AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #1 Skrevet 18. august 2018 Er det noen som fikk innvilget aap før 1. januar i år, og som nå har mottatt det i tre år, som har fått forlenget stønadsperioden? Jeg synes opplysningene på nav sine sider er veldig misvisende. Jeg går ikke under unntakene som kan få utvidet stønadsperioden i inntil to år etter de nye reglene. Anonymkode: 89991...853
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #2 Skrevet 18. august 2018 Best å spørre saksbehandleren din. Og sørg for å få det skriftlig. Bruk dialogen på aktivitetsplanen eller innboksen på ditt nav. Du har krav på å få vite hva som skjer i god tid og du skal få et skriftlig vedtak/varsel dersom de avslutter aap med en grunn for avslaget. Flere som desverre bare får stans når vedtaket går ut, men uten skriftlig varsel/vedtak er det lovbrudd fra nav som må klages på ved å sende melding til nav og klage via ris og ros siden. På facebook er det en side som heter Nav spørsmål og mye kunnskap å hente. En snill dame der som tidligere har jobbet på nav som hjelper de som plutselig får stans på aap uten vedtak/skriftlig varsel. Anonymkode: 53a30...1e1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #3 Skrevet 18. august 2018 Jeg hadde mottatt i 3 år i år. Det ble automatisk forlenget med et år i april. Anonymkode: e87f0...ff9
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #4 Skrevet 18. august 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Best å spørre saksbehandleren din. Og sørg for å få det skriftlig. Bruk dialogen på aktivitetsplanen eller innboksen på ditt nav. Du har krav på å få vite hva som skjer i god tid og du skal få et skriftlig vedtak/varsel dersom de avslutter aap med en grunn for avslaget. Flere som desverre bare får stans når vedtaket går ut, men uten skriftlig varsel/vedtak er det lovbrudd fra nav som må klages på ved å sende melding til nav og klage via ris og ros siden. På facebook er det en side som heter Nav spørsmål og mye kunnskap å hente. En snill dame der som tidligere har jobbet på nav som hjelper de som plutselig får stans på aap uten vedtak/skriftlig varsel. Anonymkode: 53a30...1e1 Det som er problemet er at min veileder på nav feilinformerer meg hele tiden!! Jeg får ikke forlenget aap fordi hun ikke går inn og endrer aktivitetsplanen min. Så forteller hun meg at jeg ikke har rett på noe annet enn tiltakspenger dersom jeg skal ut i tiltak (fordi jeg har mottatt aap i tre år). Skal i møte på mandag, og da får jeg slå i bordet med disse overgangsreglene som gjelder. Hvordan kan man få ny veileder/saksbehandler lokalt? Hun jeg har nå kan ikke jobben sin. Anonymkode: 89991...853
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #5 Skrevet 18. august 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det som er problemet er at min veileder på nav feilinformerer meg hele tiden!! Jeg får ikke forlenget aap fordi hun ikke går inn og endrer aktivitetsplanen min. Så forteller hun meg at jeg ikke har rett på noe annet enn tiltakspenger dersom jeg skal ut i tiltak (fordi jeg har mottatt aap i tre år). Skal i møte på mandag, og da får jeg slå i bordet med disse overgangsreglene som gjelder. Hvordan kan man få ny veileder/saksbehandler lokalt? Hun jeg har nå kan ikke jobben sin. Anonymkode: 89991...853 Er bare å be om å få bytte behandler. Hvorfor kan du ikke være i tiltak? Da vil jo perioden forlenges? Meld inn behandler for det er ulovlig å ikke endre aktivitetsplanen. Aktivitetsplanen skal alltid være oppdatert! Anonymkode: a7c58...fec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå