AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #1 Skrevet 18. august 2018 Jeg har lagt ut et par annonser på finn.no nå og har opplevd at flere vil prute og gi et skikkelig skambud, og "komme med en gang". Som om de gjør meg en tjeneste og gjør ting lettere for meg. Skjønner at flere vil bli kvitt det de skal selge, men da blir jo det gjerne oppgitt i annonsen? Det har iallefall jeg sett flere ganger - særlig under "gi bort". Hvis ikke hadde de ikke gitt det bort.. Hva er deres tanker? Setter du pris på at folk kommer med en gang, selv om du vil ha mest mulig for det du selger? Anonymkode: 5ac7e...2d8 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #2 Skrevet 18. august 2018 Nei, det er frekt. Du kan også banne på at disse ikke kommer når de sier at de skal. Anonymkode: f46a9...ed2 11
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #3 Skrevet 18. august 2018 Jeg kan godta lavere bud mot at tingen blir hentet med en gang ja. Så det er en prutemetode som fungere godt på meg Anonymkode: 01596...406 7
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #4 Skrevet 18. august 2018 Jeg har gjerne allerede hatt tingen jeg ønsker å selge i huset en god stund, og godtar aldri skambud/pruting som kommer umiddelbart. Avviser det høflig med å takke for interessen, men jeg venter selvsagt heller en stund, for ofte dukker det opp en kjøper som er interessert til den opprinnelige prisen jeg satte. Anonymkode: 53304...96b 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #5 Skrevet 18. august 2018 Syntes det er respektløst. Vist de hadde vært hyggelig og skrevet noe som at : hei ser du har en være for salgs ute nå, har mulighet til og hente den med engang vist det passer. Også om det er mulig og diskutere prisen. Tenker man kommer mye lengre av og være høffelig. Eg personlig svarer ikke på skambud. Hadde feks lagt ut masse pynt, lys og servietter til dåp for 100kr. Dette er i utgangspunktet billig da varene totalt hadde verdi på langt over 500kr og var ubrukt. Var en som sendte melding og ville ta de for 60kr siden hun regnet med at frakten kom til og bli så dyr... Hadde dette vært mange dager etter eg lå det ut greit nok, men dette var 3 timer etter annonsen ble langt ut. Fikk solgt det samme dagen til prisen eg ville ha. Anonymkode: 2e5be...70d 3
boblevann Skrevet 19. august 2018 #6 Skrevet 19. august 2018 Haha ja, har vært borti det. La ut en pc til 2000 kr, og fikk to svar med «tar den for 300, kommer å henter nå». Syns det er kjempe frekt 😛 Tror de virkelig at de får tingen til den prisen? 3
AnonymBruker Skrevet 19. august 2018 #7 Skrevet 19. august 2018 Syns det er kjempefrekt, men samtidig så tror jeg at disse menneskene kanskje spekulerer i at folk er i beit for penger og derfor tar i mot hvilket som helst bud for å få inn noen kroner. Anonymkode: 4eccc...178 3
AnonymBruker Skrevet 19. august 2018 #8 Skrevet 19. august 2018 På 18.8.2018 den 14.59, AnonymBruker skrev: Jeg har lagt ut et par annonser på finn.no nå og har opplevd at flere vil prute og gi et skikkelig skambud, og "komme med en gang". Som om de gjør meg en tjeneste og gjør ting lettere for meg. Skjønner at flere vil bli kvitt det de skal selge, men da blir jo det gjerne oppgitt i annonsen? Det har iallefall jeg sett flere ganger - særlig under "gi bort". Hvis ikke hadde de ikke gitt det bort.. Hva er deres tanker? Setter du pris på at folk kommer med en gang, selv om du vil ha mest mulig for det du selger? Anonymkode: 5ac7e...2d8 Er du da riktig heldig, og har skrevet adressen og eller telefonnummer/fullt navn i annonsen, så får du noen innpåslitne finnbrukere på døra eller på telefonen. Enkelte biter seg fast og gir seg ikke før de får viljen sin. Derfor har jeg aldri navn, telefonnummer eller adresse i annonser på finn. Jeg har heller ikke hast med å få ting ut døra for enhver pris, noe enkelte sliter fælt med å forstå. Anonymkode: e2598...413 1
Fru Uperfekt Skrevet 20. august 2018 #9 Skrevet 20. august 2018 (endret) På 18.8.2018 den 14.59, AnonymBruker skrev: Jeg har lagt ut et par annonser på finn.no nå og har opplevd at flere vil prute og gi et skikkelig skambud, og "komme med en gang". Som om de gjør meg en tjeneste og gjør ting lettere for meg. Skjønner at flere vil bli kvitt det de skal selge, men da blir jo det gjerne oppgitt i annonsen? Det har iallefall jeg sett flere ganger - særlig under "gi bort". Hvis ikke hadde de ikke gitt det bort.. Hva er deres tanker? Setter du pris på at folk kommer med en gang, selv om du vil ha mest mulig for det du selger? Anonymkode: 5ac7e...2d8 Har og vært med på at gies bort plutselig koster penger... Ellers byr jeg aldri, men betaler det selger vil ha. Står det f. Eks 1500 eller bud så hopper jeg forbi den annonsen Endret 20. august 2018 av Fru Uperfekt
AnAngel Skrevet 21. august 2018 #10 Skrevet 21. august 2018 Jeg la ut en ting til 200 kr. Noe som var kjempebillig. En fyr kontaktet meg og ba om halv pris. Jeg tenkte ok, greit. Han ville da kjøpe den for 100 kr, men mente jeg skulle kjøre til andre siden av byen for å levere den til ham. Jeg sa nei, jeg betaler ikke bensin og bompenger for 100kr, da taper jeg jo på salg. Hvorpå fyren svarer at han også selger ting på Finn.no, og møter alltid kjøperne hvor de ønsker det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå