AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #1 Skrevet 18. august 2018 Jeg skal slutte på ppiller etter 7 år. Har gått på yasminelle. Jeg gleder meg til å slippe hormonene, men gruer meg til mulige bivirkninger. Hvilke bivirkninger fikk du? Når stabiliserte syklusen seg? Fikk du kviser? Opp/ned i vekt? Humør? Sexlyst? Selv om vi har alt rundt oss på plass trenger jeg ikke bli gravid helt enda. men vi skal bruke hopp av i svingen metoden selv om vi vet vi kan få et «uhell» uten at det er så veldig farlig. Jeg har bare lyst å bli kjendt med syklusen min slik at jeg er klar når vi blir prøvere. hvor lang tid brukte du på å bli gravid etter ppille slutt, var dere aktive prøvere eller hadde dere «uhell» i svingen? Anonymkode: c6f20...968
Twilight_Sparkle Skrevet 19. august 2018 #2 Skrevet 19. august 2018 Jeg fikk tilbake syklusen mer eller mindre med en gang etter ppille-slutt, etter å ha gått på de i over 10 år. Tenkte mye det samme som dere, at vi ville begynne å prøve i en ikke alt for fjern framtid og at det var fint å ha oversikt over syklusen. Vi brukte kondom riktignok, men siden det viste seg syklusen min er veldig regelmessig droppa vi kondomene bortsett fra den fruktbare perioden etterhvert. Ingen vektendring, huden min er litt verre (jeg har sensitiv hud som lett får kviser; dette ble bedre da jeg begynte på p-piller) men til å leve med. Gledelig økt sexlyst. Jeg opplevde ikke noe særlig bivirkninger da jeg gikk på p-piller heller da, så tenker dette er veldig individuelt. Da vi tilslutt bestemte oss for å så smått bli prøvere (droppe kondomene helt og se hva som skjer) så ble jeg gravid i første pp, er i uke seks nå. 😊 Lykke til! 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2018 #3 Skrevet 19. august 2018 Husker ikke så mye, siden det er noen år siden.. Men jeg fikk veldig lmme brystvorter! Det husker jeg godt, for jeg lurte på om jeg var gravid 😅 Anonymkode: 3e7d7...452
AnonymBruker Skrevet 19. august 2018 #4 Skrevet 19. august 2018 6 timer siden, Twilight_Sparkle skrev: Jeg fikk tilbake syklusen mer eller mindre med en gang etter ppille-slutt, etter å ha gått på de i over 10 år. Tenkte mye det samme som dere, at vi ville begynne å prøve i en ikke alt for fjern framtid og at det var fint å ha oversikt over syklusen. Vi brukte kondom riktignok, men siden det viste seg syklusen min er veldig regelmessig droppa vi kondomene bortsett fra den fruktbare perioden etterhvert. Ingen vektendring, huden min er litt verre (jeg har sensitiv hud som lett får kviser; dette ble bedre da jeg begynte på p-piller) men til å leve med. Gledelig økt sexlyst. Jeg opplevde ikke noe særlig bivirkninger da jeg gikk på p-piller heller da, så tenker dette er veldig individuelt. Da vi tilslutt bestemte oss for å så smått bli prøvere (droppe kondomene helt og se hva som skjer) så ble jeg gravid i første pp, er i uke seks nå. 😊 Lykke til! Gratulerer så mye med graviditeten! For en spennende tid dere har i møte 🤗 Ser for meg at syklusen vil ta tid å få orden på. Hadde ikke stabil syklus da jeg startet på ppiller så har ingen aning på hvordan det vil bli nå som jeg slutter! Anonymkode: c6f20...968
Twilight_Sparkle Skrevet 19. august 2018 #5 Skrevet 19. august 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Gratulerer så mye med graviditeten! For en spennende tid dere har i møte 🤗 Ser for meg at syklusen vil ta tid å få orden på. Hadde ikke stabil syklus da jeg startet på ppiller så har ingen aning på hvordan det vil bli nå som jeg slutter! Anonymkode: c6f20...968 Tusen takk! Er fremdeles litt i sjokktilstand, hadde virkelig ikke trodd det skulle klaffe så fort -- godt vi har en del måneder å venne oss til tanken ennå! Ville bare si at jeg hadde mye mer uregelmessige (og lengre, 30-35 dagers) sykluser i begynnelsen av 20-åra før jeg begynte på p-piller, men når jeg slutta som 32-åring hadde jeg plutselig en dønn stabil 26-dagers syklus. Så man vet aldri.
prettylittlemisfit Skrevet 20. august 2018 #6 Skrevet 20. august 2018 Gikk på yasminelle i 10 år, fikk mensen igjen ca 40 dager etter siste pille. Ble gravid slutten av juli, men var dessverre utenfor livmoren så mista.. Kan ikke huske noen spesielle bivirkninger.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2018 #7 Skrevet 21. august 2018 Jeg sluttet for noen uker siden. Har brukt p-piller i litt over 2 år. Føler meg lettere i kroppen, fått økt sexlyst, men også mye kviser. 😅 Har hoppet av i svingen og jeg har tempet denne måneden. Ikke fått mensen enda (dag 24.), så blir spennende å se når den kommer. Usikker på om jeg har hatt eggløsning. Spennende dette. Håper på baby neste sommer eller høst ❤ Lykke til med p-pilleslutt og prøving😃👍 Anonymkode: 25683...1d6
Avalon Skrevet 21. august 2018 #8 Skrevet 21. august 2018 Fikk normal syklus med en gang. Kviser og ømme bryster ved mensen, pms var på plass igjen og mye bedre sexlyst. Vi står i kø for ICSI da det ikke har klaffet for oss enda. 2 års prøving.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #9 Skrevet 24. august 2018 Før p-pille start hadde jeg ALLTID syklus på 28 dager, kom bokstavelig talt på klokken😅 Da jeg ble uplanlagt gravid i slutten av tenårene og besluttet å ta abort startet min reise med p-piller. Sluttet for 8 måneder siden etter 7 års bruk. Før jeg startet på p-pillen var jeg ekstremt plaget med store mensensmerter og store blødninger. Ingen plager ellers og alltid samme lengde på blødningsdager (5). Fra jeg sluttet på p-pillen tok det 31 dager før første mens kom. Og den har ikke stabilisert seg enda: Måned 2: 30 Måned 3: 30 Måned 4: 29 Måned 5: 29 Måned 6 & 7: 26 Venter på min åttende mens nå om noen få dager. Etter p-pille slutt har jeg fått en bivirkning (om jeg kan kalle det det) og det er ekstremt ømme pupper rett etter eggløsning og fram til mens. Dette har jeg aldri opplevd tidligere... Positive ting ved å slutte med p-pille er at hodepinen min har forsvunnet helt, slutt på ekstrem humørsvingning og at jeg generelt føler meg så mye bedre i kropp og sinn. Syklusen min har langt i fra stabilisert seg enda, og jeg tror kroppen min enda ikke har helt kontroll på hormonene sine. Jeg fører kalender, og eggløsning kommer egentlig når den vil gjennom hele syklusen. Den kan variere fra dag 12-17 😩 Anonymkode: f363a...620 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #10 Skrevet 25. august 2018 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Før p-pille start hadde jeg ALLTID syklus på 28 dager, kom bokstavelig talt på klokken😅 Da jeg ble uplanlagt gravid i slutten av tenårene og besluttet å ta abort startet min reise med p-piller. Sluttet for 8 måneder siden etter 7 års bruk. Før jeg startet på p-pillen var jeg ekstremt plaget med store mensensmerter og store blødninger. Ingen plager ellers og alltid samme lengde på blødningsdager (5). Fra jeg sluttet på p-pillen tok det 31 dager før første mens kom. Og den har ikke stabilisert seg enda: Måned 2: 30 Måned 3: 30 Måned 4: 29 Måned 5: 29 Måned 6 & 7: 26 Venter på min åttende mens nå om noen få dager. Etter p-pille slutt har jeg fått en bivirkning (om jeg kan kalle det det) og det er ekstremt ømme pupper rett etter eggløsning og fram til mens. Dette har jeg aldri opplevd tidligere... Positive ting ved å slutte med p-pille er at hodepinen min har forsvunnet helt, slutt på ekstrem humørsvingning og at jeg generelt føler meg så mye bedre i kropp og sinn. Syklusen min har langt i fra stabilisert seg enda, og jeg tror kroppen min enda ikke har helt kontroll på hormonene sine. Jeg fører kalender, og eggløsning kommer egentlig når den vil gjennom hele syklusen. Den kan variere fra dag 12-17 😩 Anonymkode: f363a...620 Jeg har også hatt veldig på klokken stabil syklus på ppiller! Hvilket merke brukte du? Takk for et innholdsrikt svar! Håper virkelig det stabiliserer seg snart for deg ☺️ Ts Anonymkode: c6f20...968
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #11 Skrevet 25. august 2018 På 21.8.2018 den 22.53, Avalon skrev: Fikk normal syklus med en gang. Kviser og ømme bryster ved mensen, pms var på plass igjen og mye bedre sexlyst. Vi står i kø for ICSI da det ikke har klaffet for oss enda. 2 års prøving. Masse lykke til, jeg krysser fingrene for at det klaffer snart ☺️ Anonymkode: c6f20...968
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #12 Skrevet 25. august 2018 Fikk sexlysten tilbake og mindre oppblåst kropp. Går aldri tilbake til ppiller. Anonymkode: 0f048...d69
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #13 Skrevet 25. august 2018 På 18.8.2018 den 18.14, AnonymBruker skrev: Jeg skal slutte på ppiller etter 7 år. Har gått på yasminelle. Jeg gleder meg til å slippe hormonene, men gruer meg til mulige bivirkninger. Hvilke bivirkninger fikk du? Når stabiliserte syklusen seg? Fikk du kviser? Opp/ned i vekt? Humør? Sexlyst? Selv om vi har alt rundt oss på plass trenger jeg ikke bli gravid helt enda. men vi skal bruke hopp av i svingen metoden selv om vi vet vi kan få et «uhell» uten at det er så veldig farlig. Jeg har bare lyst å bli kjendt med syklusen min slik at jeg er klar når vi blir prøvere. hvor lang tid brukte du på å bli gravid etter ppille slutt, var dere aktive prøvere eller hadde dere «uhell» i svingen? Anonymkode: c6f20...968 Hadde 1-2 rare sykluser etter pilleslutt, deretter var syklusene helt regelmessige. Jeg målte basaltemperatur og hadde ganske god kontroll. Vi brukte ikke prevensjon og hadde et «uhell» 6 mnd etter pilleslutt som gjør at vi har et barn i dag som vi er veldig glad for Anonymkode: ab276...7f6
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #14 Skrevet 26. august 2018 Ts: Jeg gikk på mercilon 21 🙂 Anonymkode: f363a...620
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #15 Skrevet 26. august 2018 11 år på prevansjon, 2 typer piller. Husker ikke hva den første het men der var det 28 piller, 7 av de sukkerpiller. Har de siste ca 8 årene gått på Microgynon og vært fornøyd. Sluttet kun i to perioder på 2 mnd fordi jeg skulle opereres. Ble gravid på første forsøk etter slutt, men da stemte jo EL som smurt for å si det sånn 🤗 Nå vet jeg jo ikke hvordan ting er i mensperiode siden jeg ikke har hatt det. Har mistet, så får snart erfare første mens på en del måneder. Gleder meg for første gang på lenge lenge til det, for da kan vi starte igjen. Jeg brukte app fra januar av for å vite hvordan syklus var også før jeg sluttet. Dette for å vite ca hvor lang syklus og EL er. Det kan være lurt når man ikke har piller som sier deg hvor du er i måneden 😊 Anonymkode: 60c46...0d4
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #16 Skrevet 26. august 2018 På 24.8.2018 den 23.26, AnonymBruker skrev: Før p-pille start hadde jeg ALLTID syklus på 28 dager, kom bokstavelig talt på klokken😅 Da jeg ble uplanlagt gravid i slutten av tenårene og besluttet å ta abort startet min reise med p-piller. Sluttet for 8 måneder siden etter 7 års bruk. Før jeg startet på p-pillen var jeg ekstremt plaget med store mensensmerter og store blødninger. Ingen plager ellers og alltid samme lengde på blødningsdager (5). Fra jeg sluttet på p-pillen tok det 31 dager før første mens kom. Og den har ikke stabilisert seg enda: Måned 2: 30 Måned 3: 30 Måned 4: 29 Måned 5: 29 Måned 6 & 7: 26 Venter på min åttende mens nå om noen få dager. Etter p-pille slutt har jeg fått en bivirkning (om jeg kan kalle det det) og det er ekstremt ømme pupper rett etter eggløsning og fram til mens. Dette har jeg aldri opplevd tidligere... Positive ting ved å slutte med p-pille er at hodepinen min har forsvunnet helt, slutt på ekstrem humørsvingning og at jeg generelt føler meg så mye bedre i kropp og sinn. Syklusen min har langt i fra stabilisert seg enda, og jeg tror kroppen min enda ikke har helt kontroll på hormonene sine. Jeg fører kalender, og eggløsning kommer egentlig når den vil gjennom hele syklusen. Den kan variere fra dag 12-17 😩 Anonymkode: f363a...620 Syklusen regnes som stabil når det er slingring på 5 dager, altså du har ganske stabil syklus. Det som er ustabilt er det når det er over eller mindre enn 5 dager forskjell for hver syklus... Anonymkode: fd441...110
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå