Gå til innhold

Kypros - Aiya Napa erfaringer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenkte å reise til Aiya Napa til våren. Jeg liker meg best på rolige steder. Vil ikke til et sted hvor det er høylydt festing, masse ungdom osv. Noen som har erfaring fra Aiya Napa? Er det et festested eller er det stort sett rolig?

Har aldri vært på Kypros, men har så lyst til å reise dit.

Anonymkode: c7501...d41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var det i fjor. Flott sted. Aiya Napa er noe kjent for å være samlingssted for festglad ungdom. Merket ikke noe til det, og reiser du utenfor skoleferien er det nok ikke så mye ungdom der. Bodde på Sunprime Ayia Napa. Rolig hotell for voksne, kort vei til sentrum. Anbefales. 

Anonymkode: 23a56...73d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var det i fjor. Flott sted. Aiya Napa er noe kjent for å være samlingssted for festglad ungdom. Merket ikke noe til det, og reiser du utenfor skoleferien er det nok ikke så mye ungdom der. Bodde på Sunprime Ayia Napa. Rolig hotell for voksne, kort vei til sentrum. Anbefales. 

Anonymkode: 23a56...73d

Tusen takk for svar :) Det var akkurat det hotellet jeg hadde i tankene. Dette ble jeg glad for å høre :) 

Anonymkode: c7501...d41

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjent for å være et partysted, men hvis du reiser før juni tror jeg ikke det er så ille. Ellers er det veldig fint ved Fig Tree Bay og Protaras som ligger rett i nærheten

Anonymkode: 59d7b...982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det var skuffende. Høy partyfaktor. Var der da barna var små, og vi liker å rusle rundt i sentrum på kveldstid for å kikke i butikker, ta en is osv. I ayia napa var det kun barer og nattklubber, og fullt av ungdommer i gatene, og få steder man ellers kunne sitte og nyte en øl, brus, is osv. Dette er 7 år siden, så mulig det er annerledes nå.

Anonymkode: c758d...80e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i nærheten på sunwing hotell. Ikke mye festing, kort vei til by, basseng og strand, og ikke minst matet hotellet masse katter som var kosete. Perfekt for oss

Anonymkode: 0a7f2...82f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er i Ayia Napa hvert år. Byen er mer eller mindre todelt. Grensen går langs hovedveien fra Nissi Beach, inn til lyskrysset og opp gata forbi klosteret. Langs disse to gatene og på utsiden (øst/sør) for disse er det ganske rolig og familievennlig område. Ungdommene som fester holder seg lengre vest, fra Square og gjennom gata derfor med nattklubbene og ned bargata. Det strøket er mer shabby med mye 2 og 3-stjerners hoteller, mens lengre sør/øst er det 4- og 5-stjerners. Det er ikke noe problem å holde seg unna festeområdene, det er uansett lite butikker og slikt der. 

Vi bor på Napa Plaza, rett ved klosteret. Sentralt, nær alle de gode restaurantene og allikevel ganske rolig.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...