Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter sykt med rødming. Bare noen snakker til meg rødmer jeg. Det er helt forferdelig. Jeg lurte på om det var en bra og billig foundation til å dekke dette opp. Jeg er bare 15 så vil ikke ha noe svindyrt, men noe som fungerer. Er det noen andre som sliter med dette? Hva bruker dere?

Anonymkode: 07c46...2b8

• 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg har selv slitt med dette i alle år. Jeg bruker bareMinerals foundation, det er et løst pudder, og det dekker veldig godt. Du kan også bygge opp dekkevnen, ved å ta på mer pudder på de verste stedene. Skjuler det meste av rødfargen i mitt ansikt hvertfall :)

Anonymkode: 5f506...4f0

Gjest Raptuza
Skrevet

På apotek har dei ulike foundationar som er for hud som lett blir raud. Spør etter hjelp der. Boots apotek har eg sjølv brukt for å finna Foundation.

Skrevet

Bruk grønn primer for å nøytralisere det røde. Deretter foundstion med full dekning. Selv sverger jeg til koreanske merker. Det koster mindre for bedre varer. Det finnes egne facebookgrupper hvor man anbefaler koreanske kosmetikk. Tror også det er en tråd her på KG

Skrevet

I tillegg til å dekke over, bør du prøve å jobbe med rødmingen. Har slitt selv med dette siden barneskolen, og etter hjelp fra psykolog, ble det bedre. Prøv å tenk at det er ikke så farlig å rødme. Hva så om noen ser det? Hva er det verste som kan skje? At det blir kommentert? Det syntes jeg. Det hendte at det ble kommentert at «hvorfor blir du så rød?» etterfulgt av masse latter som gjorde det verre. Tenk ut et svar du kan gi om noen kommenterer, som for eksempel «gjør det noe?» «det er slik jeg er» eller lignende. Jeg var også desperat etter å dekke over, men det hjalp ikke i lengda.

• Liker 2
Skrevet
42 minutter siden, Den røde fare skrev:

I tillegg til å dekke over, bør du prøve å jobbe med rødmingen. Har slitt selv med dette siden barneskolen, og etter hjelp fra psykolog, ble det bedre. Prøv å tenk at det er ikke så farlig å rødme. Hva så om noen ser det? Hva er det verste som kan skje? At det blir kommentert? Det syntes jeg. Det hendte at det ble kommentert at «hvorfor blir du så rød?» etterfulgt av masse latter som gjorde det verre. Tenk ut et svar du kan gi om noen kommenterer, som for eksempel «gjør det noe?» «det er slik jeg er» eller lignende. Jeg var også desperat etter å dekke over, men det hjalp ikke i lengda.

Jeg synes det er kjempe fælt når det blir kommentert. Føler meg ydmyket. Så hvordan lærer man seg til at det ikke er så farlig?

Anonymkode: 4a3d0...dce

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er kjempe fælt når det blir kommentert. Føler meg ydmyket. Så hvordan lærer man seg til at det ikke er så farlig?

Anonymkode: 4a3d0...dce

Enig!! Og jeg har aldri skjønt HVORFOR folk gjør det, de må jo skjønne det er fælt for den som rødmer😡 Her ble det så stor plage at jeg utvikla sosial angst. Derfor ble det psykolog. Da vi etterhvert kom fram til at redninga var en stor del av årsaken, måtte jeg bare ta utfordringene fra psykologen og stå i det. Rett og slett oppsøke, i trygge omgivelser, situasjoner der jeg lett kom til å rødme. For eksempel å prate om guttevenner, med familien. Da forberedte jeg meg med å tenke ut et svar, hvis broren min kom til å kommentere rødmingen. Så var det å starte en samtale som involverte et «skummelt» tema, kjøre på med det jeg ville si, selv om jeg kjente jeg ble rød. Om noen kommenterte, var svaret mitt klart «det er slik jeg er, kan du respektere det?». Det kom aldri kommentarer fra familien, men å stå i det, og vite at jeg hadde et svar som bør stoppe dem fra å kommentere, hjalp mye! Det tar tid, men klarer du å utsette deg for slike situasjoner, kanskje 2-3 ganger i løpet av ei uke, kommer du langt på én måned.

Håper dette var forståelig😊 Send meg gjerne melding her om du vil😊

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...