Gå til innhold

Hva koster det å bytte tak?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Har en meget gammel enebolig, men den er liten. Hele huset er kanskje 65 kvm i grunnflate. Taket har store heller på rundt 40x40 cm på taket. Hellene i seg selv er i god stand, men alt under dem må byttes så jeg regner med det er en del jobb. Hellene trenger ikke erstattes, men de må jo ned og så opp igjen. Noen som har gjort lignende som kan gi meg en indikasjon på pris? 

Skal selvfølgelig engasjere håndtverker og få et overslag, men vil liksom ikke ta kontakt før jeg vet om jeg har råd eller ikke. Jeg har ikke snøring på sånt og aner ikke om det er snakk om 50 eller 500 tusen - selv om jeg regner med det siste.

Anonymkode: 32373...eae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva mener du med at "alt under må byttes"? Bare papp? Belegg? Takstoler? Har du ekstra heller liggende i tilfelle noen blir ødelagt i prosessen? 

Anonymkode: 1836a...eec

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med at "alt under må byttes"? Bare papp? Belegg? Takstoler? Har du ekstra heller liggende i tilfelle noen blir ødelagt i prosessen? 

Altså alt under hellene og ned på taket i rommet under 😛 absolutt alt. Veldig dårlig på navn på hva som faktisk er under der - vet bare at taket lekker som en kipe over hele huset, og regner med det er plukk råttent alt. Har ekstra heller ja :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellene er jo ikke i god stand når de lekker. Du må  ok regne med godt over 100tusen hvis du skal bytte undertak. Me  etter din forklaring kan også bærebjelkene til taket være råttene og da kan du dobble prisen. Maxbo har gratis sjekk.

Anonymkode: d6e64...2d9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hellene er jo ikke i god stand når de lekker. Du må  ok regne med godt over 100tusen hvis du skal bytte undertak. Me  etter din forklaring kan også bærebjelkene til taket være råttene og da kan du dobble prisen. Maxbo har gratis sjekk.

Anonymkode: d6e64...2d9

Har en snekker-kompis som var oppe å så til det, han sa at selve hellene var bra - men de hadde flyttet på seg pga vind osv at de ikke lå godt. Men alt under må sannsynligvis byttes ja. Tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er lekkasje kommer prisen helt ann på omfanget av lekkasjene. I verste fall må innervegger og stenderverk også rives. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal bytte tak og etterisolere på vårt hus på 90kvm fra 1958, og regner 150k på jobben. Da kommer nok gubben til å gjøre litt selv også. (Han er tømrer) Jeg ville bytta hellene og hvis jeg var deg. Hvis de er fra orginalt er levetiden ferdig. Det er mange greie og billige løsninger for takdekke.

Anonymkode: ea9ef...938

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om det er lekkasje kommer prisen helt ann på omfanget av lekkasjene. I verste fall må innervegger og stenderverk også rives. 

Loftet er ikke innredet, så stenderverket ser fint ut (ser det med det blotte øyet). Er taket som er problemet :) 

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi skal bytte tak og etterisolere på vårt hus på 90kvm fra 1958, og regner 150k på jobben. Da kommer nok gubben til å gjøre litt selv også. (Han er tømrer) Jeg ville bytta hellene og hvis jeg var deg. Hvis de er fra orginalt er levetiden ferdig. Det er mange greie og billige løsninger for takdekke.

Anonymkode: ea9ef...938

Takk for svar! Kan regne rundt 200.000+ jeg da, som ikke gjør noe selv? 

Hellene er ikke originale, de er relativt nye. Forrige eier har gjort flere desperate forsøk på å «sminke grisen», så hellene ble byttet uten at taket under ble fikset/byttet 😒 Forstå det den som kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Har en meget gammel enebolig, men den er liten. Hele huset er kanskje 65 kvm i grunnflate. Taket har store heller på rundt 40x40 cm på taket. Hellene i seg selv er i god stand, men alt under dem må byttes så jeg regner med det er en del jobb. Hellene trenger ikke erstattes, men de må jo ned og så opp igjen. Noen som har gjort lignende som kan gi meg en indikasjon på pris? 

Skal selvfølgelig engasjere håndtverker og få et overslag, men vil liksom ikke ta kontakt før jeg vet om jeg har råd eller ikke. Jeg har ikke snøring på sånt og aner ikke om det er snakk om 50 eller 500 tusen - selv om jeg regner med det siste.

Vi betalte rett over 300 tusen. Byttet alt. 

Vi hørte med forskjellige firmaer først. 

Er i Sandnes. 

Anonymkode: 5baa5...a4b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene mine byttet takstein og utbedret noe som ikke var bra mtp isolasjon osv på et ganske stort hus. Tror de betalte 200.000 i hvertfall. Om ikke litt mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi betalte rett over 300 tusen. Byttet alt. 

Vi hørte med forskjellige firmaer først. 

Er i Sandnes. 

Anonymkode: 5baa5...a4b

2 timer siden, Pearl2.0 skrev:

Foreldrene mine byttet takstein og utbedret noe som ikke var bra mtp isolasjon osv på et ganske stort hus. Tror de betalte 200.000 i hvertfall. Om ikke litt mer. 

Tusen takk for svar! 

Ser ut som slikt ligger på 2-300.000? Er det en rimelig antagelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar! 

Ser ut som slikt ligger på 2-300.000? Er det en rimelig antagelse?

Ja, jeg vil tro det😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...