Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I midten av mars deltok jeg på dialogmøte med NAV og lege, og i mai purret jeg. Jeg spurte om det behøvdes mer dokumentasjon eller annet fra meg, men nei. Svaret jeg fikk var at saken var sendt videre til vurdering OM jeg får søke. Siden har jeg ikke hørt noe. 

Hvor lang tid pleier slikt å ta? Jeg er ferdig utredet og ferdig behandlet. 

Det er ikke det at det haster så voldsomt, jeg har AAP frem til midten 2019. Men jeg er litt lei av å leie i limbo. 

Anonymkode: 01356...3a2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i samme situasjon. Du må skrive/få tak i saksbehandleren din.ingen vits å søke uføre før go fra NAV. det er kaos nå da mange har makstid....

Anonymkode: 7952a...612

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er i samme situasjon. Du må skrive/få tak i saksbehandleren din.ingen vits å søke uføre før go fra NAV. det er kaos nå da mange har makstid....

Anonymkode: 7952a...612

Hvor lenge har du ventet?

TS

Skrevet

Jeg hadde møte i mars og fikk søke i juni. Men jeg ringte og purret da det eneste de måtte gjøre var å skrive en arbeidsevnevurdering som praktisk talt kan gjøres på en halvtime.

Så nå er det "the waiting game" frem til fristen for svar i februar.

Anonymkode: aa87d...21c

Skrevet

Jeg hadde det møtet der vi bestemte at jeg skulle søke uføretrygd etter snaut 2 år på AAP. Saksbehandleren brukte så ca 3 måneder å skrive den nye arbeidsevnevurderingen og godkjenne slik at jeg kunne søke uføretrygd fikk svar innen 5 måneder. :) 

Jeg hadde ringt og purret på saksbehandler, grunnen for at det tok tid i mitt tilfelle var at saksbehandler ble sykemeldt og det var rundt juletider. At du har gått rundt å ventet siden mars høres rart ut...ring og mas. 

Anonymkode: c1a55...1d0

Skrevet

Mannen min hadde møte der det ble bestemt i juni, søkte i mars året etter og fikk innvilget i juli. 

Anonymkode: 77c52...39c

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

I midten av mars deltok jeg på dialogmøte med NAV og lege, og i mai purret jeg. Jeg spurte om det behøvdes mer dokumentasjon eller annet fra meg, men nei. Svaret jeg fikk var at saken var sendt videre til vurdering OM jeg får søke. Siden har jeg ikke hørt noe. 

Hvor lang tid pleier slikt å ta? Jeg er ferdig utredet og ferdig behandlet. 

Det er ikke det at det haster så voldsomt, jeg har AAP frem til midten 2019. Men jeg er litt lei av å leie i limbo. 

Det er ingenting som heter å søke uføre, hvis du da ikke mener bekjentskaper. Du søker uføretrygd, og er ufør.

• Liker 7
Skrevet

Hadde møte i desember i fjor og venter femdeles...    og har purret flere ganger. Mangler ikke dokumentasjon. Det er veldig belastende å ha det der hengende over seg når man ikke vet om man får søke eller hva det blir til og venter hver dag på at noen kanskje ringer slik de har sagt. 

Anonymkode: e661d...cc6

• Liker 1
Skrevet

Jeg ventet i underkant av to uker fra det ble bestemt at jeg skulle søke ufør till de ringte meg å gå beskjed om at alt var i orden og at søknaden var åpnet inne på nav sin side

Skrevet

Herregud. TS spør et spørsmål og sin situasjon og dere avsporer det hele til en kamp om kvinner vs menn. Dere burde gå i dere selv. 

Anonymkode: b58cb...e73

• Liker 3
Skrevet

Var det saksbehandler på NAV som foreslo uføretrygd til dere som har søkt? Jeg går selv på AAP og har forsøkt mange ehandlere uten bedring. Er ferdig utredet også. Har AAP til i feb 2019. Er det NAV som plutselig tar opp temaet eller må jeg selv ta opp temaet uføretrygd? Synes det er så flaut å ta det opp at jeg ikke klarer å bli bedre... I februar har jeg gått 2 år på AAP  så jeg har vel 1 år igjen? Men er det vits når jeg ikke blir bedre uansett? Å gå ut AAP tiden ?

Anonymkode: 0eaae...138

Skrevet

Når det kommer til nav er det umulig å vite hvor lenge man må vente. Jeg har gått på aap i 8 år og var ferdig utredet for 5 år siden... Har endelig søkt uføretrygd og skal få svar om 8 mnd.... Ting tar j*vlig lang tid med nav dessverre. Jeg har bare gitt opp å prøve å forstå meg på dem. 

Anonymkode: d812f...3c5

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var det saksbehandler på NAV som foreslo uføretrygd til dere som har søkt? Jeg går selv på AAP og har forsøkt mange ehandlere uten bedring. Er ferdig utredet også. Har AAP til i feb 2019. Er det NAV som plutselig tar opp temaet eller må jeg selv ta opp temaet uføretrygd? Synes det er så flaut å ta det opp at jeg ikke klarer å bli bedre... I februar har jeg gått 2 år på AAP  så jeg har vel 1 år igjen? Men er det vits når jeg ikke blir bedre uansett? Å gå ut AAP tiden ?

Anonymkode: 0eaae...138

For at du skal bli vurdert uføretrygd må du ha avklart to ting. Avklart arbeidsevne og være ferdig utredet helsemessig. Hvis du ikke har mulighet til å bli bedre, og du har testet ut arbeidsevne vil NAV ta opp uføretrygd. Er du ferdig utredet og NAV likevel ikke har tatt opp uføretrygd ta kontakt med NAV. Sett opp møte med lege og NAV.  Er du for syk til å gjøre dette selv må du få noen som kan hjelpe deg.

TS har du hatt møte, NAV har sagt du skal søke uføretrygd, de har alt av dokumentasjon, og de sier at de har sendt det til vurdering kan du ikke gjøre så mye annet enn å vente. Det kan ta flere mnd. Når du endelig kan sende papirer kan det ta 8 mnd etter det igjen. Det du må passe på at nærmer du deg vedtak om aap går ut må du si ifra til NAV. Det er mye surr for tiden siden det har kommet nye regler. Det gjelder både AB jeg siterer og TS. Ikke gå å tro at det går automatisk ta tak i det før aap går ut.

Jeg er sterkere enn deg diskusjonen hører ikke hjemme i denne tråden. Vær umoden et annet sted. 

Anonymkode: f3573...899

• Liker 2
Skrevet

Ryddet for avsporinger, personangrep og trusler.

Edie, adm.

Skrevet

Her har jeg heldigvis gått glipp av ting, jeg er glad jeg aldri leste det som har blitt slettet (trusler faktisk, wow!)

Jeg ringte NAV. De kan ikke si noe om når de går videre med saken min. 

Takk for alle svar og at dere deler erfaringer. 

TS

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Her har jeg heldigvis gått glipp av ting, jeg er glad jeg aldri leste det som har blitt slettet (trusler faktisk, wow!)

Jeg ringte NAV. De kan ikke si noe om når de går videre med saken min. 

Takk for alle svar og at dere deler erfaringer. 

TS

Var ikke trusler mot deg. :)  Slike tråder som dette har en tendens til å avspore så til de grader, underholdningsverdi i det og...😄

Anonymkode: c1a55...1d0

• Liker 1
Skrevet

Nei, var bare en feminist som hadde satt fast sokkene sine i noe og ble hysterisk.

Anonymkode: f8434...cee

Skrevet

Nav bruker nok vanvittig lang tid som alt annet i stat og kommune 

Skrevet (endret)

Hvorfor har dere ikke fokus på «hvordan kan jeg komme tilbake i arbeid» (behandling, tilrettelegging, etc) framfor «hvordan kan jeg bli ufør»? 

Jeg føler at det er et feil spørsmål. 

Endret av isw
  • Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, isw skrev:

Hvorfor har dere ikke fokus på «hvordan kan jeg komme tilbake i arbeid» (behandling, tilrettelegging, etc) framfor «hvordan kan jeg bli ufør»? 

Jeg føler at det er et feil spørsmål. 

Det er ikke sånn at vi velger å være kronisk syke. Det er mange sykdommer det ikke finnes noen kur for. For min egen del er det krevende nok å få i seg mat hver dag - å skulle jobbe er rett og slett umulig. 

Anonymkode: aa87d...21c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...