Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg var på ferie, kom tilbake på jobb nå. Jeg gikk litt tom for penger, så jeg har et Norwegian kredittkort som jeg bruker til kjøp av mat osv Sånn små ting nå. Jeg betaler alt tilbake med engang  når jeg får lønn. Gjør jeg noe dumt nå? Er det smart av meg å gjøre det på denne måten eller utsetter jeg meg for en økonomisk krise?

Anonymkode: 3575a...088

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt ikke hvis du betaler med en gang du får penger. Du er ille ut om du hele tiden må ta mer penger fordi du ikke har eller kan betale tilbake. Er der det skjærer seg helt. 

Anonymkode: 166f3...d72

• Liker 2
Skrevet

Du betaler ikke en krone i rente om du betaler innen 45 dager. Derimot tjener du cashpoints (1-5% av alt du kjøper). Jeg bruker nesten bare norwegiankortet (har et debitkort til steder som ikke tar kreditt). Jeg betaler aldri renter, men bruker cashpointsene til gratis flytur en gang i året. I år hadde jeg nok til å betale flybilletter for min mann, meg og babyen vår. 

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, Frostrose skrev:

Du betaler ikke en krone i rente om du betaler innen 45 dager. Derimot tjener du cashpoints (1-5% av alt du kjøper). Jeg bruker nesten bare norwegiankortet (har et debitkort til steder som ikke tar kreditt). Jeg betaler aldri renter, men bruker cashpointsene til gratis flytur en gang i året. I år hadde jeg nok til å betale flybilletter for min mann, meg og babyen vår. 

Jeg skjønner fortsatt ikke hvordan de cashpointene funker fortsatt. Betyr det at hver kjøp gir meg 1 kr i cashpoint?

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner fortsatt ikke hvordan de cashpointene funker fortsatt. Betyr det at hver kjøp gir meg 1 kr i cashpoint?

Nei, du tjener 1%. Der vil altså komme an på hor mye du ha fler for. Om du betaler 150kr vil du tjene 1kr, 50 øre. Om du bruker 1200kr, vil du tjene 12 kr. Du kan også tjene cashpoints på andre måter 

Skrevet
8 minutter siden, Frostrose skrev:

Nei, du tjener 1%. Der vil altså komme an på hor mye du ha fler for. Om du betaler 150kr vil du tjene 1kr, 50 øre. Om du bruker 1200kr, vil du tjene 12 kr. Du kan også tjene cashpoints på andre måter 

Hvor mye cash points er en flybilett på da? 

Anonymkode: c1c7a...632

Skrevet

Bra du ikke er gått helt tom for penger da, men bare litt. Ville brukt de jeg hadde igjen, til det kom nye innpå konto:-)

Anonymkode: cd933...fbb

• Liker 3
Skrevet

Jeg tenker at de som stiller slike spørsmål kanskje bør bli bedre til å orientere seg økonomisk. Ikke vondt ment, vi alle har vært der. 

Kredittkort er ikke noe problem å bruke. Mange oppfordrer til slik bruk så fremt man betaler til forfall da det er flere goder knyttet til kredittkort enn vanlige bankkort. Jeg bruker ofte kredittkortet til Bank Norwegian, nettopp på grunn av goden med cashpoints. Bank Norwegian sier jo selv at de ikke tjener på slike som oss som betaler til forfall, men likevel tjener de massivt, og det er på de som ikke gjør det. 

Anonymkode: 03a02...840

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes jo ingen standardisert pris for en flybillett, de koster det de koster og du kan betale hele eller deler av flybilletten min cash points.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

1 cashpoint = 1 krone 

Så du kan velge å bruke poengene dine for å betale flybillett 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at de som stiller slike spørsmål kanskje bør bli bedre til å orientere seg økonomisk. Ikke vondt ment, vi alle har vært der. 

Kredittkort er ikke noe problem å bruke. Mange oppfordrer til slik bruk så fremt man betaler til forfall da det er flere goder knyttet til kredittkort enn vanlige bankkort. Jeg bruker ofte kredittkortet til Bank Norwegian, nettopp på grunn av goden med cashpoints. Bank Norwegian sier jo selv at de ikke tjener på slike som oss som betaler til forfall, men likevel tjener de massivt, og det er på de som ikke gjør det. 

Anonymkode: 03a02...840

Dette. 🙌

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

1 cashpoint = 1 kr, så det kommer an på billetten 😊

Skrevet

Har du ikke noe valg må du jo bare bruke kortet nå. Lær av det denne gangen. Betal med en gang du får lønning og vær forberedt på at du må knipe inn på det du bruker penger på iom at du har mindre igjen av lønningen. Det er der folk ofte går i fella. Pga kredittkortbruket ditt nå vil du jo ha mindre igjen enn av lønna enn du vanligvis har. Ikke begynn på samme visa på slutten av neste mnd. Ellers anbefaler jeg deg å ha en god buffer til nødløsninger, helst 3x mnd lønn. Jeg har 100 000 på bufferkonto som jeg ikke rører, det skal kun gå til krise. 

Anonymkode: c8eda...a20

Skrevet
On 8/18/2018 at 8:09 PM, Frostrose said:

Husk også på at om du ikke kjøper den varen til 1200 kroner, har du "tjent" 1700 kroner (ved ca 30% skatt).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...