Gå til innhold

Bo i Spydeberg med barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Positivt og negativt takk :)

Anonymkode: 91528...c9c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen? :(

Skrevet

Vi hr akkurat flyttet til tomter! Her er det 80% barnefamilier. Kiwi rett nedi gaten, og en jalla sjappe, noen kafeer osv. Vi er ekstremt fornøyd. Vi har en på 2 og en på vei :)

Anonymkode: cd9e8...b24

• Liker 1
Skrevet

Jeg bor i Spydeberg, og STORTRIVES. Det var litt overgang å flytte fra en større by med flere tilbud av alle slag, men jeg savner ingenting bortsett fra et bedre kollektivtilbud. Det går tog til Oslo hver time, men har dessverre vært endel togtrøbbel pga signalfeil og andre feil som kan oppstå. Jeg kjører bil til jobb, så i det daglige så merker jeg ingenting til BaneNors trøblete tog, men vet at det er flere som er lei av å pendle med tog til jobb.

Vi flyttet hit for seks år siden, og har to barn. Bor i et av boligfeltene med mange barnefamilier. Unger i alle aldre i gata her i alle fall. Fikk raskt mange venner, for det er veldig viktig når man flytter til et nytt sted. Barna mine var i alle fall døråpner til mange vennskap som kommer til å vare. 

Er det et hus dere har i kikkerten?

Anonymkode: b7501...ab3

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i Spydeberg, og STORTRIVES. Det var litt overgang å flytte fra en større by med flere tilbud av alle slag, men jeg savner ingenting bortsett fra et bedre kollektivtilbud. Det går tog til Oslo hver time, men har dessverre vært endel togtrøbbel pga signalfeil og andre feil som kan oppstå. Jeg kjører bil til jobb, så i det daglige så merker jeg ingenting til BaneNors trøblete tog, men vet at det er flere som er lei av å pendle med tog til jobb.

Vi flyttet hit for seks år siden, og har to barn. Bor i et av boligfeltene med mange barnefamilier. Unger i alle aldre i gata her i alle fall. Fikk raskt mange venner, for det er veldig viktig når man flytter til et nytt sted. Barna mine var i alle fall døråpner til mange vennskap som kommer til å vare. 

Er det et hus dere har i kikkerten?

Vil presisere at det også var vi voksne som fikk vennskap som kommer til å vare. Ungene har mange venner, men det er vel så viktig at de voksne også har et godt nettverk. 

• Liker 1
Skrevet

Spydeberg er hyggelig! Kort til Oslo, kort til grensa. Fint sted å bo😄

Anonymkode: e47b7...f95

• Liker 1
Skrevet

Åå takk for svar :)

Alle plasser der grei å bo?

Hvilke butikker fins der? mye fritidstilbud?

bra skole/skoler?

merkepress?

mobbing?

kaldt om vinteren?

mye el lite sol?(solrik?)

Skrevet

Hvor i landet bor dere nå? 

Jeg bor i sentrum, og tilhører skolekretsen til den største barneskolen (finnes to barneskoler og en ungdomsskole). Kan ikke snakke for alle, men merker ikke noe til mobbing, selv om det dessverre forekommer overalt. Mulig barna mine er for små, men har heller ikke inntrykk av at det er et stort merkepress. Vi bor fortsatt på bygda selv om det er nærme Oslo.  

Vinter 2018 var ekstrem, men det var det jo overalt på østlandet. Vanligvis er det helt normal østlandsvinter med både kaldt vær og slapseføre. 

Finnes flere matbutikker, klesbutikker osv. Google finner svar for deg!

• Liker 1
Skrevet

Mange av spørsmålene dine vil du finne på yr.no og google. Noe sier meg at du aldri har vært i denne landsdelen? Sjekk ut www.spydeberg.kommune.no

• Liker 2
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åå takk for svar :)

Alle plasser der grei å bo?

Hvilke butikker fins der? mye fritidstilbud?

bra skole/skoler?

merkepress?

mobbing?

kaldt om vinteren?

mye el lite sol?(solrik?)

Coop, Rema, kiwi, europris. Vi har blant annet kinarestaurant, andre restauranter og cafeer, ulike frisører, treningssenter. badeplass (lyseren) 

bra skoler og gode fritidstilbud (fotball, håndball, turn, karate, kulturskolen mm) like mye sol og regn som ellers på Østlandet 

Anonymkode: ffae7...ce9

• Liker 1
Skrevet

Hvor gamle er barna dine, TS? Spydeberg er eneste kommune i landet som gir kommunal kontantstøtte fra barnet er 2 år til skolestart dersom barnet har delt barnehageplass eller ikke er i barnehagen i det hele tatt. Når staten slutter med kontantstøtten ved 23 måneder, "overtar" Spydeberg kommune dersom barnet ikke er fulltid i barnehage. Les mer her: http://www.spydeberg.kommune.no/kontantstoette.385428.no.html

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor gamle er barna dine, TS? Spydeberg er eneste kommune i landet som gir kommunal kontantstøtte fra barnet er 2 år til skolestart dersom barnet har delt barnehageplass eller ikke er i barnehagen i det hele tatt. Når staten slutter med kontantstøtten ved 23 måneder, "overtar" Spydeberg kommune dersom barnet ikke er fulltid i barnehage. Les mer her: http://www.spydeberg.kommune.no/kontantstoette.385428.no.html

Grøss!

Anonymkode: ff383...4f4

• Liker 1
Skrevet

Jeg er født og oppvokst i Spydeberg, og bor her fortsatt med mine to barn. Veldig flott bygd, med gode skoler og barnehager, godt utvalg av fritidsaktiviteter, kort vei til større byer, og jeg har inntrykk av at de fleste innbyggere syns det er greit å bli kjent med folk her. Vår opplevelse er hvertfall at det er lite mobbing og merkepress (selvfølgelig er det noe), og at det generelt er en ålreit plass for barn å vokse opp.

Anonymkode: b4b2e...725

• Liker 1
Skrevet

Mye dop og kriminalitet og barnevernssaker i indre Østfold. 

Anonymkode: f83c8...a1e

Skrevet
På 19.8.2018 den 22.05, AnonymBruker skrev:

Ikke Østfold. "Indre Enfold" 😄 ble det sagt for en del år tilbake.

Men Spydeberg er et koselig sted. Har to venner derfra, og vært der mye. Eneste jeg har opplevd av negative ting, er at bønder blir litt mistrodd/mislikt der. Gud vet hvorfor, men det er en bygd. I bygda blir det alltids noe. 

Anonymkode: 9b3d7...09b

Skrevet
På 19.8.2018 den 22.05, AnonymBruker skrev:

Kilde/statistikk på dette?!

Anonymkode: 451a1...7d7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...