Gå til innhold

Jeg finner ikke så mye positivt med å være kvinne..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er vi som må være den gravide, for eksmepel. Vi som må lide oss gjennom mnd med smerte og kvalme, og få en kropp som ser ut som et takras under svangerskap og etterpå.
og risikerer å rivne der nede under fødsel.
Vi må ha et fint utseende. Dette presses på fra barndommen av. Menn velger etter utseende, deretter er det personligheten. Vi skal være slanke, ha store men faste pupper, oppblåste lepper, strøken hud, ha langt tykt hår og vi skal se ut som vi er 18 resten av livet. 
Det er vi som ansvarliggjøres i praksis om vi går alene ute på byen og blir voldtatt. Uforiktig pike. 
Det er vi som blir så jævla klådd på av diverse innvandrermenn. Fy faen, om du sitter på buss eller fly, og får en innvandrer ved siden av deg, så begynner han å klå! hva er det med menn og klåing! jeg sier ikke at alle innvandrere gjør dette, men det er fra visse land sjansen er mye større enn andre! Fikk beskjed om at jeg kunne flytte meg på det flyet, fordi mannen ved siden av meg virket til å plage meg og han hadde egentlig ikke det setenr! han hadde satt seg der pga meg! 
Det er vi som skal velge av fornuft, for vi ber om trøbbel om vi velger ut fra følelser. 

Anonymkode: 9e405...a4a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du må begynne å satse på tog. Har ikke du skrevet før om flyreisene dine og all klåingen som skjer?

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, visp skrev:

Jeg tror du må begynne å satse på tog. Har ikke du skrevet før om flyreisene dine og all klåingen som skjer?

jeg tviler nå på at jeg er den eneste som har opplevd klåing på fly.
Men herregud...satse på tog. tar ikke en lang togreise til utlandet for å unngå klåing. hvorfor MÅ menn klå?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

jeg tviler nå på at jeg er den eneste som har opplevd klåing på fly.
Men herregud...satse på tog. tar ikke en lang togreise til utlandet for å unngå klåing. hvorfor MÅ menn klå?

Du blir klådd på hver gang du havner ved siden av en mann? Uansett hvor?

• Liker 2
Skrevet

Ingen har klådd på meg på fly. Har en sjelden gang skjedd andre steder men det løser seg ved å gi en ørefik eller hatfullt blikk. 

Anonymkode: 83ac0...f8d

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er vi som må være den gravide, for eksmepel. Vi som må lide oss gjennom mnd med smerte og kvalme, og få en kropp som ser ut som et takras under svangerskap og etterpå.

Du velger jo selv om du vil bli gravid og føde. Synes det er mer et privilegium enn en byrde. 

Når det kommer til det andre. Begge kjønn opplever jo press.   Begge kjønn opplever ubehagelige hendelser. 

Selvsagt ikke greit med klåing. Men veldig spesielt at du fikk beskjed om å flytte deg. Synes det er rart du ikke klaget inn flyselskapet og fikk saken i media. 

Anonymkode: 882b7...7e8

• Liker 4
Skrevet

Aldri opplevd uønsket klåing. Og hadde jeg det hadde jeg bedt de flytte seg eller tatt kontakt med personalet. 

Jeg elsker være kvinne, og liker sminke å pynte meg. Mange som ikke liker det, men det er helt i orden det og. 

Om man ser vekk ifra føde barnet og siste sprengmåndene tror jeg det er mange menn som misunner den ekstra kontakten de får med barnet automatisk.

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du velger jo selv om du vil bli gravid og føde. Synes det er mer et privilegium enn en byrde. 

Når det kommer til det andre. Begge kjønn opplever jo press.   Begge kjønn opplever ubehagelige hendelser. 

Selvsagt ikke greit med klåing. Men veldig spesielt at du fikk beskjed om å flytte deg. Synes det er rart du ikke klaget inn flyselskapet og fikk saken i media. 

Typisk kg. Dere ser for dere de verste hendelser. Det var bra service av selskapet. Hun sa at det er en hel rekke ledig hvis jeg ville ha den, hvis jeg ville sitte alene. Og at hun er redd han plager meg..... han hadde ikke dette setet sånn egentlig, og hun sa at hun trodde han satte seg der pga meg. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Typisk kg. Dere ser for dere de verste hendelser. Det var bra service av selskapet. Hun sa at det er en hel rekke ledig hvis jeg ville ha den, hvis jeg ville sitte alene. Og at hun er redd han plager meg..... han hadde ikke dette setet sånn egentlig, og hun sa at hun trodde han satte seg der pga meg. 

Er det noe som er typisk KG så er det å lage en tråd om problemene man har, men ikke ta til seg noen av forslagene som kan løse problemene. 

• Liker 4
Skrevet

Klåing på fly har jeg ikke opplevd, men store menn som breier seg ut derimot opplever jeg ofte( kan  ikke forstå at det alltid skal komme en kjempe i setet ved siden av meg).

Liker det å være kvinne, kunne tenke på flere ting, hoppe fra et emne til et annet og så tilbake til start uten at jeg må få alt servert flere ganger.

Faktisk få fordeler bare grunnet kjønn, ikke for at man gjør noe spesielt. 

I min omgangskrets er vi ikke utseendefokusert, er kun de få årene mellom 14 og 18 som man skulle ønske man var modellpen, ellers er de aller fleste fornøyd med den de er, og det er mer enn utseende.

Har man lyst å være bitch fordi man er kvinne, så hversågod, men husk du får tilbake det du gir.

Anonymkode: 3aac1...24c

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noe som er typisk KG så er det å lage en tråd om problemene man har, men ikke ta til seg noen av forslagene som kan løse problemene. 

Ja. Det er typisk KG. Noen lager bare en tråd for å lire av seg og tømme seg for alt grums, men er egentlig ikke klar for noen innspill hvis det er noe annet enn degging av grumset... noen ganger litt artig å se, andre ganger er det en smule frustrerende.

Denne tråden trodde jeg skulle handle om alt som var negativt med å være kvinne, men det tråden handler om er at TS har blitt klådd på på en flyreise.

Anonymkode: 60ac1...74c

Skrevet

Jeg er mann og vi kan godt bytte hvis du syns det er så uutholdelig. Skulle gjerne vært kvinne og ikke mann hvis jeg kunne valgt.

Synes kvinner er heldige som kan føde, få det spesielle båndet mellom barn og mor. Bli ivaretatt og beskyttet av en mann som passer på en.

Anonymkode: 68410...50a

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er mann og vi kan godt bytte hvis du syns det er så uutholdelig. Skulle gjerne vært kvinne og ikke mann hvis jeg kunne valgt.

Synes kvinner er heldige som kan føde, få det spesielle båndet mellom barn og mor. Bli ivaretatt og beskyttet av en mann som passer på en.

De fleste kvinner har ingen intresse av å bli beskyttet av en mann, og i de fleste forhold så er det desverre mannen som blir ivaretatt og slipper mye vasking mm

• Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste kvinner har ingen intresse av å bli beskyttet av en mann, og i de fleste forhold så er det desverre mannen som blir ivaretatt og slipper mye vasking mm

Javel! Så gjør noe med det da, hvis du er så misfornøyd.

For min del ville del fordelingen blitt mer rettferdig ved å fordele oppgavene. Men det krever jo å at det blir kommunisert utenom tankeoverføring/ønsketenkning.

Skrevet

Mange av de tingene er strengt tatt ikke noe man må. Man må ikke føde barn og man kan gi faen i å fokusere på utseendet om man ikke ønsker det. Man kan gå sin egen vei om man ønsker det. I hvert fall vi som er så heldige at vi bor i Norge.

Kvinner blir nok i større grad offer for seksuelle tilnærminger, voldtekt og slike ting, men jeg tror ikke det er mer positivt å være mann enn kvinne. Jeg tror det generelt er hardt å være menneske så da må man gjøre det beste ut av det.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei man velger å få barn. Å gå gravid og føde kommer man ikke utenom dersom man vil ha egne barn. Så man velger ikke akkurat den delen men hva annet kan man gjøre om man ikke vil være barnløs? Menn kan få barn samtidig som at de slipper det nødvendige ondet.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Javel! Så gjør noe med det da, hvis du er så misfornøyd.

For min del ville del fordelingen blitt mer rettferdig ved å fordele oppgavene. Men det krever jo å at det blir kommunisert utenom tankeoverføring/ønsketenkning.

Men kjære deg, hvor skrev jeg at det var et problem jeg hadde?

Skrevet (endret)
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi må ha et fint utseende. Dette presses på fra barndommen av. Menn velger etter utseende, deretter er det personligheten. Vi skal være slanke, ha store men faste pupper, oppblåste lepper, strøken hud, ha langt tykt hår og vi skal se ut som vi er 18 resten av livet. 
Det er vi som ansvarliggjøres i praksis om vi går alene ute på byen og blir voldtatt. Uforiktig pike. 
Det er vi som blir så jævla klådd på av diverse innvandrermenn. Fy faen, om du sitter på buss eller fly, og får en innvandrer ved siden av deg, så begynner han å klå! hva er det med menn og klåing! jeg sier ikke at alle innvandrere gjør dette, men det er fra visse land sjansen er mye større enn andre! Fikk beskjed om at jeg kunne flytte meg på det flyet, fordi mannen ved siden av meg virket til å plage meg og han hadde egentlig ikke det setenr! han hadde satt seg der pga meg! 
Det er vi som skal velge av fornuft, for vi ber om trøbbel om vi velger ut fra følelser. 

Menn må være sterke, breiskuldra, beskyttende, trygge, høye, ha stor pikk, aldri gråte, tjene godt. 

Hvorfor må du være steretypisk da? Syns alt er godtatt om dagen jeg, flere står frem for å ikke være stereotypiske. Det er faktisk ok å være naturlig ut fra hva som føles naturlig for akkurat deg.

Jeg har aldri hatt perfekt hud, perfekt kropp, store lepper eller store pupper. Men jeg har hatt flust av mannfolk rundt meg likevel! Har hatt samboer i mange år så byr meg ikke frem eller noe. Jeg smiler mye, er trygg på meg selv og er hyggelig. 3 ting som kan gjøre hvemsomhelst sjarmerende. 

Ja jeg har født og fått en annerledes kropp. Mange menn mister håret eller blir grå i både skjegg og hår tidlig. Hva så? Vi er da menneskelige. 

Jeg har blitt klådd på av ukjente og forsvart meg både fysisk og verbalt. Jeg har blitt voldtatt og jeg har anmeldt. Det finnes også nok av menn som blir klådd på av damer ufrivillig. Verre med de i grunn som ikke kan reagere og nærmest ledd av om ei dame har tvunget seg på de. 

Du har det ikke verre enn hva du gjør det til selv. Livet er ikke for pingler.

Endret av Jordbæra
Skrevet

Jeg ser ikke sånn på det med svangerskap og fødsel. Jeg synes det er vi som er heldige som får oppleve å bære våre egne barn på innsiden i så lang tid og kjenne hvordan hormonene våre forandrer oss og gjør oss til løver som beskytter det lille livet med vårt eget hvis vi må. Den kraften og styrken vi får når fødselen starter og ikke minst etterpå, og de ekstremt sterke båndene vi får til barnet lenge før det blir født. Jeg synes nesten litt synd på mennene som aldri får oppleve det :) 

Utseendepress, klåfingra mannfolk og slike ting er noe dritt, det er jeg enig i. 

Skrevet

Jeg forstår poengene dine. Men synes jo du ser unyansert svart på tingene. Er du sikker på at det ikke er en depresjon som egentlig ligger under her? Om du har det bra med deg selv, så vil du finne det positive og ikke lete etter det negative.

Anonymkode: 4e52d...b07

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...