d50b...8c1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2018 #3 Skrevet 19. august 2018 Nå får du roe ned på jazzsigarettene. Anonymkode: f519d...fb1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2018 #4 Skrevet 19. august 2018 Da sender du inn krav om tilbakebetaling av den summen du betalte og avbestiller varen. Så stikker du å kjøper et annet sted. 👌🏼 Anonymkode: 13677...3c4 11
AnonymBruker Skrevet 19. august 2018 #5 Skrevet 19. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: 4d50b...8c1 Da ville jeg sagt ifra at du ikke kan vente og be om å få refundert beløpet. Og så bestilt fra en annen plass. Anonymkode: 13210...b5e 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2018 #6 Skrevet 19. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Føler meg ganske lurt, da kunne jeg jo like gjerne bestilt fra eBay ect til en brøkdel av prisen. Det jeg har bestilt koster nesten 6000.. Grunnen til at jeg bestilte fra denne siden er fordi det står på siden «vi har fokus på rask levering»... 6000 - 6 tusen - (!) for plate med stoff som en katt kan klore på?? Ikke rart at luksusfellen er så god underholdning sier jeg bare.. Anonymkode: 09789...ddf 6
Gjest Reputation Skrevet 19. august 2018 #7 Skrevet 19. august 2018 6000kr? For et klorestativ? Har du falt og slått deg?
AnonymBruker Skrevet 19. august 2018 #8 Skrevet 19. august 2018 Forbrukerkjøpsloven paragraf 6 første ledd: "Tingen skal leveres uten unødig opphold og senest innen 30 dager etter kjøpet, hvis ikke noe annet er avtalt." Anonymkode: 288ad...2c4 1
Forundret.. Skrevet 19. august 2018 #9 Skrevet 19. august 2018 Krev tilbakebetaling og kjøp det et annet sted. Det å fronte det med fokus på rask levering er misvisende.
Million Skrevet 19. august 2018 #10 Skrevet 19. august 2018 Jeg ville krevd pengene tilbake og forklart kort at så lenge kan du ikke vente i uvisshet. De har jo ingen leveringsdato overhodet å gi deg, dette blir for tynt.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2018 #11 Skrevet 19. august 2018 Vi pleier å opplyse om at vi venter med å bestille til vi har en stor nok ordre slik at kunde slipper frakt. Om kunden ikke vil vente, betaler de gjerne frakt. Men i din situasjon virker det som om det har vært dårlig kommunikasjon. I og med at varen ikke er bestilt er det nok ikke noe problem å få pengene igjen. Anonymkode: b6cb8...53a
Hoppetaujenta Skrevet 19. august 2018 #12 Skrevet 19. august 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Bestilte et klorestativ til katten min for en ukes tid siden. Det jeg har bestilt koster nesten 6000.. Anonymkode: 4d50b...8c1 Det var et djevelsk dyrt stativ. Kunne vi få se et bilde av dette vidunderet? De jeg finner på nett går opp til 1500,-. 2
Forundret.. Skrevet 19. august 2018 #13 Skrevet 19. august 2018 2 minutter siden, Hoppetaujenta skrev: Det var et djevelsk dyrt stativ. Kunne vi få se et bilde av dette vidunderet? De jeg finner på nett går opp til 1500,-. Jeg måtte Google jeg også og de til 1500-2000 er jo digre... Ble veldig nysgjerrig på stativet jeg også.
Gjest Bøff Eløff Skrevet 19. august 2018 #14 Skrevet 19. august 2018 Da ber du om pengene igjen og kjøper et annet et.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2018 #15 Skrevet 19. august 2018 Dette dekkes i forbukerkjøpsloven: "6.Leveringstiden Tingen skal leveres uten unødig opphold og senest innen 30 dager etter kjøpet, hvis ikke noe annet er avtalt. Er det avtalt et tidsrom for levering, har selgeren rett til å velge tidspunktet om forholdene ikke viser at valget er forbrukerens. Har selgeren ved hentekjøp rett til å velge tidspunktet for levering, skal han eller hun i tide gi forbrukeren melding om når tingen kan hentes. " https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2002-06-21-34?q=forbrukerkjøp Så med mindre de gjorde deg oppmerksom på lang leveringstid og du godtok det: Du kan gjøre dem oppmerksom på at hvis de ikke leverer innen 23 dager (7 dager siden du kjøpte?), så bryter de med vilkårene i forbrukerkjøpsloven og at du derfor krever pengene igjen. Anonymkode: 63045...607
puppi Skrevet 19. august 2018 #16 Skrevet 19. august 2018 Merkelig måte å drive bedrift på, hos hvem har du bestilt dette produktet, om en får spørre?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå