AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #3 Skrevet 18. august 2018 Nei. Har fått det, men det var på ingen måte noe jeg forventet, eller noe jeg var avhengig av for min videre tilværelse. Anonymkode: b95ce...e06
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #4 Skrevet 18. august 2018 Nei. håper foreldrene mine har vett til å svi av penger og formue mens de ennå kan. Anonymkode: 35af7...19b 9
Gjest Dævendøtte Skrevet 18. august 2018 #5 Skrevet 18. august 2018 Nei. Håper de har vett nok til å bruke penger på alt de ønsker mens de lever.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #6 Skrevet 18. august 2018 Nei. Jeg er opplært til at arv er et privilegium noen får når de er så uheldige at foreldrene går bort. Ikke et krav man har og kan «ta ut»/bruke når man måtte ønske. Har aldri forstått barn og barnebarn som tror de har rettigheter til andres penger i form av «arv». Anonymkode: 16765...439 13
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #8 Skrevet 18. august 2018 Nei, absolutt ikke. Anonymkode: a5ba8...cdb
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #10 Skrevet 18. august 2018 Så dere tenker selv på at dere vil bruke opp alle pengene deres når tiden kommer, og ikke gi noe til barna deres? Hva vil dere bruke alle pengene på? Man kan ikke bruke opp pengene på reise om man har litt formue. Anonymkode: 7fc92...c3f 1
Duftavsommerregn Skrevet 18. august 2018 #11 Skrevet 18. august 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Har fått det, men det var på ingen måte noe jeg forventet, eller noe jeg var avhengig av for min videre tilværelse. Samme her, har fått det en gang og jeg var takknemlig som bare det, ville egentlig bare avslå det! Fordi jeg ville være helt selvstendig og klare meg selv. Men fant ut at dette ville være direkte uhøflig og dårlig gjort mot mine foreldre som bare ville det beste for meg. Forvente noe slikt? Det blir iallefall galt, jeg vet at jeg kommer til å arve mye mer når den tid kommer. Men jeg kvier meg som bare pokker, for det medfører at mine elskede foreldre går bort, og det er ikke verdt pengene uansett. Skulle gjerne hatt mine foreldre hele livet ut, de er de som har betydd enormt for meg, gitt meg den beste oppveksten jeg kunne fått. Men livet er slik, det tar slutt. Jeg prøver å så akkurat det samme videre til mine barn. 1
Jerry Lee Skrevet 18. august 2018 #12 Skrevet 18. august 2018 Min mening, muligens gammeldags : Jeg syns det er usmakelig å prate om arv før arvelater er borte. Mange gnåler på foreldre om forskudd. Er det derimot arvelater som tar det opp blir saken annerledes. Opplevde dette, og syntes det var ubehagelig, hvilket jeg ga beskjed om. Mottok forskudd under sterk tvil. 21
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #13 Skrevet 18. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så dere tenker selv på at dere vil bruke opp alle pengene deres når tiden kommer, og ikke gi noe til barna deres? Hva vil dere bruke alle pengene på? Man kan ikke bruke opp pengene på reise om man har litt formue. Anonymkode: 7fc92...c3f Jeg håper at mine foreldre tenker at de skal kose seg for sine penger mens de kan og ikke spare seg til fant for at jeg skal få arv. Jeg ønsker at de skal reise og kose seg når de blir pensjonister. Mine besteforeldre brukte ikke penger på seg selv de siste årene fordi de ville etterlate seg masse arv. Det er unødvendig, syns jeg. Likevel når det kommer til meg selv så vil jeg nok tenke at jeg ikke kommer til å bruke penger som en full sjømann, nettopp fordi jeg vil etterlate meg arv til mine barn. Forskudd på arv er ikke noe jeg forventer eller kommer til å kreve. Jeg fikk litt av arven etter besteforeldre da de gikk bort, enda jeg ikke hadde krav på noen ting da alt egentlig går til barn om man ikke har skrevet noe annet. Anonymkode: 6eec3...bc3 9
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #14 Skrevet 18. august 2018 2 minutter siden, Duftavsommerregn skrev: Samme her, har fått det en gang og jeg var takknemlig som bare det, ville egentlig bare avslå det! Fordi jeg ville være helt selvstendig og klare meg selv. Men fant ut at dette ville være direkte uhøflig og dårlig gjort mot mine foreldre som bare ville det beste for meg. Forvente noe slikt? Det blir iallefall galt, jeg vet at jeg kommer til å arve mye mer når den tid kommer. Men jeg kvier meg som bare pokker, for det medfører at mine elskede foreldre går bort, og det er ikke verdt pengene uansett. Skulle gjerne hatt mine foreldre hele livet ut, de er de som har betydd enormt for meg, gitt meg den beste oppveksten jeg kunne fått. Men livet er slik, det tar slutt. Jeg prøver å så akkurat det samme videre til mine barn. Enig. Anonymkode: b95ce...e06
Duftavsommerregn Skrevet 18. august 2018 #15 Skrevet 18. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så dere tenker selv på at dere vil bruke opp alle pengene deres når tiden kommer, og ikke gi noe til barna deres? Hva vil dere bruke alle pengene på? Man kan ikke bruke opp pengene på reise om man har litt formue. Overhodet ikke, jeg bruker det jeg vil. Men aldri mer en jeg har. Vil aldri gå inn for å bruke opp alt jeg har spart gjennom bolig og sparepenger. Det går videre til barna helt rettferdig fordelt. Hvordan de forvalter de bryr meg ikke, håper bare det kommer de til nytte. Jeg har det jeg trenger. Hus og tak over hodet, kan betale regningene og har litt til overs. Hva mer kan man forlange ? Liker egentlig ikke overdådig luksus, når jeg reiser kjører jeg helt vanlig standard. Der er ikke på hotellene jeg er når jeg reiser uansett, det er bare et sted å sove. 3
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #16 Skrevet 18. august 2018 1 minutt siden, Jerry Lee skrev: Min mening, muligens gammeldags : Jeg syns det er usmakelig å prate om arv før arvelater er borte. Mange gnåler på foreldre om forskudd. Er det derimot arvelater som tar det opp blir saken annerledes. Opplevde dette, og syntes det var ubehagelig, hvilket jeg ga beskjed om. Mottok forskudd under sterk tvil. Jeg er også gammeldags. Det er også usmakelig å bete seg som åtseldyr, bli uvenner, og krangle om arv når arvelater er gått bort. Ethvert voksent menneske er ansvarlig for sin videre tilværelse, uavhengig av hvilken økonomi vedkommendes foreldre har hatt. Anonymkode: b95ce...e06 4
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #17 Skrevet 18. august 2018 Nei, håper de bruker alt på seg selv, det unner jeg dem. Anonymkode: 6ff9c...ced
Minlillesky Skrevet 18. august 2018 #18 Skrevet 18. august 2018 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: ? Anonymkode: 7fc92...c3f Forventer ikke arv i det hele tatt. Håper mine foreldre bruker alle sine penger på seg selv. 1
Jerry Lee Skrevet 18. august 2018 #19 Skrevet 18. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er også gammeldags. Det er også usmakelig å bete seg som åtseldyr, bli uvenner, og krangle om arv når arvelater er gått bort. Ethvert voksent menneske er ansvarlig for sin videre tilværelse, uavhengig av hvilken økonomi vedkommendes foreldre har hatt. Anonymkode: b95ce...e06 Ja. Ved et arveoppgjør får man VIRKELIG se hva folk er lagd av...har opplevd to som ble nesten dødsfiender over...wait for it..... En jævla kaffekjele! 8
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #20 Skrevet 18. august 2018 Er ikke det ganske frekt å både spørre om og forvente? Anonymkode: 4c42c...c24
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå