Gå til innhold

Brukere som begår personangrep på KG med tillatelse fra forumet.


Raven.Writingdesk

Anbefalte innlegg

Siden forrige tråden ble lukket og mange åpenlyst fortsatt utviser endel frustrasjon rundt tema flytter jeg det hit med håp om at vi som brukere kan få diskutere dette videre. 

Når «enkelte» terroriserer forumets tråder og brukere, med godkjennelse fra forumet, og dette er greit siden det skjer via å bare angripe alle i plenum, hvordan løser man da best problemet, siden forumet tillater dette? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

@Uredd jeg leste ditt siste innlegg og noterer meg dine tanker. Hvordan du opplever at andre hetser og mener det er greit, får falle på din egen urimelighet. så med ande ord: dine «observasjoner» bryr meg midt i rævva. Det er tydelig at «visse» brukere slikker ryggen på hverandre når det trengs. At enkelte kvinnehatere får applaus og støtte for kvinnehat, eller hets, Er heller ikke så overraskende. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke tillatt å begå noe personangrep og hets her inne, derfor trådene blir stoppet og de som angriper blir slettet og utvist 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Er vel ikke tillatt å begå noe personangrep og hets her inne, derfor trådene blir stoppet og de som angriper blir slettet og utvist 

Joda, det er lov så lenge du ikke nevner nick eller henvender deg til vedkommende direkte :) så slå deg løs :) 

Endret av veggteppe
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, veggteppe said:

@Uredd jeg leste ditt siste innlegg og noterer meg dine tanker. Hvordan du opplever at andre hetser og mener det er greit, får falle på din egen urimelighet. så med ande ord: dine «observasjoner» bryr meg midt i rævva. Det er tydelig at «visse» brukere slikker ryggen på hverandre når det trengs. At enkelte kvinnehatere får applaus og støtte for kvinnehat, eller hets, Er heller ikke så overraskende. 

Er ikke hele dette innlegget et eksempel på det du vil til livs med denne tråden..? :klo:

Jeg kan opplagt ta til meg hele kritikken og føle meg hetset....

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, veggteppe skrev:

Joda, det er lov så lenge du ikke nevner nick eller henvender deg til vedkommende direkte :) så slå det løs :) 

Det er du sikker på? Høres for meg rart ut hvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, BMW 5-serie 535D skrev:

Det er du sikker på? Høres for meg rart ut hvertfall

Neida, det er helt greit.

For eksempel kan jeg si:

»De som enda ikke har fått med seg at personangrep er helt greit, og sier at det umulig kan stemme, må jo være uintelligente høns og sikkert dum, disse personene er fullstendig blåst». 

Her har du moderatorer som gir klarsignal til denne type adferd. Men de «oppfordrer» til at vi ikke gjør det, men det er ingen regler mot det. 

Så; Slå deg løs :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, veggteppe skrev:

Neida, det er helt greit.

For eksempel kan jeg si:

»De som enda ikke har fått med seg at personangrep er helt greit, og sier at det umulig kan stemme, må jo være uintelligente høns og sikkert dum, disse personene er fullstendig blåst». 

Her har du moderatorer som gir klarsignal til denne type adferd. Men de «oppfordrer» til at vi ikke gjør det, men det er ingen regler mot det. 

Så; Slå deg løs :) 

 

Oki, men jeg kommer ikke til å utnytte dette hvertfall, uansett vanskelig å vite hvor den grensen går

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Uredd skrev:

Er ikke hele dette innlegget et eksempel på det du vil til livs med denne tråden..? :klo:

Jeg kan opplagt ta til meg hele kritikken og føle meg hetset....

Jeg klarer ikke å slå det til livs om det er tillat av moderatorene og admin. Så da skal jeg gjennomsyre forumet med denne dritten også får «de» faen meg ta et oppgjør med det. 

Det skal ikke være sånn at «de» som oppfører seg som rasshøl slipper unna, og vi med dannelse lar dem ture frem. Om «noen» vil bruke meg som sin verbale boksesekk skal jeg gladelig verbalt mørbanke «dem», med dommeren tilstedet, nå som jeg skjønner hvor langt reglene kan strekkes. 

Endret av veggteppe
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, BMW 5-serie 535D skrev:

Oki, men jeg kommer ikke til å utnytte dette hvertfall, uansett vanskelig å vite hvor den grensen går

Jeg anbefaler deg å gjøre det. Du kommer nemmelig til å møte selvutnevnte smådronninger her inne, og «disse» menneskene vil verbalt hetse og håne deg. Aller helst etter du har utlevert noe personlig. Og om du i noen sekund får lyst til å svare: jeg synes du er skikkelig råtten nå»! Så vent, pust, og skriv «jeg synes DE som sier ditt-eller-datt» eller jeg synes NOEN her i tråden er rasshøl. Da er det greit. Og du får ingen reprimande :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, veggteppe said:

Jeg klarer ikke å slå det til livs om det er tillat av moderatorene og admin. Så da skal jeg gjennomsyre forumet med denne dritten også får «de» faen meg ta et oppgjør med det. 

Det skal ikke være sånn at «de» som oppfører seg som rasshøl slipper unna, og vi med dannelse lar dem ture frem. Om noen vil bruke meg som sin verbale boksesekk skal jeg gladelig verbalt mørbanke dem, med dommeren tilstedet, nå som jeg skjønner hvor langt reglene kan strekkes. 

Lykke til :smilyblomst:

 

Hvor tenker jeg på Don Quijote nå mon tro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, veggteppe skrev:

Jeg klarer ikke å slå det til livs om det er tillat av moderatorene og admin. Så da skal jeg gjennomsyre forumet med denne dritten også får «de» faen meg ta et oppgjør med det. 

Det skal ikke være sånn at «de» som oppfører seg som rasshøl slipper unna, og vi med dannelse lar dem ture frem. Om noen vil bruke meg som sin verbale boksesekk skal jeg gladelig verbalt mørbanke dem, med dommeren tilstedet, nå som jeg skjønner hvor langt reglene kan strekkes. 

?

Anonymkode: 1436f...e0f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

Jeg har bemerket meg flere som applauderer kunnskapen, og som samtidig klager over oppførselen. Det er bemerkelsesverdig å ikke oppfatte at disse to går hånd i hånd. Spørsmålet er hva slags oppførsel en velger å ha. 

Du kan ha all verdens kunnskap, men dersom du ikke har god formidlingsevne ( riktig oppførsel ) - slik som i dette tilfellet - kan du risikere å miste ditt publikum gang på gang.

Med dårlig oppførsel har du ingen kunnskap.
 

Endret av gjestvest
la til
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, Uredd skrev:

Lykke til :smilyblomst:

 

Hvor tenker jeg på Don Quijote nå mon tro...

Jeg forestiller meg at «de» som tenker på Don Quijote sikkert gjør det fordi «de» har aldri blitt utsatt for kontinuerlig karakterdrap, hets eller verbal spekulering, brukerdebatt og personangrep.

Fordi «de» som gjør dette angriper som regel ikke menn, men bruker sin hersketeknikk og duppering av andre brukere, for å fremme sin egen fortreffelighet og for å gjør seg populær blant menn. Det innebærer også at menn ofte blir stryket med hårene og løftet frem, av «de» som holder på sånn.

Derfor tenker jeg at det er logisk at «disse»  brukerne kommer løpende til forsvar, når «de» som forfekter kvinnehat og duppering, plutselig blir dratt frem fra skyggen og stilles ut i lyset. 

Da begynner trollene å sprekke. 

 

Endret av veggteppe
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, gjestvest skrev:

Jeg har bemerket meg flere som applauderer kunnskapen, og som samtidig klager over oppførselen. Det er bemerkelsesverdig å ikke oppfatte at disse to går hånd i hånd.

Du kan ha all verdens kunnskap, men dersom du ikke ha riktig formidlingsevne - slik som i dette tilfellet - Kan du risikere å miste ditt publikum gang på gang.
Med dårlig oppførsel har du ingen kunnskap. 

La ledelsen tillate oppførselen. Oppførselen er der kunnskapen lyser gjennom. 

Ikke alle med kunnskap er vel utrivelige maktkåte narsissister ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanlig fyr

Kan ikke dere som ikke liker hverandre bare blokkere hverandre, så slipper vi andre negativiteten deres?

 

Eventuelt vurder duell ved daggry.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, Vanlig fyr skrev:

Kan ikke dere som ikke liker hverandre bare blokkere hverandre, så slipper vi andre negativiteten deres?

 

Eventuelt vurder duell ved daggry.

 

 

Nei det er artigere å være rasshøl tilbake. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

An eye for an eye makes the whole world blind.

Men sånn seriøst, jeg leste tråden din på ris og ros og synes ikke personangrep burde tillates uansett om nick nevnes eller ei. 

Tipper også mange er enige i dét, sikkert blant moderatorene også, men det spørs om alle forstod helt hva du mente. 

For det å titulere en generell gruppe vil alltid, og må alltid være lov. Til alle dere som har opplevd blødning i første trimester, hvordan endte det. Til alle dere med konto i S Banken, hvordan opplever dere kundeservice. Til alle dere som ikke vaksinerer ungene deres, er dere høyt utdannet eller ikke? 

Alt dette må være innenfor, selv med dårlig skjult kritikk i den siste. 

Men "Til alle dere som starter tråder om personangrep i plenum, mangler dere noe blant øra?" (jeg mener ikke dette, jeg lager et eksempel, så tilgi meg) er over kanten og burde kunne rapporteres og fjernes som personangrep selv om nick ikke blir nevnt. 

Men i stedet for å feire et mulig smutthull i regelverket som tillater en å være rasshull, er det ikke bedre å forsøke å forklare og foreslå endring som tetter det smutthullet? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Zoey skrev:

An eye for an eye makes the whole world blind.

Men sånn seriøst, jeg leste tråden din på ris og ros og synes ikke personangrep burde tillates uansett om nick nevnes eller ei. 

Tipper også mange er enige i dét, sikkert blant moderatorene også, men det spørs om alle forstod helt hva du mente. 

For det å titulere en generell gruppe vil alltid, og må alltid være lov. Til alle dere som har opplevd blødning i første trimester, hvordan endte det. Til alle dere med konto i S Banken, hvordan opplever dere kundeservice. Til alle dere som ikke vaksinerer ungene deres, er dere høyt utdannet eller ikke? 

Alt dette må være innenfor, selv med dårlig skjult kritikk i den siste. 

Men "Til alle dere som starter tråder om personangrep i plenum, mangler dere noe blant øra?" (jeg mener ikke dette, jeg lager et eksempel, så tilgi meg) er over kanten og burde kunne rapporteres og fjernes som personangrep selv om nick ikke blir nevnt. 

Men i stedet for å feire et mulig smutthull i regelverket som tillater en å være rasshull, er det ikke bedre å forsøke å forklare og foreslå endring som tetter det smutthullet? 

Jeg har gjort det.

Da ble tråden lukket. Se i linken overfor. (Man kan jo begynne å undre seg hvorfor...............)

Jeg skriver at om det kan «bevises» via å vise til at «det» som blir angrepet, er en ytring gjort av en annen bruker, tidligere i tråden, så ER det personangrep. Jeg kan gjenta det for deg her: 

Dette kan enkelt la seg gjøre via at:

Veggteppe: «Jeg mener påstand x, fordi argument y».

Bruker1: «DE SOM MENER PÅSTAND X ER FORDI ARGUMENT Y ER DÅRLIGE MENNESKER OG FORELDRE»!

—-

«Rapporter innlegg».

«kommentar»:

«Personangrep»:

»I innlegg 32 på side 3 skriver veggteppe påstand x grunnet argument y. I innlegg 34 på samme side skriver bruker1 at «de» som mener denne type påstand  (altså i dette tilfellet veggteppe) - er «dårlige mennesker og foreldre». 

jeg kan vise at «De» som omtales som «dårlige mennesker og foreldre» er altså veggteppe, ettersom «de» som kom med påstanden, er veggteppe.

Da er ytring til veggteppe, og personangrepet av «de» som har den ytringen» (altså veggteppe) - klart bevist.

Ha det klinkende klart:

jeg liker en god debatt. Og jeg har STOR takhøyde. Men å angripe en person er ikke det samme som å angripe en mening. 

Å si «jeg synes den meninga er teit» er ikke det samme som «de som mener dette, er teit».

Det sistnevnte ER personangrep, og forumet lar det skje. «Enkelte» brukere gjør det KRONISK i ALLE tråder «de» deltar i. 

Men «de» kan vel ikke bedre. Og derfor bør forumet korrigere «dem». 

Endret av veggteppe
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dette er jeg enig med deg i. 

Problemet er nok at det er veldige gråsoner. 

For eksempel, for å fortsette å angripe deg som eksempel (igjen, beklager) så bør det være lov for meg å skrive at "Åh, jeg synes brukere som vil endre reglene er helt teite" fordi det er generelt og vidt, selv i en spesifikk tråd. Men om jeg skriver "Åh, brukere som maser så jævlig om personangrep i tråd etter tråd er teite" ikke burde være lov, fordi det skinner gjennom at det er noen veldig spesifikke jeg setter som mål. Men gråsoner, absolutt. I hopetall. 

Så jeg har egentlig ikke noe godt eller hett tips til hvordan det skal settes i praksis, annet enn å rapportere og skrive i rapporten at "Her refererer Zoey til meg og sier at jeg er teit." Også la moderatorene bruke eksisterende reglement til å fjerne det de er enig i er over kanten. Så får heller vi brukere bli flinkere til å eskalere klager til admin om vi ikke føler modereringen er god. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...