Gå til innhold

D vitamin og D3 vitamin. Hva er forskjellen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

D vitamin og D3 vitamin. Hva er forskjellen på de? Er det best for kroppen å få vitamin D3 i stedet for bare vitamin D?

Anonymkode: a1d2f...d12

Skrevet

Vitamin D er en rekke forskjellige forbindelser. De viktigste for kroppen er D3 og D2. 

Hvis jeg husker rett så har begge samme funksjon. Så D eller D3 gjør ingen forskjell. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, stan skrev:

Vitamin D er en rekke forskjellige forbindelser. De viktigste for kroppen er D3 og D2. 

Hvis jeg husker rett så har begge samme funksjon. Så D eller D3 gjør ingen forskjell. 

Takk for svar! :) Så da får jeg akkurat det samme tilskuddet til kroppen og samme virkning, om jeg kjøper dennehttps://www.komplettapotek.no/product/860978/kosttilskudd-og-mat/vitaminer-og-mineraler/gevita-vitamin-d-tyggetabletter?fromSearchOverlay=1&q=gevita+d# 860978.jpg i stedet for denne? https://www.apotek1.no/produkter/gevita-vitamin-d-tyggetabletter-100stk-997538p?gclid=EAIaIQobChMIuOKDzNL43AIVCeWaCh1QeAD-EAQYAyABEgKQqvD_BwE

6818178e-c6c0-4201-bd28-2949f22e28bb

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det vil jeg tro. 

Det er jo litt morsomt, om du leser innholdet i D3 boksen, så står det at den inneholder vitamin D, og ingenting om D3. 

Jeg vet ikke hvorfor du ønsker å ta vitamin D tilskudd. Det kan være for å styrke beinbygningen i kroppen. Da er det også viktig å vurdere om man får nok kalsium. 

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, stan skrev:

Det vil jeg tro. 

Det er jo litt morsomt, om du leser innholdet i D3 boksen, så står det at den inneholder vitamin D, og ingenting om D3. 

Jeg vet ikke hvorfor du ønsker å ta vitamin D tilskudd. Det kan være for å styrke beinbygningen i kroppen. Da er det også viktig å vurdere om man får nok kalsium. 

Tusen takk for hjelpen! :) Jeg har fått beskjed av lege om å ta tilskudd. Takk for råd om kalsium og ha en fin søndag :) 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...