Gå til innhold

Bodd ved siden av et narkoreir. Rett på avslag i leien?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I våres flyttet det inn en narkis i leiligheten ved siden av min. De siste 3 månedene har det utviklet seg til å bli et narkoreir med festing døgnet rundt. Musikken har til tider vært så høy at ting har falt ned fra hyllene. Har flere ganger vært nødt til å evakuere leiligheten for å få meg søvn.

Jeg og flere andre naboer har klaget til utleiere og styret, og nå i går fikk vi vite at narkisen skal kastes ut. Så problemet ser ut til å løse seg.

Leiligheten min er en utleieleilighet til et større firma, og det er utleier som har ansvar for å kontakte styret i sameiet (dette har de sagt selv). Første gangen jeg tok kontakt med utleier og beskrev problemet var for litt over 2 måneder siden. Siden da har jeg sendt skriftlig klage ukentlig på narkoreiret ved siden av. Utleier har altså vært klar over problemet i over 2 måneder, uten at de har klart å løse det.

I leiekontrakten står det "Utleier plikter videre å opprettholde ro og orden i leieobjektet i leieperioden". Det jeg lurer på er om jeg kan kreve avslag i leien for denne perioden, siden utleier ikke har klart å overholde pliktene sine om å opprettholde ro og orden? Leiligheten har jo lidd av en betydelig mangel ved at en nærmest ikke kan oppholde seg der på dagtid eller sove på nattestid.

Hva vil i så fall være anseelig beløp å kreve i avslag? Leien er på 10k/mnd.

Anonymkode: 87683...2d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

😂 tror du skal se lenge etter det.

Anonymkode: d4daf...df2

• Liker 4
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

I våres flyttet det inn en narkis i leiligheten ved siden av min. De siste 3 månedene har det utviklet seg til å bli et narkoreir med festing døgnet rundt. Musikken har til tider vært så høy at ting har falt ned fra hyllene. Har flere ganger vært nødt til å evakuere leiligheten for å få meg søvn.

Jeg og flere andre naboer har klaget til utleiere og styret, og nå i går fikk vi vite at narkisen skal kastes ut. Så problemet ser ut til å løse seg.

Leiligheten min er en utleieleilighet til et større firma, og det er utleier som har ansvar for å kontakte styret i sameiet (dette har de sagt selv). Første gangen jeg tok kontakt med utleier og beskrev problemet var for litt over 2 måneder siden. Siden da har jeg sendt skriftlig klage ukentlig på narkoreiret ved siden av. Utleier har altså vært klar over problemet i over 2 måneder, uten at de har klart å løse det.

I leiekontrakten står det "Utleier plikter videre å opprettholde ro og orden i leieobjektet i leieperioden". Det jeg lurer på er om jeg kan kreve avslag i leien for denne perioden, siden utleier ikke har klart å overholde pliktene sine om å opprettholde ro og orden? Leiligheten har jo lidd av en betydelig mangel ved at en nærmest ikke kan oppholde seg der på dagtid eller sove på nattestid.

Slike spørsmål er bare morsomme, fordi du spør her fremfor å lese husleieloven og resten av kontrakten din. Der står svaret, det enkle svaret er nei. Kontakt politiet neste gang det går over styr hos naboen. Men et godt råd er å moderere språkbruken i sin omtale av naboen.9

Anonymkode: 8e365...350

• Liker 7
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke kreve avslag. Dessuten tar det lengre enn 2 mnd og kaste ut folk. Det har jo og vært sommer og sikkert ferie blant utleier/styret. Det bor narkoman i min blokk og vi har holdt på i over 1 år på å få de ut pga bl.a salg av narkotika og utrygghet blant beboerne. Vi får de ikke ut. Det er advokater involvert nå. 

Anonymkode: 84088...a72

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...