Gå til innhold

Hvorfor så mye støv hele tiden??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vasker leiligheten regelmessig og skjønner ikke hvorfor det legger seg så mye støv overalt hele tiden. Jeg har ikke mye saker og heller ikke masse puter, pledd også videre. Lufter hele tiden og rister alt av pledd osv. Hvor kommer alt dette støvet fra?

Anonymkode: c89dc...829

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vasker leiligheten regelmessig og skjønner ikke hvorfor det legger seg så mye støv overalt hele tiden. Jeg har ikke mye saker og heller ikke masse puter, pledd også videre. Lufter hele tiden og rister alt av pledd osv. Hvor kommer alt dette støvet fra?

Fra deg. 

Anonymkode: f5fc3...6e1

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fra deg. 

Anonymkode: f5fc3...6e1

Kan du være litt mer konkret?

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lufter hele tiden og rister alt av pledd osv. Hvor kommer alt dette støvet fra? Anonymkode: c89dc...829

Menneskekroppen er full av støv og hudflak. Støv kommer inn utenfra. Støv ligger i alle tekstiler. Når du rister ting og lufter hele tiden, forflytter støvet seg. Helt normalt å måtte støvtørke annen hver dag for at det skal se "rent" ut dessverre.

Anonymkode: 402df...da0

Skrevet

Det er en viss sannhet i det 6e1 skriver. Vi mennesker slipper fra oss en nokså betydelig mengde døde hudceller, hår etc.

Men støvmengden kommer veldig an på hvor du bor. Er det mye svevestøv i lufta ute, kommer det også inn i boligen. Da kan det være en idé å investere i en luftrenser, for å slippe å få det støvet i lungene.

Skrevet

Senk innetemperatur, varme produserer støv.

Anonymkode: e48ff...b1e

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Senk innetemperatur, varme produserer støv.

Anonymkode: e48ff...b1e

Jeg har 19 grader inne nå, har ikke på varme og har vinduer åpne, så får ikke temperaturen lavere.

Skrevet
5 minutter siden, T-Rex skrev:

Det er en viss sannhet i det 6e1 skriver. Vi mennesker slipper fra oss en nokså betydelig mengde døde hudceller, hår etc.

Men støvmengden kommer veldig an på hvor du bor. Er det mye svevestøv i lufta ute, kommer det også inn i boligen. Da kan det være en idé å investere i en luftrenser, for å slippe å få det støvet i lungene.

Bor i Oslo et godt stykke utenfor ring 3. Det er vel dårligere luft her enn på bygda :)

Skrevet

Har du åpent klesskap ( altså uten dører). Det støver veldig! Ellers så blir det mye støv av å bo trangt. 

Anonymkode: c16c6...3f4

• Liker 4
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hår, hudflass, lo fra klær, sengetøy, håndklær, ting du drar med deg utenfra og inn med klærne og håret, ting som kommer inn via åpnevinduer/luftekanaler, matvarer og ellers alt som rører seg i et hjem. 

Hadde du gått ut og lukket hjemmet ditt i 2 uker så ville du også funnet mer støv etter 2 uker enn da du gikk ut. Det er bare slik. 

Uansett fryktelig irriterende. 

Anonymkode: cb5d7...202

• Liker 2
Skrevet

Jeg har leilighet på 70km, lite møbler og ting og tang men lufter ekstremt mye. Må støvsuge annenhver dag. Mesteparten av støvet er garantert fra lufta, merker kjempeforskjell de få dagene jeg har vinduene igjen. 

Anonymkode: 733fa...e13

Skrevet

Har dere mer støv med varmepumpe enn uten? Jeg har mye støv, men har også hund og katt.

Anonymkode: 6098c...ef1

Skrevet

Tørke klær, brette klær støver også. Trodde ikke det kunne utgjøre noe særlig - men tatt i bruk et tomt rom til tørkestativ og legge sammen klær. Plutselig blitt hybelkaniner i hjørnene der, knapt trengt å dra over støvsugeren et par ganger i halvåret før. 

Anonymkode: 89168...9fb

Skrevet

Som er blitt sagt her, så bærer vi på mye støv. Kommer støv fra oss, håndklær, sengetøy, når man lufter osv. Dyr har også mye støv. Har katt og støvsuger gulv og tepper minst annenhver dag. Mye støv her, men ikke så mye å gjøre med dessverre 

• Liker 1
Skrevet
På ‎19‎.‎08‎.‎2018 den 18.38, AnonymBruker skrev:

Har du åpent klesskap ( altså uten dører). Det støver veldig! Ellers så blir det mye støv av å bo trangt. 

Anonymkode: c16c6...3f4

Jeg bor verken trangt, eller har åpen skapdør. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har aldri opplevd så ekstremt mye støv som etter jeg flyttet til Oslo-området.

Da jeg bodde i en mindre by (fortsatt stor, 80 000 innbyggere) hadde jeg aldri dette problemet. Man kunne lett tørke over vinduskarmen, og det var bare antydning til støv etter 1 uke.

Jeg vasker mye oftere her i Oslo-området enn jeg gjorde da, og har et tydelig lag med sorte partikler og støv i vinduskarmen og over alt ellers etter 1-3 dager, avhengig av årstid.

Skrevet

Bruker du støvsuger forresten? Det er stor forskjell på hvor gode de - hvor mye partikler de slipper ut i lufta igjen rett og slett. Hjalp mye her, å bytte til en støvsuger som anbefales for asmatikere også. 

Anonymkode: 89168...9fb

Skrevet

Det er ekstremt mye støv i tøy. Jeg henger opp, rister og bretter alt tøy ute. Slipper å støvsuge så ofte da.

Anonymkode: ea00b...4d2

Skrevet

Har du god gjennomlufting i leiligheten? Da får du ofte flere hybelkaniner. Og små leiligheter ser fortere støvete ut.

Anonymkode: 86b3c...109

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...