Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Mitt første tantebarn skal døpes i løpet av vinteren og jeg lurer på om det er noen som synes det er en kjip gave å kjøpe lillelam ulldress med tilhørende lue i dåpsgave? Noen som har andre forslag? Skal ikke være fadder så tenker at maks 1000,- er en passende pris

Anonymkode: 8ef7e...dd9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns det er en supergave.

Ville holdt meg på 500 max 1000. Kjekt å få noe annet enn sølvting.. 

Anonymkode: e6dd2...c25

• Liker 1
Skrevet

I mitt hode er dåpsgave noe som skal vare, et fint minne  :)

Skrevet

Ville valgt noe annet enn "forbruksvare" selv. Dåp skal liksom være noe annet enn jul/bursdag?

Har gitt f.eks eventyrbøker/boksett/barnebokklassikere, barneservise kopp/skål/fat fra porsgrund el.l med klassiske barnemotiv - ting som både kan brukes, og arves :) 

Anonymkode: c975f...70e

Skrevet

Fin gave :) jeg syns det er bedre med forbruksgaver enn ting som bare vil støve ned med årene. Finnes nok flere av gjestene som kjøper slike typiske dåpsgaver som Spisesett, smykker, sølvbelagt kopp og skje etc. 

Anonymkode: 08bf4...7ed

• Liker 2
Skrevet

Jeg har to barn og kan med hånden på hjertet si at alle gaver som er typiske dåpsgaver (sølvrammer, sølvkam, sølvfat med navn og fødselsdato etc) ligger alle pakket ned i esker på loftet. Andre dåpsgaver som bøker, reclinerstol til barn, gitar og servise ble derimot mye brukt og den smarteste gaven mine barn fikk var OBOS medlemskap. Klær varer ikke så lenge, så det ville jeg kanskje ikke gitt i en dåpsgave. 

Anonymkode: ae6dc...3e4

• Liker 1
Skrevet

Røros ullpleddet, eller lignende, i enten baby eller barnestørrelse. Kan brukes i vognen på høst og vår, når det er for kaldt med tynt teppe, og for varmt med vinterpose. Eller som ekstra hvis det er veldig kaldt. Kan brukes i sykkelvognen (hvis det er en sånn familie). 

Hadde ikke til min eldste, fikk til min yngste, er super fornøyd! 

Skrevet

Jeg ville blitt veldig glad for noe sånt i dåpsgave. Som de andre sier så er det nok av de som kjøper typiske sølvtøy ting til dåp. Har selv alltid kjøpt det til andre som har døpt sine barn men nå når jeg har fått barn selv så vil jeg mye heller ha hatt en skikkelig ulldress. Og det er vel sånn at dersom man tar litt godt vare på ting så trenger ikke en skikkelig ulldress være forbruksvare, vi har en del ull (mest hjemmestrikka da) som pappaen til lille hadde når han var liten. 

• Liker 1
Skrevet

Til jenter er et lite gullhjerte fint. Dette kan brukes hele livet, i motsetning til mange av de typiske barnesmykkene.

Skrevet

Smykkeskrin, tur/barnehagesekk fra bergans ell.l., spikkekniv, turkopp, medlemskap i barnas turlag, obos/bob eller lignende

Anonymkode: 7fd6b...b9f

Skrevet

Det er en fin gave, men jeg ville kanskje valgt noe som ikke er en forbruksvare. Barnet vokser jo ut av den dressen i løpet av kort tid. Jeg kjøpte en bok med eventyr som jeg vet blir brukt i mange år

Anonymkode: 7b526...f08

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...