Gå til innhold

Hva synes du om at en 12-åring bruker mascara på skolen? U/t

Anbefalte innlegg

Skrevet

.

Anonymkode: a5a92...262

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt greit. Jeg gjorde det selv. 

• Liker 5
Skrevet

12 er greit. 

Anonymkode: f124a...9c2

• Liker 4
Skrevet

Den gang mine gikk på barneskolen var det vanlig fra 7. klasse, er de ikke ca 12 da?

Anonymkode: aa16c...f85

• Liker 4
Skrevet

Min tolvåring gjør det. Helt ok

Anonymkode: 463d6...db3

• Liker 4
Skrevet

Min 12 åring får ikke lov. Hun glemmer at hu har det på,gnir seg i øynene o.l. Da burde hun vel lære seg å ha det på,venne seg til det med å øve hjemme,men det glemmer hun. Da får hun bare vente. Pen nok som hun er,lille ungen min ❤️

Anonymkode: c1c6a...461

• Liker 4
Skrevet

Jeg sier min oppriktige mening, som er at det godt kan vente til ungdomsskolen i hvert fall (8. klasse), men jeg arresterer ikke ungen på vei ut døra og tvinger henne til å vaske det av, liksom ;)  De er jo i fasen der de gradvis skal begynne å bestemme mer selv, og det er greit for meg, men som sagt synes jeg- når hun spør om min mening- at det lett blir litt corny å sminke seg på barneskolen.

Anonymkode: b24d2...6a6

Skrevet

Barn skal ikke sminke seg. 

Anonymkode: 77163...6d1

• Liker 2
Skrevet

Søsteren min skal starte i 8.klasse og har mast lenge om å få lov til å bruke sminke «fordi alle andre i klassa gjør det». Syntes det er tilogmed for tidlig nå jeg. På den tiden fikk jeg bruke mascara, men søsteren min har kjøpt inn ALT fra foundation, concealer, mascara osv osv. 😕 de trenger det ikke engang. Fortsatt ren barnehud på den alderen. 

Skrevet

Vi har avtale om at det er greit med sminke på ungdomsskolen (8.kl). Min behøver ikke mascara siden hun har svært lange, tykke, svarte øyevipper, men hun sniker på seg litt øyeskygge noen ganger. 

Anonymkode: cf2a1...613

Skrevet

Jeg begynte med mascara selv da jeg var 12 år men brukte det hovedsakelig i bursdager ol. Fikk også låne rouge av min mor. 

• Liker 1
Skrevet

Er glad jeg hadde foreldre som var avslappet til dette. Jeg fikk prøve (og feile) samtidig med de andre jentene i klassen. Trur det startet så smått da vi var 11. 

Anonymkode: 45249...585

• Liker 6
Skrevet

Hva gir dere guttene deres lov til da? I min datters klasse var det hysteri blant gutta fordi det ble tatt klassebilde rett etter svømmetimen. Sveisen ble ikke fiksa, få hadde med gele og andre produkter, ingen føner! Lang kø på do og ikke alle rakk å style seg. Kun gutta. De er 9. 

Anonymkode: e497f...808

• Liker 5
Skrevet

Synes 12 er ok (7 klasse). Men kun maskara.

Vi var heldige at alle lærerne på trinnet sa strengt nei til sminke og gikk uten sminke selv for å være ett godt forbilde :) Startet med det selv i 8. klasse.

Anonymkode: 2c26f...c16

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Synes 12 er ok (7 klasse). Men kun maskara.

Vi var heldige at alle lærerne på trinnet sa strengt nei til sminke og gikk uten sminke selv for å være ett godt forbilde :) Startet med det selv i 8. klasse.

Anonymkode: 2c26f...c16

I alle dager! Hadde lærerne « bestemt» noe sånn på vegne av meg og min familie, skulle de fått motstand. Utrolig hvilken» makt» skolen tror de har. Dette er opp til den enkelte familie.

Har Forøvrig jobbet som lektor i 20 år og denne problemstillingen har  aldri kommet opp. Merkelig!!

Anonymkode: de27f...e11

• Liker 8
Skrevet

Jeg begynte selv med sminke da jeg gikk i 6. klasse så om jeg skulle ha nektet mitt barn å bruke det rundt på den alderen hadde jeg vært alt annet enn hyklersk. Men alt med måte :)

Anonymkode: 37e35...598

Skrevet

Hadde tolvåringen min kommet med sminke på, så hadde hun fått vasket den vekk, før hun gikk på skolen. Barn skal ikke bruke sminke.

• Liker 2
Skrevet

En ting er hva jeg foretrekker mitt barn gjør, og om det blir/er en problemstilling, og det spørs om jeg gidder å ta den kampen (el om det er en riktig kamp å ta). En helt annen ting er andres 12-åringer og 12-åringer generelt. Dem mener jeg ingen verdens ting om, og jeg syns alle andre bør holde sine meninger for seg selv også. Hvis «en 12-åring bruker maskara på skolen», hvorfor skal jeg mene noe om det?

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En ting er hva jeg foretrekker mitt barn gjør, og om det blir/er en problemstilling, og det spørs om jeg gidder å ta den kampen (el om det er en riktig kamp å ta). En helt annen ting er andres 12-åringer og 12-åringer generelt. Dem mener jeg ingen verdens ting om, og jeg syns alle andre bør holde sine meninger for seg selv også. Hvis «en 12-åring bruker maskara på skolen», hvorfor skal jeg mene noe om det?

Fordi om du mener motsatt av flertallet, får du en stor utfordring i å gjennomføre din mening med ditt barn. Derfor bør du delta i debatten rundt generell grensesetting. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...