Gå til innhold

Hvem burdte man gå for? Og hvorfor.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Småkriminelle Fredrik som kan ta deg med på masse spenning?

Lars som er utdannet lege og har alt på stell?

Jørgen som er bussjafør og jobber til vanlig, men vil reise på turer i feriene?

Onur som du traff i Tyrkia, har jobb, velstående familie og virker som en bra mann?

Italieneren som er romantisk?

Spanjolen som kan lage mat?

Ola som du finner veldig kjedelig og bor i byen du vokste opp/har familie, med alt på stell?

Australia fyr som er på ferie i Norge. Han vil ikke flytte fra Australia. Du får likevel sterkere følelser enn du noen gang har hatt? koste hva det koste vil?

Er det noen man burdte velge, til tross for at en fikk følelser for en av de andre?

Anonymkode: b0449...888

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du flyttbar, og australieren er åpen for ekteskap og at du flytter dit. Så gå for det. Vi lever bare en gang, og ikke så mange år.

Selv hadde jeg nok tatt spanjolen, da jeg ønsker å flytte til Spania, og har en greie for Spanjoler.

Anonymkode: 6886c...d07

Skrevet

Jeg hadde egentlig ikke hatt noe problem med å flytte til Australia.

Anonymkode: 41b1b...a64

• Liker 3
Skrevet

Den av dem som er mest lik deg selv :yvonne:

Anonymkode: 6c98c...850

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Onur som du traff i Tyrkia, har jobb, velstående familie og virker som en bra mann?

Ola som du finner veldig kjedelig og bor i byen du vokste opp/har familie, med alt på stell?

Australia fyr som er på ferie i Norge. Han vil ikke flytte fra Australia. Du får likevel sterkere følelser enn du noen gang har hatt? koste hva det koste vil?

Er det noen man burdte velge, til tross for at en fikk følelser for en av de andre?

Burde, ikke "burdte" :)

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Er dette en reell problemstilling ? 

Anonymkode: c2e70...02e

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er dette en reell problemstilling ? 

Anonymkode: c2e70...02e

Nei, men det er en reell skrivefeil. 

• Liker 3
Skrevet

Australiafyren er den eneste aktuelle av disse. Du kan ikke velge noen bare fordi de er en god mann, har alt på stell, er romantisk eller kan lage mat når du ikke har følelser for dem. Småkriminelle er alltid utelukket.

Skrevet

Hvordan i alle dager har du tid til alle disse, to om gangen er jo mer enn nok. Men det var en digresjon.

Anonymkode: 27750...7d5

Skrevet

Kriminelle Fredrik. Så kan man klage på at han var utro etterpå, noe man umulig kunne tenke seg kom til å skje.

• Liker 2
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Hva er det du er ute etter da, pikk eller en ektemann? Hvis ektemann så er det åpenbart at du bør satse på legen med alt på stell. 

Anonymkode: f24ae...bca

Skrevet

Gikk du tom for navn?

Onur virker som et bra ligg.

Anonymkode: 75d42...838

• Liker 1
Skrevet

Hadde valgt australia fyren<3

Skrevet

Hvor vil legen reise på ferie da?

Skrevet

Bussjåføren. De er ofte pålitelige og gøyale👍😀

Anonymkode: 9581c...640

Skrevet
17 timer siden, HalldirV2 skrev:

Er faktisk litt uenig med deg. Uten å spore av debatten :

Synes norsk språkråd går alt for langt noen ganger. Men akkurat "burdte" er så vanlig uttale at det er helt OK av TS å skrive. (Det er slik skriftspråket formes. Hvordan skal TS ellers få dokumentert det muntlige i hverdagen?)

Blir sikkert lov etterhvert, akkurat som bannan (banan) er lov...

Hilsen en med universitets-utdannelse. ☺

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes norsk språkråd går alt for langt noen ganger. Men akkurat "burdte" er så vanlig uttale at det er helt OK av TS å skrive. (Det er slik skriftspråket formes. Hvordan skal TS ellers få dokumentert det muntlige i hverdagen?)

Så vi skroter alle regler og skriver som vi snakker? Da må selvfølgelig alle kroker på sørland, vestland, midt og nord norge få skrive på egen måte også da. For ellers blir det urettferdig er du ikke enig?

Halleluja

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

"Hilsen en med universitets(-)utdannelse", I see what you did there  😖 Språkrådet er forresten landets fremste troll.

Når det er skrevet, jeg er ikke noe språkpoliti, virkelig ikke. Vi har alle noen skrivefeil fra tid til, hvorav de fleste stammer fra autokorrektur, fra missklikk på tastaturet, eller bare slurv generelt. Men ser jeg en skrivefeil som opplagt ikke kan tilskrives slike feil, vel...da liker jeg å rette på dem. Det er ikke vondt ment, og jeg forventer at andre gjør det samme med meg. 

Skrevet (endret)
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du har kjemi med Lars, virker Lars bra. Onur som du traff fra Tyrkia skriver du er en bra mann, men han bor i et annet land og ønsker kanskje ikke å flytte der i fra. Det kan bli vanskelig hvis du vil bo i Norge. Har italieneren og spanjolen noen flere gode egenskaper enn at de er romantiske og kan lage mat? 

Jeg syns Lars høres ut som det tryggeste kortet her. De jeg ikke har markert virker det som du har noe negativt å si om, så de bør du kutte. 

Edit: Jeg så ikke at du hadde sterke følelser fra han fra Australia 🙈 

Hvis det er han du har følelser for så bør du utforske det nærmere. Kanskje vil du trives godt der, kanskje vil han endre mening og flytte til Norge. 

Endret av Newroz

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...