AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #1 Skrevet 18. august 2018 Jeg er en normalvektig kvinne som spiser sunt og trener i snitt 5 ganger i uka (kondisjon og styrke). Jeg ønsker kun å vedlikeholde vekta og syns at jeg klarer det uten problemer. Men så lurer jeg bare på: jeg har en dag her og der hvor jeg ikke trener (utover vanlig daglig aktivitet) og hvor jeg spiser og drikker det jeg vil uten å ofre det en eneste tanke. Når jeg faktisk regner litt på hvor mange kalorier jeg får i meg på slike dager så kommer jeg fort opp i 3500-4000 kalorier. Hvor "ødeleggende" er dette for vekt og form? Det er snakk om en slik dag type annenhver måned, ikke hver uke. Anonymkode: a024d...fd1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #2 Skrevet 18. august 2018 En slik dag (cheat day) sies jo å være bra, for det skal øke forbrenningen. Jeg ville ikke brydd meg om det så lenge du føler deg vel 🙂 Hilsen mann som er vant til å trene 5-7 ganger i uken og skal ha i seg minst 6000 kcal hver dag 😂 Anonymkode: 4f331...91d
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #3 Skrevet 18. august 2018 Det vil ha minimalt å si. Du vil kanskje kun få litt vannvekt og med den treningsmengden renner det av på noen dager. Anonymkode: acd31...e99 1
drue Skrevet 18. august 2018 #4 Skrevet 18. august 2018 Min erfaring er at om jeg overspiser sånn som det der i løpet av en helg og jeg er i en vektnedgangsprosess, så vil jeg se lite resultater. Jeg legger derimot ikke på meg! Så om du er opptatt av å vedlikeholde ville jeg ikke bekymret meg i det hele tatt, spesielt ikke når du nevner at det skjer annenhver måned. Du kan sikkert spise sånn oftere også med det aktivitetsnivået. 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #5 Skrevet 18. august 2018 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: En slik dag (cheat day) sies jo å være bra, for det skal øke forbrenningen. Jeg ville ikke brydd meg om det så lenge du føler deg vel 🙂 Hilsen mann som er vant til å trene 5-7 ganger i uken og skal ha i seg minst 6000 kcal hver dag 😂 Anonymkode: 4f331...91d Føler meg noe uvel dagen etter, men jeg elsker god mat og drikke så jeg syns at det er verdt det 😁 Føler ofte at jeg gir mer på trening mandagen etter en slik helgedag også. Som om jeg har overfylt energilagrene, og nå ønsker kroppen å kvitte seg med det. Er kanskje totalt bullshit, men. 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det vil ha minimalt å si. Du vil kanskje kun få litt vannvekt og med den treningsmengden renner det av på noen dager. Anonymkode: acd31...e99 Men kalorier er jo kalorier, er de ikke? Vil de ikke legge seg som fett, uavhengig av om det kun er en gang i blant? Slik at jeg f.eks må ligge litt i underskudd uka etter for å få det bort? Eller er det bare vann? 10 minutter siden, drue skrev: Min erfaring er at om jeg overspiser sånn som det der i løpet av en helg og jeg er i en vektnedgangsprosess, så vil jeg se lite resultater. Jeg legger derimot ikke på meg! Så om du er opptatt av å vedlikeholde ville jeg ikke bekymret meg i det hele tatt, spesielt ikke når du nevner at det skjer annenhver måned. Du kan sikkert spise sånn oftere også med det aktivitetsnivået. Nei, jeg vil helst ikke gå ned i vekt, men jeg vil helst ikke gå opp heller. Det er ikke det at jeg har et veldig strengt kosthold uten muligheten til å kose meg. Jeg kan fort ta en sjokolade eller litt chips eller et glass vin midt i uka, men merker det ikke på vekta siden jeg har en god balanse. Jeg vil bare ikke at vekta skal gå som en jojo. Så er det den ene dagen innimellom da, som jeg håper ikke ødelegger den gode balansen jeg vanligvis har... Anonymkode: a024d...fd1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #6 Skrevet 18. august 2018 Du vil legge på deg av det, hvis du ikke kompenserer med å ligge i kaloriunderskudd dagen(ene) etterpå. Anonymkode: 57d98...5b7 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 18. august 2018 #7 Skrevet 18. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en normalvektig kvinne som spiser sunt og trener i snitt 5 ganger i uka (kondisjon og styrke). Jeg ønsker kun å vedlikeholde vekta og syns at jeg klarer det uten problemer. Men så lurer jeg bare på: jeg har en dag her og der hvor jeg ikke trener (utover vanlig daglig aktivitet) og hvor jeg spiser og drikker det jeg vil uten å ofre det en eneste tanke. Når jeg faktisk regner litt på hvor mange kalorier jeg får i meg på slike dager så kommer jeg fort opp i 3500-4000 kalorier. Hvor "ødeleggende" er dette for vekt og form? Det er snakk om en slik dag type annenhver måned, ikke hver uke. Anonymkode: a024d...fd1 Går nok veldig bra. Gjør det samme som deg og trives med det. Jeg driter i kalorier og unner meg nøyaktig det jeg ønsker. Og jeg holder vekta og formen enkelt, men kjenner at en sånn dag kan gjøre meg litt "tung". Men driter i det også
Gnå Skrevet 18. august 2018 #8 Skrevet 18. august 2018 Sannsynligvis må du finne svaret selv. Hvis du føler deg vel med det, og det ikke ødelegger for målet ditt, går det bra. Dessuten: Hvis du har gjort dette en stund uten å gå opp i vekt, betyr vel det at du ligger i underskudd de andre dagene. Da er det vel kanskje til og med bra for deg? 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #9 Skrevet 18. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Føler meg noe uvel dagen etter, men jeg elsker god mat og drikke så jeg syns at det er verdt det 😁 Føler ofte at jeg gir mer på trening mandagen etter en slik helgedag også. Som om jeg har overfylt energilagrene, og nå ønsker kroppen å kvitte seg med det. Er kanskje totalt bullshit, men. Men kalorier er jo kalorier, er de ikke? Vil de ikke legge seg som fett, uavhengig av om det kun er en gang i blant? Slik at jeg f.eks må ligge litt i underskudd uka etter for å få det bort? Eller er det bare vann? Nei, jeg vil helst ikke gå ned i vekt, men jeg vil helst ikke gå opp heller. Det er ikke det at jeg har et veldig strengt kosthold uten muligheten til å kose meg. Jeg kan fort ta en sjokolade eller litt chips eller et glass vin midt i uka, men merker det ikke på vekta siden jeg har en god balanse. Jeg vil bare ikke at vekta skal gå som en jojo. Så er det den ene dagen innimellom da, som jeg håper ikke ødelegger den gode balansen jeg vanligvis har... Anonymkode: a024d...fd1 Legge på seg i fett er vel noe man gjør over tid, tror ikke en slik dag annenhver måned har så mye å si. Har slike "binge" dager jeg også noen ganger i året, og merker lite av det selv om jeg ikke har trent regelmessig. Men om jeg har hatt et kalorioverskudd hver helg og trent lite så merker jeg at jeg legger på meg. Anonymkode: acd31...e99
AnonymBruker Skrevet 21. august 2018 #10 Skrevet 21. august 2018 Annen hver måned? Tviler på det påvirker så mye, mest sannsynlig ligger du under enkelt dager og. Men du ser no på vekta om den endrer seg? Anonymkode: fbb30...9e9 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2018 #11 Skrevet 21. august 2018 Move on. Man blir bare utslitt av å straffe seg selv etterpå. Det er hva du gjør vanligvis som teller, ikke hva du gjør en sjelden gang. Jeg gikk faktisk ned femten kg da jeg hadde en dag i uka hvor jeg spiste absolutt alt jeg kunne komme på av usunne ting. Ikke at det er å anbefale, men av og til er det lov, ja til og med sunt for den mentale helsa di, å spise noe usunt. Anbefaler på det sterkeste å sjekke ut han fyren her på Instagram. Han har innmari mye info gitt på en bra og fornuftig måte! https://www.instagram.com/cartergood/ Anonymkode: 0f916...89e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå