Gjest Datajente (i.i.) Skrevet 12. mars 2005 #1 Skrevet 12. mars 2005 Jeg har såååå lyst til å gå ut og ta en øl og spise god middag på en restaurant sammen med kjæresten min i dag, men så er det dette med økonomien da. Det er jo ikke sjelden vi er ute å spiser akkuratt heller... selv om vi er studenter! Derfor spør jeg om det er noen som har et godt alternativ til en halv-liter, senket belysning og deilig mat som kan utføres hjemme? Rett og slett... gi meg middagstips som målerer seg med restaurant-besøk! Takk!
Arkana Skrevet 12. mars 2005 #2 Skrevet 12. mars 2005 Biff med bakt potet/pommes frites, god saus, champignonstuing og grønnsaker til. Det blir alltid samboeren min veldig glad for.
Gjest Anonymous Skrevet 13. mars 2005 #3 Skrevet 13. mars 2005 Senk belysningen, tenn stearinlys, server øl (om det er ønskelig, eller f.eks rødvin, eller brus da for sånne som meg, som ikke drikker hverken øl eller vin) og ja, gjerne biff. Biff er godt, men en god middag kan det også bli av renskåret svinekjøtt f.eks
Mona Skrevet 13. mars 2005 #4 Skrevet 13. mars 2005 Biff i fløte- og champignon saus! Bedre enn biffen du får på restaurant spør du meg
Amarone Skrevet 15. mars 2005 #5 Skrevet 15. mars 2005 Blåskjell og øl, og hjemmelaget pommes frites.
Gjest Anonymous Skrevet 15. mars 2005 #6 Skrevet 15. mars 2005 Et alternativ til biff er hjemmelaget svinesnitzel. Dette er absoludt min favoritt! Du kjøper to fine stykker svinekjøtt(flatbif el.) og banker dem til ca en cm flate(kan gjøres med en hammer inpakket i folie om man ikke har kjøtt banker) Så vender man dem i mel, salt og pepper først, deretter egg, og deretter strøkavring og steker dem på relatit ster varme for å få dem sprø. Passer godt med en pepper eller fløtesaus og valgfrie grønsaker til. Hjemmelaget pomfri som tilbehør er utroli godt, og må de jo klart friteres. Dette gjør at jeg får litt restaurant følelse i all fall. Det er jo lett å gjøre, bare å dele poteten opp i strimler og ha olje i en gryte. Når det bruser rund kanten på en tresleiv er det varmt nok. Huk å ikke ha oppi for mye i gangen, da blir oljen kald og trekker inn i potetene.
Amarone Skrevet 16. mars 2005 #7 Skrevet 16. mars 2005 Hjemmelaget pomfri som tilbehør er utroli godt' date=' og må de jo klart friteres. Dette gjør at jeg får litt restaurant følelse i all fall. Det er jo lett å gjøre, bare å dele poteten opp i strimler og ha olje i en gryte. Når det bruser rund kanten på en tresleiv er det varmt nok. Huk å ikke ha oppi for mye i gangen, da blir oljen kald og trekker inn i potetene.[/quote'] Husk også å tørke av potetene godt før du friterer dem! Saker og ting som skal friteres bør være så tørre som mulig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå