Gå til innhold

Kan barn kveles av melketenner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis en tann som nesten er helt løs , løsner mens barnet sover, kan det da kveles? Mitt yngste barn var redd for å legge seg i kveld i frykt for at det kunne skje. Jeg sa tanna ville bli svelget , eller mest sannsynlig falle ut på puta.  

..men nå ble jeg altså litt usikker selv også. Kan man kveles av en melketann??

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 timer siden, aghj skrev:

Hvis en tann som nesten er helt løs , løsner mens barnet sover, kan det da kveles? Mitt yngste barn var redd for å legge seg i kveld i frykt for at det kunne skje. Jeg sa tanna ville bli svelget , eller mest sannsynlig falle ut på puta.  

..men nå ble jeg altså litt usikker selv også. Kan man kveles av en melketann??

Nei, man kan ikke kveles. 

Anonymkode: db139...07d

Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep.

Blod, mod

Skrevet

I prinsippet kan man inhalere tannen. Har aldri hørt om at det har skjedd og dødd, og i så tilfelle ville ikke det hende et fysisk friskt menneske som har hoste- og brekningsrefeks intakt. 

Anonymkode: e507e...0b8

Gjest Bøff Eløff
Skrevet

Nei, ikke så lenge barnet er frisk og har normal svelge/hosterefleks. 

Skrevet

Takk for svar! Det gikk bra, tanna løsnet først på morgenen.  Alt man skal bekymre seg for når det gjelder de små ❤

Skrevet
5 minutter siden, aghj skrev:

Takk for svar! Det gikk bra, tanna løsnet først på morgenen.  Alt man skal bekymre seg for når det gjelder de små ❤

Du trenger ikke bekymre deg. I så tilfelle må du belage deg på å ha søvnløse netter i mange år fremover frem til alle 20 melketenner er mistet 😉

Anonymkode: e507e...0b8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...