Gjest Embla s Skrevet 12. mars 2005 #1 Skrevet 12. mars 2005 ... er spørsmålet. Noen som vet? (jeg har på at det er 3 mnd. men skulle gjerne visst eksakt).
Grooo Skrevet 12. mars 2005 #2 Skrevet 12. mars 2005 Drektighetstiden er ca. 60 dager (8-9 uker), regnet fra paring. (http://lynx.uio.no/no.alt.katter/faq.html#3.2.3.1.3)
Gjest Embla s Skrevet 12. mars 2005 #3 Skrevet 12. mars 2005 Tusen takk, Groo! Hm.. Katten min er nemlig veldig gravid, hun har blitt kjempestor (og veldig slapp) i det siste. Problemet er at jeg ikke husker når hun hadde monsing. (men det er en god stund siden!) Er det noen tegn man kan se etter som tyder på at de føder innen noen dager?
Brunhilde Skrevet 12. mars 2005 #4 Skrevet 12. mars 2005 Du kan kjenne langs pattene på katten. Når fødselen nærmer seg kan du kjenner en "pølse" som går langs raden med patter, dette er melkekjertlene. I tillegg blir pattene mer utstående rett før fødsel. Et annet ganske sikkert tegn er at katten begynner å lete etter et sted å føde. Katten går som regel drektig i temmlig nøyaktig 63 dager.
Lillesøster Skrevet 12. mars 2005 #5 Skrevet 12. mars 2005 Når katten begynner å pese og legge seg ned med jevne mellomrom, da er tiden inne. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå