Gå til innhold

Ødelagt briller.... dekkes av forsikring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Brillene mine knakk i dag..... nye kommer på 7000,-. Noen som vet om dette dekkes av innbo eller reise forsikring?

Anonymkode: e322b...bb3

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Brillene mine knakk i dag..... nye kommer på 7000,-. Noen som vet om dette dekkes av innbo eller reise forsikring?

Tenk heller på om det er en reklamasjonssak. 

Dernest må du lese dine egne forsikringsbetingelser. De kjenner ikke vi til, fordi du har glemt å opplyse om hvilken forsikringer du har hvor. 

Anonymkode: c87ba...11f

• Liker 2
Skrevet

Hvordan/hvorfor knakk de, og hvor gamle er de?

Anonymkode: 0209a...cbb

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan/hvorfor knakk de, og hvor gamle er de?

Anonymkode: 0209a...cbb

2,5 år, gikk i bakken ved et uhell. Hadde ikke trenge nye briller, ingen endring på synstest.

Skrevet

Er det ikke mulig å bytte innfatning? 

Skrevet
7 timer siden, petterm skrev:

Er det ikke mulig å bytte innfatning? 

Modellen finnes ikke lengre....

Skrevet (endret)
På 17.8.2018 den 23.59, AnonymBruker skrev:

Noen som vet om dette dekkes av innbo eller reise forsikring?

Er det virkelig så vanskelig å hente opp PDF-en med forsikringsvilkårene og lese om det dekkes eller ikke?

Hvordan skal vi vite om det dekkes når vi ikke engang vet hvilket forsikringsselskap du har?

Jeg klarte å slå solbrillene til kona ut av hendene hennes en gang så de knuste i asfalten. Fikk erstatning på innboforsikringen selv om dette skjedde på sydentur. Måtte dog betale egenandel iht. vilkårene mine.

Endret av TMB
  • Liker 1
Skrevet

Hvis brillene dine dekkes av innboforsikringen, er det nok noen tusenlapper i egenandel du selv må dekke. Min egenandel for innboforsikr. i DNB er på 3000,- kr. Din egen egenandel i forsikringssaker må du enten lese deg til i dine forsikr.papirer, eller ringe dem og spørre.

Skrevet
På 18.8.2018 den 7.56, AnonymBruker skrev:

2,5 år, gikk i bakken ved et uhell. Hadde ikke trenge nye briller, ingen endring på synstest.

2,5 år er mer enn et brillepars beregnede levetid. Du får bare anse saken som en hendelig hendelse og skaffe deg nye briller. 

Men at brillene dine koster kr 7 000 stiller jeg meg litt undrende til. Jeg har spesialbriller og uansett hva så blir de aldri dyrere enn kr. 4 000 når Brilleland har kampanje, enten 50 % på glass eller kampanjepriser på rammer. 

Anonymkode: c87ba...11f

Skrevet

Er bare å kjøpe nye innfattninger som passer eller er mindre enn de glassene du har i dag. De sliper glassene hvis innfattningen er for stor

Anonymkode: fe21d...df6

Skrevet

Mannen min ødela nettopp brillene sine og fikk erstatning gjennom reiseforsikringen. De var 3 år gamle og kostet 6000 å kjøpe nye, tror han fikk rundt 5600 utbetalt. Blir fort dyrt med ramme, glass, tilpassing og synstest. 

Anonymkode: b5140...e3e

Skrevet

Det er bare å ringe forsikringsselskapet og spørre om skaden er dekket. 

Anonymkode: b5140...e3e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...