Gå til innhold

BH'er - hvorfor har alle butikkene fått så store størrelser og nesten ingen små?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, det lurer jeg på. Før klaget alltid de med store BH-størrelser på at de ikke fant sin størrelse i kjedebutikkene, men måtte kjøpe i dyre spesialforretninger. Nå er det snart omvendt, føler jeg, det er vi med små størrelser som ikke finner noe i kjedebutikkene lenger. Jeg har små pupper og er smal rundt ryggen. Bruker 65 eller 70 A. Før var det aldri noe problem å finne dette i kjedebutikkene. Nå begynner nesten alle størrelser på 75 B! Og de små BH'ene er bare sånne "min første BH"-greier med Snoopy og lignende, tydelig ment for tenåringsjenter. Ikke så kult når man er over 30. 

Hva mener dere? Har de store størrelsene tatt over undertøysavdelingene hos kjedebutikkene?

Anonymkode: 367d1...61d

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Virker som at mange butikker blir verre og verre på vanity sizing. Det er snart ikke normalt å være slank... Hilsen 65FF, som også sliter med så finne bher som er normal størrelse rundt... 

Anonymkode: 85a30...01d

• Liker 5
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Virker som at mange butikker blir verre og verre på vanity sizing. Det er snart ikke normalt å være slank... Hilsen 65FF, som også sliter med så finne bher som er normal størrelse rundt... 

Jeg er 170 høy og veier 70 kg, og bruker 65G i str. Finner ingenting som passer i kjedebutikkene heller. 

Men jo, det virker som at utvalget i store str (som 90F) har økt. Men det finnes ikke noe for oss med smalt liv og store/små pupper.. :(

Anonymkode: 8e0de...e14

• Liker 2
Skrevet

Cubus er den eneste kjedebutikkene der jeg har klart å finne omkrets fra 65, og de aller fleste har kun fra størrelse 75, eller veldig lite utvalg i mindre størrelser. Jeg bruker 65D-E, og det er vanskelig å finne rett størrelse i kjedebutikker, men jeg har ikke helt råd til å handle i undertøysforretninger.

Anonymkode: 2b361...89e

• Liker 1
Skrevet

Jeg er 70B og sliter med å finne størrelsen også. Handler kun BH fra kvalitetsmerker, men det er kjedelig når en butikk har 1 eller 2 BH-modeller å velge i i den størrelsen. De sier at det er fordi det nesten ikke er noen som er så smal rundt. 

Anonymkode: f83e3...e61

Skrevet

Jeg bruker 65E og kjøper bher på Cubus når jeg kjøper i kjedebutikk. De fleste andre kjedebutikker starter på 70 og 75. Kjøper også merker som Chantelle, Calvin Klein og Wonderbra. Pleier å handle på Boozt.com. Handler litt på Change og andre undertøysbutikker og, men syns mange har så lite utvalg i min str, om de i det hele tatt har den. 

• Liker 1
Skrevet

Kjedebutikkene er generelt dårlig på utvalg enten det gjelder små eller store størrelser på BH'er. For oss som trenger cup større enn E er det også vanskelig.  

• Liker 5
Skrevet

Jeg bruker 80F og har handlet i spesialforretning i mange år fordi jeg ikke fant noe i vanlige butikker. Dvs., jeg fant 90C og sånn, men ikke stor nok cup. Her om dagen var jeg innom en butikk med Triumph og ble overrasket over at de hadde både min størrelse og mye større både i omkrets og cup (flere GG). Mulig du har rett eller så har akkurat den butikken større utvalg.

Anonymkode: 0cb8b...640

• Liker 2
Skrevet

Det er vanskelig å finne store nok også. Det virker som de har bare mellomstørrelser overalt.

Jeg bruker 85H eller I nå, men bare for noen få år siden brukte jeg 75K og til og med på Change fikk de bare inn i noen av bh'ene og de hadde meg på en ringeliste og ringte meg om det kom inn noen i min størrelse.

På Triumph har de ikke høyere enn G i de bh'ene som er fine. 

Så det er lite å velge i når man har for store pupper også. 

• Liker 3
Skrevet

Det er vanskelig med store størrelser også, mange slutter på 85C, for meg som bruker 95F er det ofte ikke noe valg å gå i kjedebutikker. Men Lindex har små størrelser, var innom der i jakten på en stroppeløs bh en dag og de hadde mye smått. Hvis du scroller litt ned på nettsiden kan du se utvalget i de ulike størrelsene, de har 6 bher i 65A og 44 i 70A, så du bør kunne finne noe der https://www.lindex.com/no/undertoey/bh/#!/page1/row1 Ellers har KappAhl også små bher, jeg finner for øvrig også store der også til dere som har "ukurante" størrelser. Hvis du er en av de som reiser til London innimellom så anbefales en tur til Marks & Spencer, de har godt utvalg til lave priser (du kan bestille på nett også, de sender til Norge), gjelder også dere med store str forresten.

Anonymkode: 63828...b88

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det lurer jeg på. Før klaget alltid de med store BH-størrelser på at de ikke fant sin størrelse i kjedebutikkene, men måtte kjøpe i dyre spesialforretninger. Nå er det snart omvendt, føler jeg, det er vi med små størrelser som ikke finner noe i kjedebutikkene lenger. Jeg har små pupper og er smal rundt ryggen. Bruker 65 eller 70 A. Før var det aldri noe problem å finne dette i kjedebutikkene. Nå begynner nesten alle størrelser på 75 B! Og de små BH'ene er bare sånne "min første BH"-greier med Snoopy og lignende, tydelig ment for tenåringsjenter. Ikke så kult når man er over 30. 

Hva mener dere? Har de store størrelsene tatt over undertøysavdelingene hos kjedebutikkene?

Anonymkode: 367d1...61d

Hva skal du med BH når du bruker 65/70A?

Gå heller på en ordentlig forretning og kjøp deg bralette, de koster ikke stort.

Anonymkode: 223cb...290

• Liker 3
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 70B og sliter med å finne størrelsen også. Handler kun BH fra kvalitetsmerker, men det er kjedelig når en butikk har 1 eller 2 BH-modeller å velge i i den størrelsen. De sier at det er fordi det nesten ikke er noen som er så smal rundt. 

Anonymkode: f83e3...e61

Det sier de bare fordi de som er så små rundt aldri har fått anledning til å prøve en BH som faktisk passer... :PMange som går rundt med BH som er for stor rundt! Jeg har omtrent gitt opp norske butikker. Change har noen ganger størrelsen, men konstruksjonen er jo helt håpløs. Altfor spinkel rundt, de bare øker cupstørrelsen og gjør ingenting med resten. 

Anbefaler bravissimo.co.uk. En tur til et sted i Storbritannia som har butikkene er også vel verdt det hvis man sliter med å finne riktig BH (og har rygg- og nakkevondt pga det)! Det kan være en god investering i eget velbehag :)

• Liker 5
Skrevet

Har ikke merket at det er kommet større størrelser. 

Anonymkode: 05bc5...567

• Liker 1
Skrevet

Min erfaring er at både små og store størrelser er vanskelig å finne på kjedebutikkene. Det er like lite XS som det er XL. Når det gjelder BH, bruker jeg 75-80 F og det er også tilnærmet umulig å finne 😛 For å kunne handle på feks Cubus må man være helt gjennomsnittlig i størrelse og fasong. 

• Liker 5
Skrevet

Og alt fyllet som er inni☹️ De har min størrelse i  butikkene,men det er jo en hel bomullsplantasje i hver cup jo!

Anonymkode: 13042...5e7

• Liker 9
Skrevet

Mitt inntrykk er at kjedebutikkene først og fremst har BH'er med cup B-D og omkrets 70-85. Trenger man større eller mindre enn dette, er det vanskelig. 

• Liker 8
Skrevet

Hvorfor er ikke 75D å oppdrive? 

Anonymkode: c0d2f...9af

Skrevet

Ja og alle innleggene i dem... :( Som krøller seg og bretter seg etter vask. 

Anonymkode: c0d2f...9af

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal du med BH når du bruker 65/70A?

Gå heller på en ordentlig forretning og kjøp deg bralette, de koster ikke stort.

Anonymkode: 223cb...290

Akkurat det forstår ikke jeg heller. Og det er vel noe av grunnen til at utvalget av A cup er dårlig. For hva i alle dager skal man med bh, når man ikke har noe å ha inni den? 

Uansett,så finnes det et hav av ulike størrelser i nettbutikker. Så hvorfor ikke begynne å lete der?

Anonymkode: 78ff7...7d4

• Liker 4
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det sier de bare fordi de som er så små rundt aldri har fått anledning til å prøve en BH som faktisk passer... :PMange som går rundt med BH som er for stor rundt! Jeg har omtrent gitt opp norske butikker. Change har noen ganger størrelsen, men konstruksjonen er jo helt håpløs. Altfor spinkel rundt, de bare øker cupstørrelsen og gjør ingenting med resten. 

Anbefaler bravissimo.co.uk. En tur til et sted i Storbritannia som har butikkene er også vel verdt det hvis man sliter med å finne riktig BH (og har rygg- og nakkevondt pga det)! Det kan være en god investering i eget velbehag :)

Nettopp! Jeg tror det er flere som faktisk bruker de minste størrelsene, fra 60-70. Flere enn man skulle ha trodd :) Jeg gikk også rundt med feil BH-størrelse helt til jeg fikk målt meg i en undertøysbutikk. Jeg som trodde jeg var 70B var egentlig 65D :)

Anonymkode: be070...828

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...