Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Min kjæreste og jeg bodde et stykke fra hverandre da jeg traff ham, men vi begynte tidlig å diskutere å flytte ilag. Allerede før jeg besøkte ham første gang var han veldig opptatt av at jeg måtte bli bestevenn med en venninne av ham. Hun digga samme musikk som meg, og var kul å henge med, sa han. Samtidig fortalte han at hun var litt snål, for hun var gift, men når hun og kjæresten min drakk, skulle hun absolutt kose med ham. Dette hadde kjæresten min løst ved å fortsette å drikke med henne, men han nektet å gå kveldsturer med henne. Jeg forstod aldri logikken i dette, men hun gjorde aldri noe galt mens jeg var sammen med dem, så jeg følte meg ikke truet.
En dag fortalte kjæresten min at denne venninnen brukte å sende ham resultatservice fra Liverpools kamper, og mente at det kunne vel jeg også gjøre når vi var fra hverandre. Jeg spurte hvorfor, han hatet jo Liverpool. Og så viste han meg en slik melding han hadde fått, og jeg poengterte at den bare var klipt direkte fra VG-live. Men hun tar seg i det minste bryet, svarte kjæresten min da.

Senere fortalte han meg at moren hans, som jeg aldri har møtt, ikke ville ha noe med meg å gjøre. Flere ganger forsikret han meg om dette. Moren hadde til og med funnet ham en annen dame i hjemkommunen, og henne fortalte kjæresten min meg om rett før han skulle dra dit.
Moren forgudet forresten eksen hans. Også dette var han ivrig til å fortelle meg: hvor høy status eksen hans hadde, og at det alltid kom til å være slik.
En gang eksen hans var helt urimelig og umulig, sa jeg at han kunne nevne det for moren sin, så kanskje stjernen hennes falmet litt.
Nei, det var ingen vits, sa han, eksen kom aldri til å miste plassen som førstevalg der uansett hva han sa om henne.

Eksen hadde han ellers mye kontakt med, men mest pga deres felles barn. En gang skulle de til en annen by for å feire bursdagen til en felles venn av dem. Da spurte han hva jeg syntes om at han og eksen delte hotellrom for å spare penger. Jeg svarte at jeg ikke likte det, men at jeg ikke ville nekte. Så sa jeg at da måtte jeg kunne gjøre det samme med mine ekser om jeg kom i en tilsvarende situasjon. Kjæresten min tenkte på dette en stund, og så fant han ut at de skulle ha hvert sitt rom. Det var litt sårt da han under festen sendte melding om at eksen lo av meg fordi jeg hadde nektet dem å dele rom. På natta sendte han bilde av seg selv i sengen, og skrev at han ikke lå med eksen. Jeg ble irritert, men prøvde å være humoristisk da jeg svarte at det gjorde ikkje jeg heller. Slapp av! skrev han da, og så meldte han meg ikke mer den natten. Men dagen etter meldte han meg at en kvinne på festen hadde ringt ham ti-tolv ganger iløpet av natten, men han hadde ikke svart.

Jeg har mange slike eksempler, de fleste dreier seg om at han stadig ble sjekket opp av våre felles venninner, og alltid ble irritert og kalte meg mistroisk når jeg sa at jeg ikke likte kontakten med dem. Ikke slik at jeg nektet ham kontakt, men jeg syntes han kunne be dem slutte med den intime kontakten.

Kun en av jentene gikk han med på å bryte kontakten med. Hun var ikke en nær venninne av oss, hun var der kun for å sjekke ham opp. Han sa han aldri kom til å treffe henne igjen.
Etter forrige helg fortalte han meg at han hadde vært hos denne jenta som alltid klår på ham i fylla, og da hadde de invitert henne han hadde lovd å bryte kontakten med på fest.

Da fikk jeg nok, og gjorde det slutt. Og jeg mener nok at det var et klokt valg, fordi jeg ikke hadde det godt i forholdet.
Men etterhvert tenker jeg at jeg kunne løst det på en annen måte. Han var alltid ærlig om disse tingene, og jeg tror ikke han var utro. Da var det kanskje for å gjøre meg sjalu? Men kunne vi snakket oss gjennom det? Jeg tenker på parterapi og slikt. Jeg har hørt at hans oppførsel kan skyldes usikkerhet, men lurer på om kanskje min måte å takle den på skyldes min egen usikkerhet.

Anonymkode: 7f60d...6cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som en fyr som hele tiden trenger bekreftelse på at han er attraktiv. Blir som et lite barn som hele tiden skriker «se på meg».

Anonymkode: 9edb9...a5f

• Liker 4
Skrevet

Ja, slik oppleves han også :)

Men han har gode sider også, så jeg lurer på om det er mulig å finne ut av det mellom oss.

Skrevet

Sånn som han er vil han fortsette å være. Det er slik han er og det kommer til å bli slitsomt. Vil du virkelig ha det sånn? 

Anonymkode: 7cc34...99e

Skrevet

Godt valg, la det ligge du. 

• Liker 1
Skrevet

Lav selvfølelse, tenker jeg. Det vil kreve mye av deg å kompensere og være overbærende med de sidene hans, men klarer du det kan du hjelpe å bygge ham opp. Bare du selv ikke blir oppbrukt.

Skrevet

Han driver jo å pusher på for å gjøre deg sjalu hele tiden, for å deretter være ekkel når han først får reaksjonen han har pushet for å få... 
Jeg er veldig lite sjalu, og jeg er en av dem som mener motsatte kjønn kan være gode venner uten noe mer, men noe sånt som han driver med hadde jeg ikke giddet. 

Og selvfølgelig er det ikke greit dele hotellrom med eksen! 
Om moren hans var veldig begeistret for eksen, jaok, men det trengs ikke gnis inn hele tiden? 

Dette hadde nok ikke kunne blitt fikset med parterapi... her må han gå MANGE runder med seg selv, og bli voksen...
Ut i fra det du skriver, så virker det som hans oppførsel kan være mye usikkerhet, men din oppførsel er tålmodighet, toleranse og tillit. Det eneste du kunne gjort anderledes hadde vært å satt ned foten mye tidligere å bedt han skjerpe seg...

Anonymkode: 3089d...1c6

Skrevet

Du gjorde det rette valget. Vet du hvorfor de jentene ringet han ned, ville ha ham på besøk, klår osv? Eller hvorfor moren han snakket stygt om deg og pent om eksen? Jo, fordi han tillot det og ønsker det.

Hvem som helst kan ha 10 stk mennesker som ringer deg ned, klår, flørter, sexter osv. til enhver tid - det er ikke noe status og man burde ikke føle seg som kings or queens av den grunn. Men når man blir i et forhold bør man fokusere på dette mennesket og samlivet man bygger, noe eksen din tydeligvis ikke gjorde.

Så du gjorde definitivt et godt valg. Han er en bekreftelsessyk wannbe som kommer til å holde på sånn en halv evighet.

Anonymkode: 34b72...288

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som eksen min. Han elsket å komme med slike historier for så å kalle med sjalu bitch i ettertid. Du har gjort et klokt valg.

Anonymkode: ce0fa...fc3

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for svar! 

Jeg har meldt med ham mye i dag, og han er selvfølgelig sur fordi jeg gjorde det slutt, og vil vite hvorfor. Når jeg forklarer ham det skjeller han meg ut, kaller meg mistroisk og paranoid, og nekter for nesten alt. Ikke dette som hendte forrige helg da, men om det sier han bare at jeg ikke unner ham å være sammen med venner.

Dette kan bli en lang helg.. Jeg skjønner hvor det bærer hen, jeg skal ut av dette. Men jeg håper vi på sikt kan være venner.

Skrevet

Han MÅ jo være fra Midtøsten? Typisk slik; «kan du anstrenge deg for å bli litt bedre, alle andre er bra»

Skrevet

Der der hadde blitt slitsomt i lengden. Vær glad du gjorde det slutt. :)

Anonymkode: 660ff...bdf

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...