Gå til innhold

Hvorfor har noen uren hud og andre ikke?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Er det medfødt om man er disponert for å få kviser eller ei? Jeg har aldri vært plaget med uren hud, kun en kvise i ny og ne. Føler meg heldig med det. Må være slitsomt å prøve alle mulige forskjellige behandlinger og kremer, og ingenting hjelper.. Lykke til dere! :-)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Til dels er det vel arvelig, og hormoner har en god del å si. Jeg har selv hatt tørr hud hele mitt liv, og kommer fra en eksemfamilie, så det er nok ganske arvelig, ja.

Gjest gjest1
Skrevet

Det er genetisk betinget ja. Men røyk og til dels alkohol kan forringe hudkvalitet.

De med tykk hud får oftere kviser, spesielt i ungdomstiden. De med tynn hud har ofte små porer og fin hud.

Men så snur situasjonen seg. Tynn hud får fortere rynker, mens de med tykk hud gjerne får mye mindre.

Gjest Anonymous
Skrevet
Det er genetisk betinget ja. Men røyk og til dels alkohol kan forringe hudkvalitet.

De med tykk hud får oftere kviser, spesielt i ungdomstiden. De med tynn hud har ofte små porer og fin hud.

Men så snur situasjonen seg. Tynn hud får fortere rynker, mens de med tykk hud gjerne får mye mindre.

jepp. hudpleieren min sa jeg burde være glad for den fete huden min. Rynker vil oppstå senere da ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...