AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #1 Skrevet 18. august 2018 Noen som vet hva jeg gjør nå? er en 23 år gammel rullestolbruker som hadde en krangel med mamma, hun kastet meg ut. Vet hun mener alvor fordi hun har også kastet ut broren min for noen år siden. Har ingen steder å være nå, skal jeg dra ned til nav på mandag ? Anonymkode: 89f9c...b9d
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #2 Skrevet 18. august 2018 Sov hos venner i helgen, og bruk tiden på å lete etter egnede leiligheter på privatmarkedet. Dra på nav på mandag, de kan hjelpe bedre hvis du har prøvd på egenhånd først. Anonymkode: ac518...132 4
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #3 Skrevet 18. august 2018 Er det ikke et nettverk rundt deg som kan hjelpe deg med å finne en tilpasset bolig? Evnt om nav kan gjøre noe sånt? Anonymkode: efe52...7b6
Pupperulla Skrevet 18. august 2018 #4 Skrevet 18. august 2018 Det er jo ganske vanvittig å kaste en rullestolbruker på gata! Har du noen rundt deg som kan ta deg inn til du får ting på stell? Du får hjelp til å finne egnet bolig , men sikkert ikke på dagen. 7
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #5 Skrevet 18. august 2018 Du er nok ikke uskyldig i det selv. Du kan ikke oppføre deg akkurat som du vil bare fordi du sitter i rullestol. Anonymkode: 8a6c2...0ac 24
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #6 Skrevet 18. august 2018 Du er 23 og sitter i rullestol, fa har du hatt noen år på å finne egnet bolig. Kommuner skal hjelpe deg med det. Så kontakt boligkontoret i din kommune. Anonymkode: fcfa1...b5b 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #7 Skrevet 18. august 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er nok ikke uskyldig i det selv. Du kan ikke oppføre deg akkurat som du vil bare fordi du sitter i rullestol. Anonymkode: 8a6c2...0ac Den der var unødvendig Anonymkode: ad52b...2de 26
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #8 Skrevet 18. august 2018 Jeg tenker egentlig at det ikke er en grunn til at du også skal klare deg selvstendig med mindre du er psykisk utviklingshemmet og trenger tettere oppfølging enn normalt friske mennesker og ikke klarer å være i arbeidslivet. Det regner jeg med ikke gjelder for deg da du allerede hadde vært i kontakt med NAV ettersom du er voksen. Det at du sitter i rullestol er ikke en begrensning på at du ikke kan bo for deg selv, og jeg synes det er utrolig synd at du gjør et poeng ut av dette i tråden. Du kan få en jobb og finne deg et sted å bo. Det å flytte ut i den alderen du er i er vanlig, og strengt tatt flytter de fleste ut før den tid. 44 minutter siden, Pupperulla skrev: Det er jo ganske vanvittig å kaste en rullestolbruker på gata! Har du noen rundt deg som kan ta deg inn til du får ting på stell? Du får hjelp til å finne egnet bolig , men sikkert ikke på dagen. Det er ikke nødvendig å sette alle rullestolbrukere i en offerposisjon. Det har de ikke godt av i det hele tatt. Det er heller ingenting som antyder at TS må ut på dagen. Hun har jo tydeligvis et sted å være i helgen, hvis ikke hadde jo tonen vært litt annerledes i hovedinnlegget. Anonymkode: 7ae57...5ff 5
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #9 Skrevet 18. august 2018 Har du kontakt med og/eller hjelp fra det kommunale hjelpeapparatet? Om ikke - ring tildelingskontor, omsorgskontor el.l - litt ulikt hva de heter og hvordan ting er organisert rundt om. Om du trenger mer praktisk hjelp, til å stelle et hjem el.l. Hvordan er din økonomiske situasjon? Hva du bør gjøre i forhold til NAV avhenger jo av hva du lever av. Om det finnes spesielle rettigheter i forhold til hjelp med tilrettelagt bolig for funksjonshemmede - jeg ville tatt kontakt med Funksjonshemmedes Fellesorganisasjon el.l og undersøkt først av alt. Anonymkode: 6c73d...ceb
Blue Berry Skrevet 18. august 2018 #10 Skrevet 18. august 2018 Har du personlig assistanse? Eller har hun hjulpet deg? Sov hos noen(hvis noen har det tilrettelagt) eller evt hotell. Kontakt nav på mandag. Lykke til
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #11 Skrevet 18. august 2018 Ta kontakt med venner eller familie som kan hjelpe nå. Nav mandag. Lykke til! Anonymkode: d016e...9e6
Gjest Solstråletårer Skrevet 18. august 2018 #12 Skrevet 18. august 2018 Hvor mye hjelp til pleie trenger du? Hva slags utdannelse og fremtid planer har du. Har du en kontakt person i kommunen du kan kontakte . Litt mere info takk. Så kan vi komme med mere råd
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #14 Skrevet 18. august 2018 I en alder av 23 burde du ha flyttet ut for lengst. Du får sov hos venner eller skaffe deg et hotellrom i helgen, og så kontakte nav på mandag for videre hjelp. Evt kan du jo selv forsøke å lete etter et passende sted å bo. Anonymkode: caadd...557 6
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #15 Skrevet 18. august 2018 Veldig lett å sove hos venner når man sitter i rullestol. For de fleste har tilrettelagt for rullestolbrukere når de er i begynnelsen av 20-årene. Er det mulig å være så tankeløse? Du sier ikke noe om din livssituasjon. Studerer du? Jobber du? Du kan jo ha rett til hjelp hos NAV og kommunen til å skaffe egen bolig. Anonymkode: 94e7b...5b9 9
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #16 Skrevet 18. august 2018 Hvorfor er det viktig å fremheve at du sitter i rullestol? Du er fremdeles voksen. Mange voksne med div funksjonshemninger bor alene, noen har også barn. Regner med at du er såpass oppegående, ellers hadde du vel bodd i tilrettelagt bolig. Og det ligger nok noe alvorlig bak siden din mor tar en så drastisk avgjørelse. Anonymkode: 2194f...381 10
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #18 Skrevet 18. august 2018 ja, er enig i dette, Men lurer på hva jeg skal gjøre videre, mente ikke å bruke rullestolen som en unnskylding, men bare informerte om det. Vi begge kranglet og sa dumme ting. Men siden jeg trenger noe fort tenker jeg på. Sikkert litt min egen feil dette, men det har nå skjedd, og jeg må vite hva jeg skal gjøre videre. I en akutt situasjon som jeg er i. er utddannett, men har ikke lykkes å bli ansatt noe sted. Anonymkode: 89f9c...b9d 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #19 Skrevet 18. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: ja, er enig i dette, Men lurer på hva jeg skal gjøre videre, mente ikke å bruke rullestolen som en unnskylding, men bare informerte om det. Vi begge kranglet og sa dumme ting. Men siden jeg trenger noe fort tenker jeg på. Sikkert litt min egen feil dette, men det har nå skjedd, og jeg må vite hva jeg skal gjøre videre. I en akutt situasjon som jeg er i. er utddannett, men har ikke lykkes å bli ansatt noe sted. Anonymkode: 89f9c...b9d Jeg tror ikke KG er det rette stedet å henge hvis du er i en akutt situasjon. Anonymkode: 8a6c2...0ac 8
SoWhat? Skrevet 18. august 2018 #20 Skrevet 18. august 2018 Stakkars mødre sier jeg. Sorry Ts, men når du føler at du må kaste ut dine egne barn, så har en slitt tenker jeg. Du har sikkert en altfor snill mor! Som brått får nok. Dette handler nok ikke om bare en krangel! Du er 23, og burde nok hatt eget sted fra før. Du må jo bare kontakte NAV, og høre med de da. Ikke en ok situasjon å være i, men du slipper å leve på gata som rullestolbruker i Norge. Ta kontakt med Nav over helgen. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå