Gå til innhold

Har betalt en vare som ennå ikke er blitt bestilt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann alle!

Bestilte et klorestativ til katten min for en ukes tid siden, og fikk beskjed om (etter jeg hadde betalt) at de var litt usikre på når varen kom, men at jeg ville få melding. Ringte opp igår bare for å høre om de visste noe mer, men fikk beskjed om at den ikke er bestilt ennå. Hun jeg snakket med fortalte at de ikke kan bestille før de har «nok folk på listen» til å kunne bestille. Dette vet de ikke når de får gjort. Jeg har med andre ord blitt satt på en venteliste(og allerede betalt), og for alt jeg vet blir varen bestilt i uviss tid.

Føler meg ganske lurt, da kunne jeg jo like gjerne bestilt fra eBay ect til en brøkdel av prisen. Det jeg har bestilt koster nesten 6000.. Grunnen til at jeg bestilte fra denne siden er fordi det står på siden «vi har fokus på rask levering»...

Er helt fortvilet og føler meg egentlig bare lurt :( Trodde jo varen ville bli bestilt med en gang... Hvilke rettigheter har jeg her?

Vil også nevne at det er en seriøs dyrebutikk som finnes i flere byer.

Anonymkode: 4d50b...8c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

(Må også nevne at katten min ødelegger sofaen min, og jeg ikke kan vente :()

Skrevet

Nå får du roe ned på jazzsigarettene.

Anonymkode: f519d...fb1

Skrevet

Da sender du inn krav om tilbakebetaling av den summen du betalte og avbestiller varen. Så stikker du å kjøper et annet sted. 👌🏼

Anonymkode: 13677...3c4

• Liker 11
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da ville jeg sagt ifra at du ikke kan vente og be om å få refundert beløpet. Og så bestilt fra en annen plass. 

Anonymkode: 13210...b5e

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Føler meg ganske lurt, da kunne jeg jo like gjerne bestilt fra eBay ect til en brøkdel av prisen. Det jeg har bestilt koster nesten 6000.. Grunnen til at jeg bestilte fra denne siden er fordi det står på siden «vi har fokus på rask levering»...

6000 - 6 tusen - (!) for plate med stoff som en katt kan klore på??

Ikke rart at luksusfellen er så god underholdning sier jeg bare..

Anonymkode: 09789...ddf

• Liker 6
Gjest Reputation
Skrevet

6000kr? For et klorestativ? 

Har du falt og slått deg? 

Skrevet

Forbrukerkjøpsloven paragraf 6 første ledd: "Tingen skal leveres uten unødig opphold og senest innen 30 dager etter kjøpet, hvis ikke noe annet er avtalt."

Anonymkode: 288ad...2c4

• Liker 1
Skrevet

Krev tilbakebetaling og kjøp det et annet sted. 

Det å fronte det med fokus på rask levering er misvisende. 

Skrevet

Jeg ville krevd pengene tilbake og forklart kort at så lenge kan du ikke vente i uvisshet. De har jo ingen leveringsdato overhodet å gi deg, dette blir for tynt.

Skrevet

Vi pleier å opplyse om at vi venter med å bestille til vi har en stor nok ordre slik at kunde slipper frakt. Om kunden ikke vil vente, betaler de gjerne frakt. 

Men i din situasjon virker det som om det har vært dårlig kommunikasjon. I og med at varen ikke er bestilt er det nok ikke noe problem å få pengene igjen. 

Anonymkode: b6cb8...53a

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bestilte et klorestativ til katten min for en ukes tid siden. Det jeg har bestilt koster nesten 6000.. Anonymkode: 4d50b...8c1

Det var et djevelsk dyrt stativ. Kunne vi få se et bilde av dette vidunderet? De jeg finner på nett går opp til 1500,-.  :klo: 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Det var et djevelsk dyrt stativ. Kunne vi få se et bilde av dette vidunderet? De jeg finner på nett går opp til 1500,-.  :klo: 

Jeg måtte Google jeg også og de til 1500-2000 er jo digre...

Ble veldig nysgjerrig på stativet jeg også. 

Gjest Bøff Eløff
Skrevet

Da ber du om pengene igjen og kjøper et annet et. 

Skrevet

Dette dekkes i forbukerkjøpsloven: 

"6.Leveringstiden

Tingen skal leveres uten unødig opphold og senest innen 30 dager etter kjøpet, hvis ikke noe annet er avtalt.

Er det avtalt et tidsrom for levering, har selgeren rett til å velge tidspunktet om forholdene ikke viser at valget er forbrukerens.

Har selgeren ved hentekjøp rett til å velge tidspunktet for levering, skal han eller hun i tide gi forbrukeren melding om når tingen kan hentes.

"

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2002-06-21-34?q=forbrukerkjøp

Så med mindre de gjorde deg oppmerksom på lang leveringstid og du godtok det: Du kan gjøre dem oppmerksom på at hvis de ikke leverer innen 23 dager (7 dager siden du kjøpte?), så bryter de med vilkårene i forbrukerkjøpsloven og at du derfor krever pengene igjen. 

Anonymkode: 63045...607

Skrevet

Merkelig måte å drive bedrift på,

hos hvem har du bestilt dette produktet, om en får spørre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...