Gå til innhold

Hvor lang tid bruker vaskemaskinen din?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg har en 3 år gammel hotpoint vaskemaskin og den bruker 2 timer og 20 min på 40 graders vask.

2 timer og 40 min på 60 graders vask. 

Og ca 2 timer på 30 grader.

Jeg syns maskinen min bruker lang tid. Hvor lang tid bruker maskinen din?vasker du barneklær også på vanlig 40 graders vask?

Anonymkode: 22ce4...512

Videoannonse
Annonse
Gjest Keikolina
Skrevet

Fra 15 min og til 2 og en halv time.

Skrevet

Må innrømme jeg aldri har sjekket, men...ca. 1 time på en 60 graders vask vil jeg tro. Bosch maskin. 

Skrevet

Min bruker ca 1 time og 40 min på 40 gr.

1 t og 55 min på 60 og 90 gr.. Dette er da på vanlig bomullsvask. Har hurtigprogram som tar en time

Kun spesialprogram som tar lenger tid enn to timer.

Vasker det aller meste av barneklær på 40 gr. Får seg en runde med 60 hvis mye flekker eller uhell.

Det er en er 8 år gammel LG maskin og jeg mistenker at tidsestimeringen ikke alltid stemmer lenger. Tror den tar litt lenger tid en det som står på displayet.

Anonymkode: 855d5...89d

Skrevet

De nye vaskemaskinene til Hotpoint f.eks. har jo ulike vasketid på ulike programmer. Standard mix-program for diverse klær og stoffer bruker f.eks. ca. 1 t og 40 min. Andre program, f.eks. ull-programmet bruker noe lengre tid, ca. 3 timer. Har jo selvfølgelig også muligheten til å velge kort-program og liknende. 

Det er svært varierende fra maskin til maskin. Personlig syns jeg 2 t og 40 min på en standard 60-graders vask er litt for lenge. Såå lang tid er jo egentlig ikke nødvendig.

Skrevet

AEG, åtte år gammel. Har en haug med programmer og hurtigvask på 20 minutter brukes ofte på lett skitne klær. 

Vanlig 40 vask tar 1 t 15 min. Velger jeg med forvask tar det 2 t og 5 min. 

Anonymkode: c9028...275

Skrevet

Har jo flere program å velge mellom i de fleste gradene, og jeg har en av de billigeste maskinene matsui, den har 24 program, alt fra kortvask på 20 min til kokvask på 3 timer.

Anonymkode: 23563...109

Skrevet

Bosch, ca 8 år gammel. Kok/kulørtvask 60 grader tar ca 2,5 timer uten forvask, 40 grader ca 2 timer. Ullprogram og finvask tar ca 40 minutter, hurtigprogrammet 15-20 minutter. Alt er ca-tider, for hvis jeg bruker for mye vaskemiddel er maskinen så «intelligent» at den legger til et par ekstra skyllinger. Hvis jeg velger flekkfjerning som tilleggsprogram bruker den to evigheter, så det er sjelden jeg gidder. De fleste flekker forsvinner i vanlig vask uansett.

Skrevet

AEG, alle prog kan velges tidsbruk på. Eks 40 grader 35 min raskeste til 1t40 min lengste. Kommer ann på hvor skitne klærene er.

Anonymkode: 67f85...5da

Skrevet

Har noen "standardprogram", feks 40 grader der tar 43 minutter. 

Hvis jeg bruker de programmene hvor maskinen veier tøyet først kan jeg velge mellom intensiv, normal og rask. Jeg trykker stort sett alltid på "rask". Da bruker den som regel litt over en time på en vanlig 40 graders vask.

Dette er en 5 år gammel LG-maskin.

Anonymkode: bd619...0d9

Skrevet

Jeg har en helt ny Miele, og den bruker 3 timer på vanlig 40/60 grader. Den har også hurtigprogram som bare bruker 20 minutt.

Grunnen til at det tar så lang tid er at programmet bruker mye mindre vann og strøm enn det tilsvarende program brukte på eldre maskiner. For at resultatet skal bli like bra som på de gamle maskinene må klærne bløtlegges flere ganger i løpet av programmet, og da tar det mye lengre tid. 

Jeg synes det går helt bra at det tar lang tid å vaske klær skikkelig, for stort sett er det ikke nødvendig med et slikt program. De aller fleste klær trenger ikke så grundig vask, og klarer seg helt fint med et hurtigprogram eller et forkortet spesialprogram. 

En annen grunn til at lange program går bra er at de kan times. Jeg kan legge inn klær om kvelden, og så sette det slik at jeg kan henge det opp når barna er i seng. Hvis vi har mye klesvask er det da tid til et raskt program før jeg legger meg.

Anonymkode: 73931...437

• Liker 1
Skrevet

76 min på 60’C og 66 min på 40’C :) 

Skrevet

Har alt fra programmer på 15 min til 3 timer. Vasker jeg bare noen få plagg på 40 gr kjører jeg kostprogram på 40 min.  Kjører lengre program på fulle maskiner og på 70 gr. vask. 

Skrevet

Min electrolux-maskin bruker over 2.15 på ett vanlig 40- program, 3.25 på en kokvask. Irriterende lenge. Ikke finnes det hurtigprogram heller 🙁

Anonymkode: 8ac8e...73b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...