Gå til innhold

Hvorfor er det alltid sånn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg snakker nå med en fyr på nettet. Han virker snill, trygg og vi matcher på mange interesser. Men likevel kvier jeg meg for å møte han, fordi jeg er ikke tiltrukket av bildene hans. Han er ikke min type utseendemessig. Jeg vet jo at han sikkert er en bedre match for meg enn mange av de jeg blir tiltrukket bildemessig, men likevel så er jeg lunket. Vet at det høres overfladisk ut, men intuisjonen stemmer som regel. 

Anonymkode: ef6a1...9b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er akkurat lik... Får stadig beskjed av venninnene mine om å gi de jeg synes er mindre pene en sjanse, men jeg klarer det bare ikke. De blir for snille, kjedelige og ikke kjekke nok. Føler meg såå overfladisk, selv om det jeg egentlig vil ha er en snill, omtenksom og morsom mann, ikke en av de mer spennende kjekkasene jeg har møtt som oppfører seg som om de eier hele verden... Jobber med meg selv for tiden og skal forhåpentligvis snart møte en jeg ser på som litt kjedelig, men som virker veldig snill. Krysser fingrene. Jeg vet jeg må skjerpe meg...

Anonymkode: a2c38...448

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er akkurat lik... Får stadig beskjed av venninnene mine om å gi de jeg synes er mindre pene en sjanse, men jeg klarer det bare ikke. De blir for snille, kjedelige og ikke kjekke nok. Føler meg såå overfladisk, selv om det jeg egentlig vil ha er en snill, omtenksom og morsom mann, ikke en av de mer spennende kjekkasene jeg har møtt som oppfører seg som om de eier hele verden... Jobber med meg selv for tiden og skal forhåpentligvis snart møte en jeg ser på som litt kjedelig, men som virker veldig snill. Krysser fingrene. Jeg vet jeg må skjerpe meg...

Anonymkode: a2c38...448

Vet, akkurat sånn, og det er jo ikke sånn at jeg er så pen at jeg kan velge og vrake på øverste hylle heller. Så må skjerpe meg jeg også.

Anonymkode: ef6a1...9b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet, akkurat sånn, og det er jo ikke sånn at jeg er så pen at jeg kan velge og vrake på øverste hylle heller. Så må skjerpe meg jeg også.

Anonymkode: ef6a1...9b3

Jeg lurer på en ting; hvor selvsikker er du ang. eget utseende?

Jeg spør fordi jeg ofte observerer at det er jentene som ikke er de aller peneste, og kanskje litt usikre innerst inne, som ofte blir utseendefokuserte ang. menn. Jeg lurer litt på om de trenger å bekrefte sin attraktivitet gjennom en mann. De tenker nok ikke denne tanken fullt ut, men at det er litt den at de føler de har "vunnet" om de har en kjekk mann på armen. Og kanskje at de verdsetter utseendet ekstra når det ikke er et sterkt kort man har selv. 

Anonymkode: 54d40...725

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det på samme måte. Heldigvis er det som regel sånn at de blir kjekkere etterhvert når vi blir bedre kjent. Og det er noen mannfolk som har utrolig stygge bilder av seg selv til tross for at de ser helt ok ut

Anonymkode: 74e42...e5a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet, akkurat sånn, og det er jo ikke sånn at jeg er så pen at jeg kan velge og vrake på øverste hylle heller. Så må skjerpe meg jeg også.

Anonymkode: ef6a1...9b3

Slik tenker jeg også. Jeg er nok ikke av de peneste, og som en over her sier; det har nok litt med bekreftelse å gjøre. Samtidig ønsker jeg jo en kjæreste jeg synes er kjekk, men det kan de jo bli etterhvert. Jeg må bare lære meg at jeg kan få en snill OG kjekk mann, som passer for MEG, for det vet jeg at jeg kan. Ta til takke er ikke aktuelt, så det får bare ta litt tid å finne ham, da...

Anonymkode: a2c38...448

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg snakker nå med en fyr på nettet. Han virker snill, trygg og vi matcher på mange interesser. Men likevel kvier jeg meg for å møte han, fordi jeg er ikke tiltrukket av bildene hans. Han er ikke min type utseendemessig. Jeg vet jo at han sikkert er en bedre match for meg enn mange av de jeg blir tiltrukket bildemessig, men likevel så er jeg lunket. Vet at det høres overfladisk ut, men intuisjonen stemmer som regel. 

Anonymkode: ef6a1...9b3

Hvorfor er du så sikker på intuisjonen?

Du er jo fortsatt singel.

Dessuten kan det tenkes at han ikke er særlig fotogen, og ser mye bedre ut i virkeligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på en ting; hvor selvsikker er du ang. eget utseende?

Jeg spør fordi jeg ofte observerer at det er jentene som ikke er de aller peneste, og kanskje litt usikre innerst inne, som ofte blir utseendefokuserte ang. menn. Jeg lurer litt på om de trenger å bekrefte sin attraktivitet gjennom en mann. De tenker nok ikke denne tanken fullt ut, men at det er litt den at de føler de har "vunnet" om de har en kjekk mann på armen. Og kanskje at de verdsetter utseendet ekstra når det ikke er et sterkt kort man har selv. 

Anonymkode: 54d40...725

Det kan sikkert stemme. Men jeg har i grunn inntrykk av at det er slik for menn også. Det er ofte de middels til lite attraktive mennene som er mest kresne når det gjelder kvinners utseende.

Anonymkode: e982d...e41

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Bubo said:

Hvorfor er du så sikker på intuisjonen?

Du er jo fortsatt singel.

Dessuten kan det tenkes at han ikke er særlig fotogen, og ser mye bedre ut i virkeligheten.

Sant, eller har stort sett vært i forhold hele livet, bare ikke rett... Og intuisjonen stemmer som regel, men jeg skal ikke krangle om det 😬

Anonymkode: ef6a1...9b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg lurer på en ting; hvor selvsikker er du ang. eget utseende?

Jeg spør fordi jeg ofte observerer at det er jentene som ikke er de aller peneste, og kanskje litt usikre innerst inne, som ofte blir utseendefokuserte ang. menn. Jeg lurer litt på om de trenger å bekrefte sin attraktivitet gjennom en mann. De tenker nok ikke denne tanken fullt ut, men at det er litt den at de føler de har "vunnet" om de har en kjekk mann på armen. Og kanskje at de verdsetter utseendet ekstra når det ikke er et sterkt kort man har selv. 

Anonymkode: 54d40...725

Sant, jeg har slitt mye med selvbilde oppover tiden, men det har stort sett slått feil ut, har aldri turt å møte de aller kjekkeste, for har tenkt at de er for kjekke for meg. Og dessuten så går jeg ikke for de kjekkeste heller, og har vel brent meg på å ende opp med fyrer jeg er sånn passe tiltrukket til, fordi jeg ikke har trodd at jeg kan få noen jeg er helt tiltrukket av. 

Anonymkode: ef6a1...9b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg vet er at det er viktig å velge en mann man synes er pen å se på. Når hverdagen kommer og menn viser sine sanne jeg, med latskap, barnslig furting og ansvarsfraskrivelse, og man sitter der med 2 eller 3 barn sammen, er det iallefall greit å ha noe pent å se på!

Anonymkode: 07fbf...a04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville truffet han likevel. Ikke fordi jeg ser det som en spesielt god idé å date mennesker man ikke liker utseende på, men fordi bilder aldri er et helt troverdig kilde når det kommer til folk. 

Anonymkode: 19ca9...b12

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Ville truffet han likevel. Ikke fordi jeg ser det som en spesielt god idé å date mennesker man ikke liker utseende på, men fordi bilder aldri er et helt troverdig kilde når det kommer til folk. 

Anonymkode: 19ca9...b12

Vet, men han har lagt ut ca 10 bilder av seg selv, og bilder lyver vel aldri så mye heller...

Anonymkode: ef6a1...9b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er en mann mer spennende (mindre kjedelig) om han er kjekk? 

Anonymkode: d33c7...b18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvorfor er en mann mer spennende (mindre kjedelig) om han er kjekk? 

Anonymkode: d33c7...b18

Har ikke sagt det. En kjekk mann kan være like kjedelig som en mindre kjekk mann. Og en kjekk mann er oftere playere, smoothtalkers. Så når jeg møter en mann som hadde vært midt i blinken for meg personlighetsmessig, så skulle jeg virkelig ønske jeg syns han var tiltrekkende å se på også. 

Anonymkode: ef6a1...9b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er en mann mer spennende (mindre kjedelig) om han er kjekk? 

Anonymkode: d33c7...b18

Det er vel ikke nødvendigvis slik, mem jeg har vært borti noen sånne. De er blant annet veldig flinke til å snakke for seg og vet akkurat hva de skal si. Like overraska hver gang jeg blir lurt, liksom 😅

Anonymkode: a2c38...448

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet, men han har lagt ut ca 10 bilder av seg selv, og bilder lyver vel aldri så mye heller...

Anonymkode: ef6a1...9b3

Men kjenner du ingen tiltrekning, kun mtp bildene? Det skader jo ikke med én date. Jeg skjønner deg veldig godt altså, er som sagt lik selv. Men synes vi skal gi de en sjanse 😊

Anonymkode: a2c38...448

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg datet/ble sammen med en fyr en gang som jeg hadde utrolig bra kjemi med, men som ikke var min type utseendemessig. Flere av mine venninner syntes han var kjekk, men syntes ikke vi passet sammen utseendemessig. Helt i starten gikk det fint, da veide personligheten opp. Men det gikk ikke lang tid før det bare føltes helt feil å være sammen med han, og han ble bare styggere og styggere i mine øyne. Kunne ikke tenke meg å ta han hjem til foreldrene mine osv. Så forholdet varte bare et par mnd. Utseende er faktisk viktig, folk får bare kalle meg overflatisk. 

Anonymkode: 6b719...1f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Men kjenner du ingen tiltrekning, kun mtp bildene? Det skader jo ikke med én date. Jeg skjønner deg veldig godt altså, er som sagt lik selv. Men synes vi skal gi de en sjanse 😊

Anonymkode: a2c38...448

Ingen tiltrekning i det hele tatt. Han ser snill ut da... 

Anonymkode: ef6a1...9b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...