Gå til innhold

Oppussing av lite slitt pyntet bord - hjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt et nydelig brukt lite bord, med litt skjeve bein og en slitt overflate. Ønsker å piffe det opp så det ikke ser slitt ut, men er redd for at mønsteret skal forsvinne. Tips? 

20180818_130254.jpg

Anonymkode: 9b555...351

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vask med trerens og lakkering med klarlakk.

Anonymkode: 8f1e0...b38

Skrevet

Jeg hadde prøvd å fått fikset beina så de blir mer rett, men ikke gjort noe med overflaten annet enn lakkering. Vår så snill å ikke vær en av de som maler over sånne gamle, fine møbler for å gjøre de "freshe"? :tristbla:

Anonymkode: 7405b...859

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har kjøpt et nydelig brukt lite bord, med litt skjeve bein og en slitt overflate. Ønsker å piffe det opp så det ikke ser slitt ut, men er redd for at mønsteret skal forsvinne. Tips? 

20180818_130254.jpg

Er denne bordplaten i metall eller i tre? Jeg ville spurt en som ekspert  på antikke ting, før jeg gjør noe med  bordet.

Anonymkode: 35f81...573

• Liker 1
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde prøvd å fått fikset beina så de blir mer rett, men ikke gjort noe med overflaten annet enn lakkering. Vår så snill å ikke vær en av de som maler over sånne gamle, fine møbler for å gjøre de "freshe"? :tristbla:

Anonymkode: 7405b...859

Har tenkt å rette på beina ja, vil for all del ikke male det over 🙂 da hadde jeg kjøpt et møbel som var hvitt. Falt så for mønsteret og det gamle preget, men vil få frem de flotte detaljene😍

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er denne bordplaten i metall eller i tre? Jeg ville spurt en som ekspert  på antikke ting, før jeg gjør noe med  bordet.

Det er tre 🙂 tviler på det har stor verdi

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er tre 🙂 tviler på det har stor verdi

Jeg tenkte på å spørre en ekspert for å få best mulig råd om hva som bør gjøres for at  bordet skal bli penest mulig og  ikke bli enda mer ødelagt. Det kan se  ut som om noen tidligere har vært svært hardhendt med borplaten og skuret den hardt på overflaten eller forsøkt å pusse den ned, ettersom mye av overflatemønsteret + fargene i overflaten er borte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...