Gå til innhold

TV i stua, eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har flyttet til nytt hus, to etasjer. Stue både oppe og nede. Var så lei av tven som surret og gikk i bakgrunnen uten at noen så på, spesielt masete barne-tv med både musikk og slitsomme stemmer som skravla konstant. Ungen så litt på TV, så begynte han å leke istedenfor, men tv-en forble på. Jeg forstod ikke alltid at jeg ble sliten av lyden før den ble skrudd av, og jeg kjente hvor mye det hadde plaget meg. 

Nå lever vi fortsatt i flyttekaos, og har ikke fått opp noe TV i stua. Det går faktisk helt greit! Og vi har tenkt til å kjøpe prosjektor til tvstua oppe etterhvert. 

Noen her som har hovedstue uten TV? Noen grunner til å ha TV som jeg ikke har tenkt på? Kan selvfølgelig ombestemme meg etterhvert da, er jo ingen avgjørelse som  står skrevet i stein. Men gøy å høre hvordan andre gjør det, og hva dere syns :)

Anonymkode: 435c8...a73

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke TV i det hele tatt, men droppet det da jeg flyttet, av nettopp samme grunn :) Veldig lett at den blir stående på i bakgrunnen, enten blir jeg sliten av "susingen" eller så er det lett å bli sånn halv-passiv. Følge halvveis med på skjermen så man bruker lengre tid på det man egentlig skal gjøre.

Har ikke angret et sekund på å ikke ha TV!
Skal jeg se noe har jeg det på PC. Mini er for liten til at det er aktuelt med noe særlig skjerm, får heller vurdere det når hun blir større om det skulle bli behov :)

• Liker 4
Skrevet

Har heller ikke tv,. Er for mange bøker i verden. Tenåringen har streaming  Kuttet tv da barnet var for stor for barnetv, betaler da for netflix og viaplay.

Anonymkode: dddc2...53d

• Liker 2
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har flyttet til nytt hus, to etasjer. Stue både oppe og nede. Var så lei av tven som surret og gikk i bakgrunnen uten at noen så på, spesielt masete barne-tv med både musikk og slitsomme stemmer som skravla konstant. Ungen så litt på TV, så begynte han å leke istedenfor, men tv-en forble på. Jeg forstod ikke alltid at jeg ble sliten av lyden før den ble skrudd av, og jeg kjente hvor mye det hadde plaget meg. 

Nå lever vi fortsatt i flyttekaos, og har ikke fått opp noe TV i stua. Det går faktisk helt greit! Og vi har tenkt til å kjøpe prosjektor til tvstua oppe etterhvert. 

Noen her som har hovedstue uten TV? Noen grunner til å ha TV som jeg ikke har tenkt på? Kan selvfølgelig ombestemme meg etterhvert da, er jo ingen avgjørelse som  står skrevet i stein. Men gøy å høre hvordan andre gjør det, og hva dere syns :)

Anonymkode: 435c8...a73

Tv eller ikke, du må lære deg å finne avknappen for tvene og hvordan den knappen brukes. 

Deretter innfører du tv tid, og holder drg til den. Ingen har hodt av en tv som surrer 24/7. 

Anonymkode: 1b720...e4a

• Liker 11
Skrevet

etter å ha vært tv slave lenge har vi holdt huset tv fritt i mange år. Det er bare deilig.

Anonymkode: 598f3...8e2

Skrevet

Jeg finner bare flere og flere grunner til IKKE å ha tv:laugh: Hadde ikke tv et par år da jeg var fattig student. Fikk gjort mer uten tv. Leste mye bøker. Trente, dro ut. Nå når jeg har tv blir jeg fort passiv, utsetter husarbeid, trening, skal bare se tv litt til.. merker og at tv-en fort blir en erstatning for de gode samtalene, spesielt med meg og kjæresten. Så nå vil jeg egentlig ha tv-en ut! 

Det eneste positive jeg ser med tv er at dere kan se koselige familiefilmer i stua med ungene, hele familien samlet. Men det kan dere fint gjøre med prosjektor. Så jeg anbefaler virkelig å kutte tv-en! 

Anonymkode: 9029d...cf7

• Liker 4
Skrevet

Vi har kun TV i kjellerstue. Brukes av mannen min til å se fotball i helgene. Ellers omtrent aldri. Savner det ikke et sekund.

Anonymkode: adafb...1c8

• Liker 2
Skrevet

Vi har ikke TV i hovedstuen etter vi flyttet, og savner det heller ikke. Deilig å slippe den bakgrunnstøyen, og at man faktisk er mer "tilstede" når vi er sammen der.. Vil noen gå se på TV så gjør de jo det, men da blir det jo litt mer et aktivt valg fordi det noe man vil se. 

• Liker 2
Skrevet

Vi har ikke hatt tv på 5 år, og det er faktisk ganske digg. Skal vi se noe så ser vi det på Netflix på dataen. Blir du sliten av tv'er så ikke dra de inn i hus :)

Anonymkode: 65493...b92

Skrevet

Vi har aldri hatt TV i stuen, det synes jeg er en uting, med mindre man ikke har plass til å ha den annet sted.

Vi har TV i kjellerstue.

Skrevet

Vi har tv i en loftstue, den slås bare på når noen ser på. Vi streamer mest, så det er aldri programmer som bare "surrer og går".

Anonymkode: ad130...bea

Skrevet

Har ikke tv i hovedstua. Det føles fint. Tror man blir forstyrret og urolig av lyden. 

Har opplevd å gå på besøk til noen som stadig har tv på. Forstyrrende.

Flere grunner til at jeg synes det er fint å ha tv i et lite rom privat, enn i hovedstuen. Men hvorfor i hovedstuen når det er der vi har gjester. Vi ser aldri på tv da allikevel.

Skrevet

Har tv i stuen. Har såpass selvkontroll at jeg ikke blir "passiv" eller påvirjket av at den står på når den gjør det. Jeg velger selv om den er av eller på.

I tillegg er det Ambilight på den, så flott skue når den brukes:-)

Anonymkode: 9f505...c59

• Liker 2
Skrevet

Flyttet i mai og vi valgte da å ha tv i loftstua. Siden har ingen sett på den 😀 Og den sto mye på tidligere både som støy- og titteboks.

Anonymkode: e3328...2bc

Skrevet

Jeg elsker tv og kunne ikke tenke meg å ha en stue uten tv. Har tv på soverommet også.

• Liker 8
Skrevet

På KG drikker alle kun vann, alle lager mat fra bunn, alle har proppfulle bufferkontoer (ja, flertall) og INGEN ser TV. 

Riktig. 

Anonymkode: d6ad1...7c4

• Liker 8
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

På KG drikker alle kun vann, alle lager mat fra bunn, alle har proppfulle bufferkontoer (ja, flertall) og INGEN ser TV. 

Riktig. 

Og INGEN har noensinne hatt sopp 😂

• Liker 4
Skrevet

Vi har TV i stua, å jeg hater den. Hadde den enda blitt brukt kun når vi faktisk skal se på noe, men nei, den må stå på hele tiden, elsker å være alene siden jeg da kan skru den av uten at noen klager. Jeg hadde ELSKET å ha TV stue i en annen etasje, desverre er det lite her så det går ikke an å trekke seg bort, å jeg satte ned foten da samboer mente at han skulle ta den gamle tv’n inn på soverommet. Den dagen vi får utvidet huset (eller flyttet til noe større) blir en lykkens dag. 

Før jeg flyttet inn hadde jeg ikke hatt TV på to år. Brukte dataen for å se på Netflix osv. Herlig! 

Anonymkode: 53872...04f

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Riktig. 

For ordens skyld drikker jeg nesten bare lettbrus, spise mye take-out og sparer ingen penger. Men TV i stua har jeg altså ikke 😂

Anonymkode: adafb...1c8

• Liker 3
Skrevet

Hvor skulle vi ellers hatt den?

Anonymkode: 13a23...3fe

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...