Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er vel et skjønn ute og går, i utgangspunktet skal det taes hensyn til lov om nattero mellom 2300 og 0600 men så skal det vektes om avlingen blir forringet eller ødelagt av og vente 

Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man får beskjed om å flytte på landet om man klager over bråkete naboer. Og her får man beskjed om å flytte til byen om bonden bråker. Er ikke lett. 

Jeg forstår godt at bonden må jobbe når han må. Har aldri plaget meg, selv om jeg bor mellom åkerlappene. Det er ikke mange dagene i året de bråker, så det er ikke noe problem. 

Anonymkode: 304aa...545

Jeg merker ingenting til at bøndene bråker mer enn høyst nødvendig og når de gjør det så er det fordi de må. Når det er mulig så legger de (også) arbeidet til normal arbeidstid på hverdager og de er tross alt på jordet bare noen få ganger i året. Bor man i leilighet og har en bråkete nabo opptrer jo gjerne støyen langt oftere og den er sjelden i like stor grad nødvendig ;)

• Liker 1
Skrevet

Jeg er bonde. Jeg har mye heller lyst å sove, som deg. Men jeg kan ikke. Jeg må bli ferdig å slå gresset før regnet kommer. Det skal tørke før det skal i silo, jeg er avhengig av opphold. 

Å være bonde er ingen 9-5 jobb. Ingen tvinger deg til å bo rett i landbruksområde. Så vennligst slutt å klage, og melde meg til politiet- jeg prøver faktisk å lage mat til deg og dine. 

Anonymkode: 1dc96...153

• Liker 6
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er bonde. Jeg har mye heller lyst å sove, som deg. Men jeg kan ikke. Jeg må bli ferdig å slå gresset før regnet kommer. Det skal tørke før det skal i silo, jeg er avhengig av opphold. 

Å være bonde er ingen 9-5 jobb. Ingen tvinger deg til å bo rett i landbruksområde. Så vennligst slutt å klage, og melde meg til politiet- jeg prøver faktisk å lage mat til deg og dine. 

Takker deg for maten 😁 ingen andre i Norge ville jobbet uten ferier (kyrne mater ikke seg selv å alle har ikke råd til avløser) eller så dårlig timesbetaling (siden mange må jobbe både om dagen og om natten, uten å få mer betalt).  

Enda så klager folk på bønder. Forbanna utøy. 

Anonymkode: 08b1f...d55

• Liker 3
Skrevet

Heldigvis er det kun noen få utvalgte raringer som velger å klage på bråk fra bønder.

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Takker deg for maten 😁 ingen andre i Norge ville jobbet uten ferier (kyrne mater ikke seg selv å alle har ikke råd til avløser) eller så dårlig timesbetaling (siden mange må jobbe både om dagen og om natten, uten å få mer betalt).  

Enda så klager folk på bønder. Forbanna utøy. 

Anonymkode: 08b1f...d55

Tusen tusen takk! Fantastisk jobb, er så glad i å få arbeide med dyr. Eneste er at det er voldsomt tidkrevende, men det er heldigvis en livsstil jeg kan leve med:)

Har en uke ferie i året, da stiller foreldrene mine opp for kost og losji heldigvis:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...