Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk påvist graviditet utenfor livmora nå på onsdag, det ordnet seg heldigvis av seg selv. Hcg verdiene sank i "riktig tempo" så jeg slapp medisin. Var på sykehuset onsdag til fredag. Gynekologen sa at vi burde vente 3 måneder til vi prøvde igjen.. og 2 uker uten sex i det hele tatt.. 

Må vi virkelig vente i 3 måneder? Leser på nettet at de blir gravide igjen allerede før neste mens.. 

Noen flere som har hatt exu, hvor lenge ble dere anbefalt å vente? Også med å ha sex.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Jeg hadde ikke eux, men MA. Også ble jeg gravid etter første mens. Men så ble det en SA. Hvis ikke du tok medesin eller utskraping, så kan du ha sex når du har sluttet å blø. Usikker på hvorfor de ba deg vente i 3 mnd. Kan det være på grunn av eux? At det kan skje igjen? 

Skrevet

Xu er litt spesielt, det er faktisk større sjans for senere gjentakelse når kroppen ordner det selv. Hvis man må operere og fjerne en eggleder, så er det kun den friske igjen. Men når det ordner seg på egenhånd, så betyr det at du har større sjans for at det kan sette seg i den skadede egglederen en gang til. Ville derfor hørt på gynekologen, eventuelt bedt om forklaring på den anbefalingen. Jeg ble også anbefalt å vente, da min sprakk ut i bukhulen, men så lite at kroppen selv absorberte både foster og blødning. Derfor måtte den delvis skadede egglederen få gro i fred før jeg risikerte en ny graviditet. 

Anonymkode: 3b041...d3f

Skrevet

Annerledes med ex.u enn vanlig SA. Ville ventet :)

Anonymkode: c5341...835

Skrevet

Det tok en evighet før hcg var på null hos meg og før syklus ble stabilisert. Annerledes enn ved SA hvor ting ble normalisert nesten med en gang.

Ville også hørt mer om begrunnelse, og hadde nok hørt på anbefaling 

Anonymkode: 7c1c4...407

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...