Rottmar Skrevet 18. august 2018 #1 Skrevet 18. august 2018 Hei. Har siden mai levd på lavkarbo for og se om fibroen ble bedre. Fram til ca 3 uker siden har utmattelsen så og si vært borte og smertene betraktelig redusert. Men så plutselig nå er begge deler tilbake for fullt og jeg har ikke endret noe på kostholdet🤔 Lurer nå på om noen andre har opplevd dette, evt har en teori om hvorfor? Blir så fortvilet når man trodde man endelig etter mange år med smerter og utmattelse hadde funnet noe som hjalp litt.
Gjest Dævendøtte Skrevet 18. august 2018 #2 Skrevet 18. august 2018 1 minutt siden, Rottmar skrev: Hei. Har siden mai levd på lavkarbo for og se om fibroen ble bedre. Fram til ca 3 uker siden har utmattelsen så og si vært borte og smertene betraktelig redusert. Men så plutselig nå er begge deler tilbake for fullt og jeg har ikke endret noe på kostholdet🤔 Lurer nå på om noen andre har opplevd dette, evt har en teori om hvorfor? Blir så fortvilet når man trodde man endelig etter mange år med smerter og utmattelse hadde funnet noe som hjalp litt. Ta bort animalsk fett og proteiner, bytt til linser, bønner, nøtter, soyaprodukter. Gi det tre måneder, ta B12 tilskudd. Kjenner tre personer som har fibro hvor dette har vært en svært god ting å gjøre. Masse grønnsaker. Lag grønne smoothier, sjekk ut Berit Nordstrand feks.
Minya Skrevet 18. august 2018 #3 Skrevet 18. august 2018 Rent teorietisk sett kan du jo ha hatt en skikkelig lang, god periode, og at det egentlig ikke hadde noe med lavkarboen å gjøre, men bare tilfeldigvis falt seg sånn. Det kan også hende at fibroen er en skikkelig kuk og nå tar igjen for det tapte bare på drit. 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #4 Skrevet 18. august 2018 Hvis du vil gjøre noe med fibromyalgi med diett så sjekk ut boka Medisinsk Klarsynt. Mange har blitt kvitt smerter ved hjelp av den, blant annet en venninne av meg som hadde hatt fibromyalgi og leddgikt i 40 år og plutselig kunne gå tur etter 14 dager på kostendringen. Nå to år etter løper hun opp og ned trappene. Grunnen til at lavkarbo kan hjelpe til en viss grad, er at de tar bort mye tilsetningsstoffer i maten, og man spiser generelt "renere" mat. Men melkeprodukter og egg mater viruset som skaper fibromylgi ifølge boken, så det vil ikke bli borte på lavkarbo. Anonymkode: e77e5...af7
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #5 Skrevet 18. august 2018 Lavkarbo og andre kostholdsråd har ikke hjulpet meg annet enn i perioder. Du vet, man begynner når man har overskudd og tro på at det virker men de dårlige periodene svinger og kommer alltid tilbake. Holder på å lese boka «når kroppen sier nei», den er lovende så langt (har ikke lest hele ennå) og det har gått opp noen lys for meg. Anonymkode: 63f02...2b9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå